Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera?

    Hallo,

    Ben op zoek naar info voor een nieuwe camera. Voorlopig vnl. nog gebruiker van trad. toestel en pocket Canon toestelleke (deze valt tegen qua beeldresolutie en kleur vandaar tot op heden de voorkeur nog voor het trad. toestel)

    Hoofddoel:
    1. fotograferen van indoor handbalwedstrijden, zoontjes spelen bij de paggaders bij Initia Hasselt
    2. foto's van de kids
    3. natuurfoto's
    Sinds verhuis naar Kortessem kunnen we bij mooi weer oa. genieten van de prachtige zonsondergangen in de Haspengouwse glooiingen, tot nu nog niet gelukt om deze schitterende kleuren op een deftige manier
    digitaal vast te leggen zonder bij te moeten werken met Paintshop Pro of andere.

    Alvast bedankt!

    Groeten,

    Liesbeth.

  • #2
    Re: Welke camera?

    in ieder geval is puntje 1 meer gebaad bij een duurdere lens dan het type van camera

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera?

      En een camera qua prijs uit het middensegment...........
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera?

        Oorspronkelijk geplaatst door B&W Bekijk bericht
        in ieder geval is puntje 1 meer gebaad bij een duurdere lens dan het type van camera
        Volgens mij kan je een camera best niet baden
        mvg
        Bert

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera?

          Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
          Volgens mij kan je een camera best niet baden
          Uitzonderingen zijn er
          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera?

            Zonder budget is het inderdaad moeilijk om raad te geven. Daarenboven geef je ook beter aan hoe belangrijk de grote van het toestel (en de eventuele lenzen) is en ook welke kwaliteit je verwacht.
            Want zonder deze info zou ik je een toestel en lenzen aanraden met een totaal van +10000 euro
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera?

              Hallo allen,

              Bedankt voor de feedback.

              Ik had gedacht aan een beginbudget van zo'n 1000 EUR.

              Grtn,

              Liesbeth.

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera?

                Voor indoor handbalwedstrijden kom je met je budget niet toe vrees ik, want je zal een lichtsterke lens moeten hebben.
                Misschien een Canon 400D met 85mm 1.8 lens, die zal binnen het budget vallen, maar dan heb je geen zoomlens. Altijd 85mm. Wil je wel een zoomlens, dan zal je al snel aan 1000 euro voor de lens alleen mogen denken. Dan heb ik het over een 70-200 2.8. Je hebt daarmee wel een geweldige lens in handen, maar 't is misschien overkill.
                Met de goedkopere lenzen kan je het indoor wel vergeten.

                Bovendien, als je echt mooie foto's wil, zal er altijd nabewerking op de PC aan vasthangen. Net zoals je vroeger in de donkere kamer moest duiken.

                Nog eens goed nadenken dus.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera?

                  Volgende combinatie: Canon 400D + 18-55/3.5-5.6IS + 55-250/4.0-5.6IS is in de positieve zin al een paar keer ter sprake gekomen in dit forum. Je dekt er een heel breed bereik van brandpuntsafstanden mee en moet er bij Konijnenberg een 810 Euro voor neertellen. Voor de handbalwedstrijden ga dan waarschijnlijk continu de ISO 400 of zelfs 800 moeten instellen. Door de relatief ruisarme prestaties van de 400D is dat niet echt een probleem.

                  Djienbe

                  Comment

                  Working...
                  X