Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ants!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ants!

    Deze middag nog wat foto's proberen te maken van de mierenkolonie met mn Sigma 150 mm Macro

    Zo uit de camera, niet bewerkt






    Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
    <<< www.pbase.com/robbyj >>>

  • #2
    Re: Ants!

    Uit een Sigma 150mm moet meer te halen zijn. Je foto's zijn niet bijster scherp ondanks het vrij hoge F-getal. Verkeerd gefocused (nochtans manueel volgens de Exif) of bewegingsonscherpte?
    Frebeat

    Meer foto's op http://www.sightings.be

    Comment


    • #3
      Re: Ants!

      Oorspronkelijk geplaatst door FREBEAT Bekijk bericht
      Uit een Sigma 150mm moet meer te halen zijn. Je foto's zijn niet bijster scherp ondanks het vrij hoge F-getal. Verkeerd gefocused (nochtans manueel volgens de Exif) of bewegingsonscherpte?
      me eens, maar de laatste toch wel aardig gelukt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Ants!

        voor mij de derde de beste
        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
        Grtjs, Jacky

        Comment


        • #5
          Re: Ants!

          Voor mij ook de derde, maar je hebt wat stof op je sensor/lens.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #6
            Re: Ants!

            'k Verkies ook je derde. 1 en 2 zijn wat druk.
            gegroet, Ludo

            Comment


            • #7
              Re: Ants!

              Tnx voor de reacties!

              Ik ben zelf ook niet tevreden over de scherpte, maar welke minimale sluitertijden raden jullie aan om bewegingsonscherpte bij 1:1 tegen te gaan?

              greetz
              Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
              <<< www.pbase.com/robbyj >>>

              Comment


              • #8
                Re: Ants!

                Leuke derde
                Groetjes Hendrika

                Comment


                • #9
                  Re: Ants!

                  Oorspronkelijk geplaatst door robbyj Bekijk bericht
                  Tnx voor de reacties!

                  Ik ben zelf ook niet tevreden over de scherpte, maar welke minimale sluitertijden raden jullie aan om bewegingsonscherpte bij 1:1 tegen te gaan?

                  greetz
                  De algemene regel is steeds 1/brandpuntsafstand (zou in dit geval 1/150 zijn). Maar hou er rekening mee dat je voor macro meestal niet gewoon rechtopstaat en dus niet zo stabiel staat. Dus veiligheidshalve nog wat sneller gaan. Of veel beter: met statief werken.
                  Frebeat

                  Meer foto's op http://www.sightings.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ants!

                    Oorspronkelijk geplaatst door FREBEAT Bekijk bericht
                    Uit een Sigma 150mm moet meer te halen zijn. Je foto's zijn niet bijster scherp ondanks het vrij hoge F-getal. Verkeerd gefocused (nochtans manueel volgens de Exif) of bewegingsonscherpte?

                    al eens geprobeerd om mierenhoop te fotograferen ? :-) dat is niet simpel !
                    mits nabewerking meer uit te halen
                    en met beter weer zal het ook beter lukken :-)
                    www.pbase.com/dewildean

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ants!

                      Oorspronkelijk geplaatst door FREBEAT Bekijk bericht
                      De algemene regel is steeds 1/brandpuntsafstand (zou in dit geval 1/150 zijn). Maar hou er rekening mee dat je voor macro meestal niet gewoon rechtopstaat en dus niet zo stabiel staat. Dus veiligheidshalve nog wat sneller gaan. Of veel beter: met statief werken.
                      Ik denk dat vooral de "vinnige snelheid" waarmee deze beestjes zich voortbewegen je hier parten speelt... De bewegingssnelheid van mieren 'in aktie' is echt niet te onderschatten...
                      Dus zelfs vanop een statief vermoed ik dat je sluitersnelheid niet te traag mag ingesteld worden
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ants!

                        dank je voor de reacties allemaal!

                        Ik ga zaterdag nog eens naar het nest toe, en de sluitertijden eens wat sneller zetten

                        Hopelijk kan ik hier dan enkele tonen
                        Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
                        <<< www.pbase.com/robbyj >>>

                        Comment

                        Working...
                        X