Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Info nodig

    Hoi, ben net nieuw op forum.

    Zit met enkele vragen
    Ik heb momenteel een compact foto toestel sony wd100.

    Ik zou graag overstappen naar een spiegelreflex.
    Waarom overstap ? Wil me iets meer toeleggen over de extra mogelijkheden en kwaliteit van foto's dat een spiegelreflex aankan. Verschillende objectieven extra flitser enz... ( enkele collega's op werk hebben een canon 350d en canon 400d )
    Wat me aanspreekt in fotografie is landschappen, protret foto's , actie foto's zoals motorsport, autosport en eventueel macro fotografie.

    Nu heb verschillende modellen al vast gehad in de winkels, Canon 400d, Nikon D40x, Nikon D60, Nikon D80.

    Wat is ongeveer best geschikt voor een beginnend persoon in spiegelreflex ?
    Ik weet budget is belangrijke rol bij het kiezen van een foto toestel.
    Ben ook van plan een cursus te volgen.

    Verschillende winkels delen mij mee, dat ik zou toekomen met een Canon 400d ( ook omdat de prijs echt zakt vanwege de opvolger 450d en toch een schoon promotie kan doen, of een d40x of d60 ( maar de d60 gaat veranderd worden door een d60x heb ik vernomen ).

    Ook kwestie aankoop, zou ik het eerder houden op een gewone body?
    En de kitlenzen laten vallen en bijleggen voor eerder iets betere lenzen met IS ( canon ) of VR ( Nikon ) ?

    Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS + Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS

    Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6 G VR + Nikkor AF-S 55-200mm F 4-5.6 IF ED DX VR

    Kwestie canon 400d, is het beter te wachten op de 450d of een goede prijs krijgen voor de 400d.

    Alvast bedankt op voorhand voor de info.
    Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

  • #2
    Re: Info nodig

    Oorspronkelijk geplaatst door Deefke Bekijk bericht



    Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS + Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS
    Ga voor de 400D en bovenstaande lenzen, dan heb je echt een hele goeie set om mee te beginnen (en zelfs meer dan om te beginnen). Ik ben onder de indruk van bovenstaande lenzen. Je krijgt héél veel waar voor je geld.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Info nodig

      Na veel lezen van reviews van verschillende modellen.
      Ga ik niet voor een model in de nikon series...

      Maar voor de Canon Eos 40d.
      Met de 150 euro cashback en BTW recuperatie brengt me dit op een mooi toestel.

      Canon EOS 40D €954,78 /€ 789,07 excl. btw
      Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS €157,61 /€ 130,26 excl. btw
      Sandisk CF 8GB Extreme III €71,68 /€ 59,24 excl. Btw
      TOTAAL € 1,184.07 /€ 978.57 excl. Btw
      TOTAAL - CASHBACK 150 € € 1,034.07 /€828.57 excl. Btw

      Na de review te lezen van de 18-55 IS lens
      Canon's 18-55mm 1:3.5-5.6 IS is the latest in its line of inexpensive DSLRs kit lenses which began with the original 18-55mm in 2003, as an accompaniment to the groundbreaking EOS Digital Rebel/300D (widely considered to be the camera which started the affordable DSLR revolution). The focal length range was chosen to be equivalent to the popular 28-90mm kit lenses then available for entry-level 35mm SLRs, and lightweight plastic construction was used to keep costs down. The design was slightly refreshed with the introduction of a mk II version to accompany the Digital Rebel XT/350D, however this only really featured subtle cosmetic changes, with no improvement to the optics. And those optics were never the strong point of this lens, which gained a reputation as a somewhat mediocre performer, with many users looking to upgrade fairly rapidly.


      Conclusion - Pros
      Much improved optics compared to Canon's previous non-IS 18-55mm kit lens
      Effective image stabilisation
      Very compact and lightweight
      Good macro performance
      Conclusion - Cons
      All plastic construction
      Rotating front element a pain for filter users
      Narrow and very loose manual focus ring
      Near-useless lens hood

      ziet er die toch beter uit dan de 17-85 IS usm lens waarop 50 euro cashback op zit.

      First announced in August 2004 to coincide with the launch of the EOS 20D, the EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM is Canon’s logical upgrade from the basic 18-55mm kit lens supplied with its APS-C dSLRs. With a 35mm-equivalent focal length of 27-136mm, it covers a decent wideangle to telephoto range, making it a useful ‘walkaround’ lens which will cover a wide range of photographic opportunities. It also sports Canon's 2nd-generation optical image stabilizer, which allows hand-holding at slower shutter speeds than usual before the image-degrading effects of camera shake become apparent. This lens is clearly an attempt by Canon to replicate the success of their earlier 28-135mm F3.5-5.6 IS USM, which gained a strong reputation as an excellent performer on 35mm film; so is the 17-85mm up to scratch?


