Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera?(voor onderwater)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera?(voor onderwater)

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar info voor een camera waarmee je ook onderwater gebruik van kan maken(zonder aankoop onderwaterhuis)

    ik ga binnen 2 weken naar Egypte en zal daar onderwaterfoto's in zee willen nemen, dit is maar éénmalig onderwater nadien zal ik het toestel gebruiken voor gewone binnen en buiten foto's

    ik zag onlangs deze toestellen van Olympus staan
    Olympus foto camera ->
    850 SW of de 1030 SW

    is er veel verschil tussen deze 2?
    of zijn er nog betere toestellen waarmee je ook onderwater foto's kan nemen?

    Wat kan je mij aanraden?

    Alvast bedankt voor te antwoorden,
    Met vriendelijke groeten.
    Last edited by proXify; 11 maart 2008, 20:57.

  • #2
    Re: Welke camera?(voor onderwater)

    Hoi,

    Ik ken de toestellen die jij zegt niet maar ik vrees dat je er onderwater niet veel mee zult zijn, ik denk dat deze spatwatervrij zijn maar om de daarmee onderwater in te zetten Tenzijn je er een behuizing bijkoopt natuurljk.
    Ik kan verkeerd zijn want zoals ik zeg ik ken de toestellen niet.

    Vraag: hoe ga je onderwater foto's nemen, duiken of snorkelen.
    Indien je (diepzee)duikt zul je wel rekening moeten houden met de druk.

    Als je gewoon snorkelt zou ik, heb het ook al gedaan, gewoon een simpel wegwerpcameratje kopen dat waterdicht is. Aangezien je toch maar éénmalig gaat gebruiken.
    Nadeel: je zult ze natuurlijk niet zo makkelijk op pc kunnen krijgen.

    Wat je ook kan doen is deze:
    http://www.sealife-cameras.eu
    Wel duurder (of duur voor éénmalig) maar zijn naar het schijnt wel degelijke toestellen.

    Hopelijk ben je er iets mee

    Grtz
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera?(voor onderwater)

      proxfy heeft het goed hoor ze zijn waterdicht tot 3 of 10m (in funtie van het type) en ze zijn een beetje val bestendig (-1.5m).

      ze zijn beiden goe maar de 1030 zal beter/duurder/sterker zijn.
      Flickr één
      Flickr two

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera?(voor onderwater)

        bedankt voor jullie reactie,
        ik heb de Olympus 1030 sw gekocht
        ik zal het morgen eens uittesten in het zwembad

        en in Egypte zal ik snorkelen maar er is kans dat ik ook zal duiken(Duik-initiatie) maar dat is nog niet zeker, indien wel dan zal ik het niet meedoen.

        groeten.
        Last edited by proXify; 16 maart 2008, 19:02.

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera?(voor onderwater)

          Ik heb het dus eens uitgetest,
          het zwembad was 4 meter diep en we zijn naar beneden gezwommen en de manometer in de camera gaf aan hoe diep je was en we zaten wel precies aan 4 meter!

          - Onder water levert het mooie beelden op! de foto's zijn prachtig! met die luchtbelletjes
          - Beeldkwaliteit van video is ook wel nog goed, jammer dat je maar 10 seconden kan filmen in beste beeldkwaliteit.

          iedereen is verbaast dat dit onder water kan zonder een onderwaterhuis!


          Na het duiken in het openbaar zwembad heb ik de camera gedroogd met een handdoek(behalve de lens)

          maar ik zie vlekken op mijn foto als ik een foto neem in gewone daglicht na gebruik in water

          hoe kan ik het best mijn lens kuisen zonder krassen ofzo tegen te hebben?

          groetjes.
          Last edited by proXify; 16 maart 2008, 19:24.

