Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic DMC-FZ18 werkelijk zo goed?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic DMC-FZ18 werkelijk zo goed?

    Ik heb de FZ 18 twee weken geleden gekocht. Het is een recente camera van Panasonic en die heeft tot nog toe hele lovende reviews gekregen van vakbladen en sites.

    Zelf ben ik nog niet zover of ik die goede kritieken kan delen. Zijn er mensen die - ofschoon het een nieuwe camera is -al in de praktijk mee gewerkt hebben en een indruk kunnen geven van de prestaties?
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

  • #2
    Re: Panasonic DMC-FZ18 werkelijk zo goed?

    Proficiat met je aankoop van één van de beste bridge camera's van het moment

    Nadat ik mijn volledig dslr arsenaal verkocht heb, bezit ik zelf sinds een 4-tal maanden een FZ18 en dit kleine wonder met ingebouwde IS doet het werkelijk uitstekend. De shots die ik er reeds mee maakte moeten in geen enkel opzicht onderdoen voor een dslr. Verder geen gesleur meer met zware apparatuur, geen lenzen meer verwisselen met steeds kans op stofneerslag op de sensor. Wat een verademing tegen vroeger

    Vooral zijn uiterst groot bereik is heerlijk om mee te werken : 28mm - 504mm. Met de teleconverter er op gaat dit tot 850mm (en zelfs tot 1350mm op 3M).

    Beeldkwaliteit : JPEG : uitstekend op ISO 100. ISO 200 tot 400 : zeer goed tot goed. RAW : uitstekend tot ISO 400 (en misschien zelfs nog hoger, maar nog niet getest).

    Scherpte van de Leicalens : top.

    Verder bezit hij vele eigenschappen die je ook op een dslr terugvind : belichtingskompensatie, auto bracket, burst, sluitertijdvoorkeuze, diafragmavoorkeuze, volledig manuele instelling, slimme ISO, RAW en zelfs RAW+JPG tegelijkertijd, autofocus of manuele focus, diverse instelbare lichtmetingen, gezichtsherkenning, zeer helder en scherp LCD-scherm, uitstekende makro- en telemakro-instellingen, 20-tal diverse scène-instellingen, 2 verschillende IS-modes, enz...enz... Dit is wat mij zo wat spontaan te binnen schiet, maar de 173 bladzijden tellende manual beschrijft nog méér mogelijkheden.

    De meegeleverde SYLKYPIX-software om RAW te ontwikkelen is een juweeltje om mee te werken en bulkt van de mogelijkheden.

    Enige nadeel voor mij is het ontbreken van de mogelijkheid een draadontspanner aan te sluiten.

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic DMC-FZ18 werkelijk zo goed?

      Ik treedt Jacketgreen bij hoor. Ik heb zelf een FZ8, de 18 was er toen nog niet, en 't is geen DSLR maar dat bederft de pret maar een heel klein beetje. Je maakt er echt prima foto's mee. Gewoon op letten dat hij niet zo snel is als de goeie DSLR's en niet teveel op de hoge ISO's rekenen. Proficiat dus met je aankoop en veel plezier ermee.

      Djienbe

      Comment

      Working...
      X