Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bulb (30D) zonder ontspanknop ingedrukt te houden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bulb (30D) zonder ontspanknop ingedrukt te houden?

    Is er een manier, zonder dat ik hiervoor nog iets extra moet kopen, om de sluiter (bij gebruik van Bulb) langer dan 30s open te laten? Ik heb een 30D.

  • #2
    Re: Bulb (30D) zonder ontspanknop ingedrukt te houden?

    Oorspronkelijk geplaatst door Sennec Bekijk bericht
    Is er een manier, zonder dat ik hiervoor nog iets extra moet kopen, om de sluiter (bij gebruik van Bulb) langer dan 30s open te laten? Ik heb een 30D.
    volgens mij moet je dit ergens in je handleiding vinden.

    Comment


    • #3
      Re: Bulb (30D) zonder ontspanknop ingedrukt te houden?

      Heb er naar gezocht en vond het niet.

      Comment


      • #4
        Re: Bulb (30D) zonder ontspanknop ingedrukt te houden?

        Bij bulb blijft je sluiter open zolang je de ontspanner ingedrukt houdt. Dus ja, als je blijft drukken heb je idd niets meer nodig. Mr dat is ook wel de beste manier op bewegingsonscherpte te krijgen.
        Koop dus best een draadontspanner, kost niet veel, en doet perfect wat je wil.
        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

        Comment


        • #5
          Re: Bulb (30D) zonder ontspanknop ingedrukt te houden?

          Moet je op die draadontspanner de knop ook blijven indrukken, of?
          Link naar een goed exemplaar?
          Bedankt.

          Comment


          • #6
            Re: Bulb (30D) zonder ontspanknop ingedrukt te houden?

            Neen, je kan de ontspanknop op de afstandsbediening verschuiven zodat deze geblokkeerd blijft.
            M.a.w. je hoeft je vinger niet op de knop te houden
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

            Comment


            • #7
              Re: Bulb (30D) zonder ontspanknop ingedrukt te houden?

              Draadontspanner kan je met wat handigheid nabouwen hoor, moet niet veel te kosten, alleen wat tijd. Vind je dit teveel, dan kan je bij Hama er eentje voor +/-20€ kopen of als je iemand weet met een draadloze draadontspanner (via infrarood), dan zou je een compacte programeerbare remote control kunnen gebruiken door de frequentie te kopieren in de universele remote.
              Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
              Website : http://runaque.deviantart.com/

              Comment


              • #8
                Re: Bulb (30D) zonder ontspanknop ingedrukt te houden?

                Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                Draadontspanner kan je met wat handigheid nabouwen hoor, moet niet veel te kosten, alleen wat tijd. Vind je dit teveel, dan kan je bij Hama er eentje voor +/-20€ kopen of als je iemand weet met een draadloze draadontspanner (via infrarood), dan zou je een compacte programeerbare remote control kunnen gebruiken door de frequentie te kopieren in de universele remote.
                Voor jou 350D gaat dat nog lukken, maar spijtig genoeg niet voor de 30D van Sennec.
                De afstandsbediening-met-draad voor de 30D heeft nl. een speciaal stekkertje dat nergens in de normale handel los te verkrijgen is (de 350D werkt met een 2,5 jack plug die je wel overal los kan krijgen).

                Infrarood is ook al geen goedkope optie, want de 30D gebruikt andere apparatuur hiervoor dan de 350D, waarvoor al een IR afstandsbediening van €21 verkrijgbaar is.

                Kort samengevat moet je voor de xxD serie de professionele systeem accessoires aanschaffen en dit is niet het geval voor de instap reflexen van de xxxD serie.
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

                Comment

                Working...
                X