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera?(voor onderwater)

            Toch even opletten. Zie specs site:
            "Bij gebruik van het optionele PT-043 onderwater huis is het mogelijk om onder water te fotograferen tot op een diepte van 40 m"

            Bij een duik initiatie gaat ge normaal nooit echt diep. (normaal zeker niet dieper dan 15m) Dus is het mss niet echt nodig, maar zou toch oppassen.


            Ben eigenlijk ook wel verrast van een camera dat zonder onderwater behuizing kan gebruikt worden in een zwembad. Tof toestel!
            Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera?(voor onderwater)

              Afspoelen onder de kraan, zwembadwater bevat een beetje teveel toevoegingen die wat graag met kringen opdrogen, en met een zachte doek afdrogen. Water laten opdrogen zal steeds vlekken geven.
              Last edited by bigfoot46; 17 maart 2008, 15:10.
              Flickr één
              Flickr two

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera?(voor onderwater)

                ff naar boven schoppen en meteen ook vragen naar de ervaringen in Egypte + prijs.

                Ik heb vakantiewerk gedaan en dus een kleine beetje geld.
                Aangezien dat verdeeld moet worden tussen kajak en fotografie wou ik een waterdicht compact kopen om ook op kajaktochten veilig foto's te kunnen maken.
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

                **=ol

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera?(voor onderwater)

                  Ik heb een ouder model, de 770 SW, en dat is zonder meer de leukste aankoop die ik ooit heb gedaan. Een uitkomst voor iedereen die aardige plaatjes wil schieten tijdens het snorkelen, in het zwembad of een tropische regenbui. Een aanradertje.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera?(voor onderwater)

                    als je echt gaat scubaduiken zijn die olympus mjutjes onvoldoende, want bij PADI initiatie ga je in princiep tot 14 meter diepte. Ze zijn wel ruim voldoende voor snorkelen. Ik heb (voor mijn vrouw) een canon met onderwaterbehuizing die tot 40 meter kan gaan (zoals klassiek bij de canon onderwaterbehuizingen): dat is de maximale diepte die je in princiepe bereikt als amateur. Om dieper te gaan heb je speciale gasmengsels nodig en dan praat je over professioneel duiken én over lampen want dan wordt het behoorlijk donker daar beneden (ooit eens gezien in een onderzeeër op cozumel).
                    erik, Nikon materiaal

                    'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke camera?(voor onderwater)

                      Een kajak is geen onderzeeër, hoewel???? ik wil nog wel eens omslaan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke camera?(voor onderwater)

                        't was eigenlijk om te zeggen dat als je naar de riviera maya gaat in Yucatan mexico, het écht de moeite waard is om naar cozumel de oversteek te maken en daar eens de diepte in te gaan met de (toeristische) duikboot (met grote kijkluiken): die gaat zowat 40 meter diep (zo'n 110 voet) tot aan de rand van het continentaal plat, daarnaast ligt de afgrond (letterlijk) want dit is één van de diepste plaatsen op aarde.
                        erik, Nikon materiaal

                        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke camera?(voor onderwater)

                          Ik heb een tijdje geleden een 790SW gekocht.
                          Vooral om mee te kunnen nemen in de kano maar ook naar het strand en andere plaatsen waar ik mijn reflex niet aan wil blootstellen.

                          Ik moet zeggen dat ik heel aangenaam verrast was door de onderwater kwaliteit

                          Hier is een snapshot uit het zwembad in de tuin.




                          De kinderen vinden het ook geweldig natuurlijk, een toestel dat tegen een stootje kan en ook nog eens in het zwembad mag = uren plezier verzekerd !

                          Je moet inderdaad wel opletten dat er bij het opdrogen geen vlekken op de lens komen. Want dat beinvloed de rest van je foto's.
                          Ik mis wel het totale gebrek aan manuele instellingen, maar de scene modes vangen dat wel op.
                          Je moet alleen op de camera vertrouwen en bv : landscape mode kiezen als je een lage iso en hoog F getal wilt

                          Al met al zeker een aanrader!

                          G
                          As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                          like.no.other

                          Comment

                          Working...
                          X