      Conclusion - Pros
      Decent build quality - much better than any of Canon's 18-55mm kit lenses
      Very useful focal length range, almost ideal for a walkaround lens
      Highly effective image stabilisation
      Excellent autofocus and manual override
      Consistently high image quality across almost all of the range
      Conclusion - Cons
      Poor performance at wideangle, with marked barrel disortion, high levels of light falloff, and intense green/magenta chromatic aberration
      Slow maximum aperture
      Very average close-up performance


      Ik ben nog echt aan het twijfelen tussen beide lenzen, Wat denken jullie er van ?
      Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

      Comment


      • #4
        Re: Info nodig

        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Ga voor de 400D en bovenstaande lenzen, dan heb je echt een hele goeie set om mee te beginnen
        n dat zelfde geldt voor een D40/60 met Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6 G VR + Nikkor AF-S 55-200mm F 4-5.6 IF ED DX VR

        Alsde D60 je bevalt, wordt dat niet eens een 'slechte' camera als er een D60x uitkomt.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Info nodig

          Voila. Kiezen dus maar. Ik kan me niet uitspreken over de Nikonset, die ken ik niet, maar de Canonset is prima in orde. je kan een 40D kopen, maar (nog maar eens) als je daar crappy lenzen op zet, zullen je foto's ook crappy zijn. Beter goeie lenzen kopen en voor de rest van het geld een body. Dan zal de beeldkwaliteit wél goed zijn. Nog beter: een 40D met goeie lenzen.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Info nodig

            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Voila. Kiezen dus maar. Ik kan me niet uitspreken over de Nikonset, die ken ik niet, maar de Canonset is prima in orde. je kan een 40D kopen, maar (nog maar eens) als je daar crappy lenzen op zet, zullen je foto's ook crappy zijn. Beter goeie lenzen kopen en voor de rest van het geld een body. Dan zal de beeldkwaliteit wél goed zijn. Nog beter: een 40D met goeie lenzen.
            Welke lenzen raad je zoal aan ?
            Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

            Comment


            • #7
              Re: Info nodig

              Oorspronkelijk geplaatst door Deefke Bekijk bericht
              Welke lenzen raad je zoal aan ?
              Ik raad een 1Ds met 16-35L, 50 1.2L, 70-200 2.8IS en een 400 2.8L IS aan. Mooi setje, en 't kost je een mooie auto.

              Met andere woorden: we hebben je totaalbudget nodig om je goeie raad te geven.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: Info nodig

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Ik raad een 1Ds met 16-35L, 50 1.2L, 70-200 2.8IS en een 400 2.8L IS aan. Mooi setje, en 't kost je een mooie auto.

                Met andere woorden: we hebben je totaalbudget nodig om je goeie raad te geven.
                1400€ max
                Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

                Comment


                • #9
                  Re: Info nodig

                  Ga dan maar al zeker niet voor een 40D, want dan heb je het grootste deel van je budget al opgesoupeerd aan body alleen.

                  Wat dacht je van een Canon 400D, een Canon 70-200 f4L en een Canon 17-40L. Eventueel Tamron 17-50 2.8 als die 17-40 te duur is. Je hebt dan echt klassemateriaal in handen. Als je dan later wil verkopen, houden die twee lenzen hun waarde zeer goed.
                  Wil je toch een 40D, dan kan je voor de 18-55 IS en de 55-250 IS van Canon gaan. Maar de lenzen van de eerste combinatie zijn beter, zowel van bouw als van kwaliteit.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Info nodig

                    Canon EOS 40D €954,78 /€ 789,07 excl. btw
                    Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS €157,61 /€ 130,26 excl. btw
                    Sandisk CF 8GB Extreme III €71,68 /€ 59,24 excl. Btw
                    TOTAAL € 1,184.07 /€ 978.57 excl. Btw
                    TOTAAL - CASHBACK 150 € € 1,034.07 /€828.57 excl. Btw
                    Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                    Ga dan maar al zeker niet voor een 40D, want dan heb je het grootste deel van je budget al opgesoupeerd aan body alleen.
                    Soms vraag ik me echt af of jij wel weet waarop je antwoordt ?
                    Last edited by pol parasol; 21 maart 2008, 18:40.

                    Comment

                    Working...
                    X