Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw in het circuit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw in het circuit

    Hoi,

    ik ben volledig nieuw in het fotografiecircuit. Althans zo zou je het kunnen stellen. Mijn interesse rijkt wel al enkele jaren ver maar tot nu toe lieten de financiele toestanden geen veroorloving van een deftig toestel toe.
    Bij deze heb ik dus nog niet echt voldoende kennis over de geschikte toestellen voor bepaalde zaken.
    De dingen die ik graag zou gaan fotograferen zijn vooral
    - Graffiti
    - Vervallen panden
    - Steetlife
    - Mensen

    Ik veronderstel dat er niet echt een toestel is dat in staat is dit alles tot prachtige foto's te herleiden.
    Daarom vroeg ik mij dus af of jullie mij hierbij zouden kunnen bijstaan.
    Graag had ik wat info gekregen over alle mogelijke toestellen die hier van pas kunnen komen. Ook al dienen ze maar voor 1 van de opgesomde dingen.
    Als het ook belangrijk is om bepaalde lenzen te overwegen, vermeld dat er dan gerust bij.
    Misschien is het beter om mij te helpen met wat semi-professionele toestellen want ik moet natuurlijk nog veel leren.

    Zou een Panasonic DMC-FZ18 hier bijvoorbeeld van pas kunnen komen of zou dat een slechte aankoop zijn?

    Alvast heel erg bedankt!
    Hopelijk kan ik jullie gauw enkele van mijn eerste resultaten laten zien

  • #2
    Re: Nieuw in het circuit

    Vertel anders eerst even wat meer over hoever je wil gaan.
    bijvoorbeeld:
    -ben je bereid om je camera manueel in te stellen, en dit te leren? de auto-modus geeft vaak goede resultaten, maar ik merk dat ik HEEL vaak naar manueel schakel omdat dit voor mij betere resulaten geeft.
    -ben je bereid om meerdere lenzen te kopen? je kan gewoon een 18-200 lens kopen, waarmee je alles van breedhoek tot telelens hebt, maar de resultaten zullen niet hetzelfde zijn als met een betere lens. ook is voor vervallen panden een superbreedhoek vaak wel leuk.