Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap naar DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap naar DSLR

    Werk al paar jaar met Canon S1 IS (schitterend toestel trouwens) maar is defect. Sterke interesse om nu ineens over te schakelen naar DSLR.

    Twijfel op dit ogenblik tussen Canon 40D en 400D (prijs 40D nu perfect doenbaar).

    Objectieven?

    Budget ligt tussen 1300 en 1500€ totaal (camera + objectieven).
    Ben zelf veel bezig met Natuur en landschappen, portret (nu en dan), reisfotografie en concertjes.
    Zou het graag op 2 objectieven houden die perfect geschikt zijn voor dit werk. Rekening houdend met goede lichtsterkte en scherpte, wat zijn dan de beste keuzes in dit budget? En is 40D écht de moeite om dieper in de buidel te tasten of volstaat 400D met eventueel een beter objectief?

    Thx!

  • #2
    Re: Overstap naar DSLR

    Niemand die mij raad kan geven?

    Comment


    • #3
      Re: Overstap naar DSLR

      Oorspronkelijk geplaatst door forfunneke Bekijk bericht
      Niemand die mij raad kan geven?
      Jawel hoor, je kan eens hier kijken... (of de zoekfunctie zelf ook eens proberen )
      BD0910BE

      Comment


      • #4
        Re: Overstap naar DSLR

        Zelf volg ik de Canon-prijzen niet zo, maar in het algemeen ben je beter af met een 400d en betere lenzen dan met een 40d en stel kitlenzen.

        Het volgende is zeker een vrij goeie startset, rekening houdend met het budget :
        400d
        Sigma 18-50/2.8 (of Tamron 17-50/2.8)
        Sigma 70-200/2.8
        50/1.8 (voor portretjes en low-light zonder flitser)
        Een goeie flitser

        Daarna kan evt. nog een Sigma 10-20 volgen...
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Overstap naar DSLR

          't Is inderdaad zoals kpr zegt, dit item is al zeer vaak besproken in de laatste weken. Je kan beginnen met enkele topics te lezen.

          Over jouw voorstel ivm de Canon 400D en 40D kan ik het volgende samenvatten:
          1) 400D is samen met de 18-55/3.5-5.6IS en de 55-250/4.0-5.6IS lenzen de laatste weken al heel vaak genoemd als een zeer goede combinatie die echt niet alleen voor zomaar een "starter" genoemd is. Deze combinatie zal je rond de € 810,00 kosten. Kijk wat de 55-250 betreft vooral naar het inmiddels zeer goed becommentarieerde topic van Duindistel op de onderverdeling objectieven. Voor de body en de 18-55 lens kan je ook op de website van dpreview terecht. Let, wat de lenzen betreft, dat je echt wel die met "IS", beeldstabilisatie, hebt want er zijn mindere alternatieven ook.

          2) Wat de 40D betreft moet je je afvragen of je met de hogergenoemde lenzen de body niet een beetje onderwaardeert. Bij een 40D loont het allicht wel de moeite er een 17-55/2.8 bij te nemen maar die kost wel bakken meer. Ik heb nu geen tijd om bvb op de website van Konijnenberg te gaan kijken naar de prijs maar ik verwacht me wel aan een kleine €1800,00.

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: Overstap naar DSLR

            De Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM die hoog op mijn verlanglijst staat om mijn groothoek kitlens te vervangen, kost momenteel bij Konijn net geen €850.- Natuurlijk komt daar dan nog eens een zonnekap en een UV-filter bij.

            De combinatie Canon EOS 40D + EF-S 17-55 IS USM* komt op € 1829.24

            * hoewel het niet uitdrukkelijk vermeld is in de "titel" van deze combinatie, gaat het wel degelijk over de lichtsterke (f2.8) lens.
            Last edited by LesC; 14 maart 2008, 11:46.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X