Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400d --> 450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 400d --> 450d

    Hoi allemaal,

    Ik lees(kijk) al geruime tijd mee op dit forum maar heb me nu toch maar eens ingeschreven. Na onze Canon Compact camera willen we nu een wat betere camera gaan kopen. Net toen ik eruit was namelijk de 400D zag ik dat er al een opvolger was de 450D. Ik was er bij de 400D al uit dat ik er een lens kit bij wil met een 18-55 IS lens. Als ik dan ga vergelijken met de 450D die deze standaard heeft en ik zoek een beetje naar een goedkoop adres dan is het prijsverschil niet eens meer zo groot. Dit heeft mij in twijfel doen brengen. Ik lees dat de battery van de 450D ook wat beter is waardoor ik misschien ook niet direct de externe battery nodig heb die bij veel combi aanbiedingen zit op de 400D. Verder wil ik er nu of later een zoom lens bij en weet ik nog niet of dit een 200mm of een 300mm moet worden.

    Ik hoop dat ik snel een keuze kan maken (met een beetje advies) en dat ik dan spoedig mijn eerste foto kan plaatsen.

    Alvast bedankt,
    Peter
    Canon 450D in bestelling

  • #2
    Re: 400d --> 450d

    De 450D is nieuw en beter naar verluid, dus nie twijfelen de 450D.

    mvg duindistel

    Comment


    • #3
      Re: 400d --> 450d

      Heel eenvoudig:

      450D + EF-S 18-55 IS + EF 70-300 IS.

      450D : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=197839

      Comment


      • #4
        Re: 400d --> 450d

        de 450D is ongetwijfeld een prima toestel hoor met enkele verbeteringen tov de 400D zoals spot-meting onder andere...

        Het enige spijtige vind ik dat ze er SD-kaartjes in moeten duwen maar kan dit van Canon's standpunt wel begrijpen. En als je vanaf "0" vertrekt, is dit zeker geen tegenargument...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: 400d --> 450d

          FWIW

          Comment


          • #6
            Re: 400d --> 450d

            Oorspronkelijk geplaatst door Cheers Bekijk bericht
            ...
            Ik lees dat de battery van de 450D ook wat beter is waardoor ik misschien ook niet direct de externe battery nodig heb die bij veel combi aanbiedingen zit op de 400D.
            ...
            Heb je het hier nu over de battery grip? Die wordt vaak gekocht voor andere reden dan extra lang te kunnen fotograferen zonder van batterijen te moeten wisselen. (bv voor meer grip op je toestel te hebben)
            Met één volle batterij in een 400D kom je makkelijk een volle dag fotograferen door. Koop je dan eentje extra, zal je niet rap voor verassingen te staan. Ze gaan dus zeer lang mee, de 400D verbruikt echt niet veel.

            Als je veel live view gaat gebruiken met die 450D zal je toch wel veel sneller moeten wisselen van batterijen dan bij de 400D, zelfs al zijn ze beter.

            Ik zie dit dus niet echt als een goed argument, maar als dit een eerste toestel is en je hebt SD kaartjes liggen, dan zal de 450 zeker geen slechte keuze zijn hoor.
            Koop best wel nog een tweede batterij .
            Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

            Comment


            • #7
              Re: 400d --> 450d

              Zeker de 450D kopen met al zeker de 18-55 IS lens, niet aan twijfelen.

              De opmerkingen dan DarthCake zijn terecht:
              Met één volle batterij in een 400D kom je makkelijk een volle dag fotograferen door. Koop je dan eentje extra, zal je niet rap voor verassingen te staan. Ze gaan dus zeer lang mee, de 400D verbruikt echt niet veel.

              Als je veel live view gaat gebruiken met die 450D zal je toch wel veel sneller moeten wisselen van batterijen dan bij de 400D, zelfs al zijn ze beter.
              Ik betwijfel overigens of je die live view veel gaat gebruiken. Voor mij persoonlijk is het in ieder geval geen reden om deze camera te kopen.
              Beauty need only be a whisper
              Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

              Comment


              • #8
                Re: 400d --> 450d

                Ik heb al een tijdje eentje in bestelling staan bij www.top-foto.de mét reserve batterij. Net nog eens gebeld, levering van de eerste bestellingen verwacht in de 2de helft van maart.

                Comment


                • #9
                  Re: 400d --> 450d

                  Hallo allemaal,

                  Bedankt voor al jullie reacties. Jullie hebben mij een zetje in de juiste richting gegeven. Ik ga hem bestellen. En dan maar oefenen totdat ik een mooie foto heb om hier op het forum te zetten. Ook bedankt voor de uitleg over de battery grip. Ik dacht dat het naast de grip misschien ook nodig was voor de extra power. Maar begrijp nu dat inderdaad de grip daarvan het belangrijkste is. Een SD kaartje heb ik nog wel liggen. Helaas maar 2 Gb maar daar kan ik voorlopig wel even mee spelen. Voor de vakantie zal ik dan wel een grotere aanschaffen.

                  Groet,
                  Peter (know as Cheers)
                  Canon 450D in bestelling

                  Comment

                  Working...
                  X