Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji F100FD: waar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji F100FD: waar?

    Ik zie dat deze in voorbestelling bij topfoto zo'n 270€ kost, lijkt me heel weinig aangezien prijs bij aankondiging rond 400$ lag. Heeft iemand deze ergens anders ook al te koop gevonden voor zo'n prijs?
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Re: Fuji F100FD: waar?

    $400 x 0,66 = €264 , wat is nu de vraag?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Fuji F100FD: waar?

      Net DAT is mijn vraag, of dat wel klopt. Bij consumer electronics is het doorgaans de gewoonte om $=€, kijk maar naar de prijzen van iPod's. Daarom lijkt het me ook zo raar dat die f100 voor zo'n lage prijs wordt aangeboden, had eerder verwacht dat het rond de 400€ ging zijn (en daarom ook mijn vraag, misschien heeft topfoto gewoon $>€ berekend zonder zeker te zijn dat dit de EU prijs is).
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Fuji F100FD: waar?

        De S100FS wordt het nieuwe topmodel in de prosumer-reeks, de Z100FD is een compactje, ben je zeker dat je het over het juiste toestel hebt?

        Pre-PMA 2008: Today is the day Fujifilm has chosen to reveal the new models it is launching at the PMA show next week. There's 7 models in total, but the most intersting is undoubtedly the FinePix S100FS, which the company is describing as its most advanced consumer digital camera to date and its latest attempt to offer a viable DSLR alternative. Headline features include a large 2/3 inch 11 megapixel Super CCD sensor, all-new optically-stabilized 14.3x (28-400mm) manual zoom lens and a version of the 100-400% wide dynamic range and film simulation (hence 'FS') options seen on the FinePix S5 Pro SLR.


        In addition to the Z10fd, Fujifilm has announced another slim and stylish yet feature-packed digicam. Shoehorned into the 19.8mm (0.8 in) shell of the 8 megapixel Z100fd we find a 5x zoom, Face Detection, intelligent red-eye removal and CCD-shift stabilization. This frankly gorgeous little camera is also available in four two-tone color schemes including 'Tuxedo Black' as pictured here - just the ticket for a night on the town.



        Aanpassing:

        Ik zie net dat er ook nog een F100Fd is, ze maken het niet gemakkelijk bij Fuji.

        Maar dat lijkt mij geen toestel om tegen 400 euro te verkopen, dan zijn er betere koopjes te vinden, 270 euro zal wel ongeveer de juiste verkoopprijs zijn.
        Last edited by Black B@ndit; 8 maart 2008, 10:51.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Fuji F100FD: waar?

          om het gemakkelijk te maken heeft fuji 3 toestelen met f100

          1 fuji z100fd +- 270€
          2 fuji s100fd +-835€
          3 fuji f100fd +/-350 € kan ook lager hier heb ik geen exacte prijs van

          maar 270 zou wel een zeer lage prijs zijn voor de fuji f100fd want op amazon kost hij 380$

          in europe wordt gewoon dollar = euro gedaan of zelfs nog duurder dus ik zou ze houden aan die prijs en als het waar is bestel ik er een paar voor mijn zaak

          Comment


          • #6
            Re: Fuji F100FD: waar?

            Inderdaad, mijn veronderstelling dat dit zo'n lage prijs is, is toch niet zo belachelijk hé. Voor die prijs bij topfoto zou ik me er zéker één bestellen, heb mail gestuurd met vraag of die prijs correct is.
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • #7
              Re: Fuji F100FD: waar?

              De S100FS zou een 600€ gaan kosten.
              Flickr één
              Flickr two

              Comment


              • #8
                Re: Fuji F100FD: waar?

                de prijzen die ik heb komen van de groothandel het kan zijn dat sommige het toestel voor 799€ gaan verkopen maar 600€ kan bijna niet

                je mag Amerikaanse prijzen niet vergelijken met Europeese prijzen.

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji F100FD: waar?

                  en waarom niet lager dan 600€?

                  wat denk je van 529€?

                  kan je het niet geloven?
                  http://www.foto-oehling.com/cgi-bin/...Product/165927
                  Flickr één
                  Flickr two

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji F100FD: waar?

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    $400 x 0,66 = €264 , wat is nu de vraag?
                    €264 x 1,21 (BTW) = €320
                    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji F100FD: waar?

                      blijkbaar heb je gelijk bij digicam staat hij aan 609€

                      internetprijzen zijn ook altijd laag geweest


                      ik had deze morgen naar de groothandel gebeld en kreeg een prijs van 617€zonder btw bij fuji zelf kreeg ik een veel lager prijs

                      Belgie is altijd al zeer duur geweest zelfs tegen over Frankrijk en Duitsland

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji F100FD: waar?

                        Pete Hoyd heeft een preproductietoestel in handen. plaatjes in zijn webstek
                        http://public.fotki.com/peteyhods/s100fs/page2.html
                        Los van de prijs en waar te koop kunnen de pro-users een en ander plaatje eens bekijken en beoordelen?
                        Flickr één
                        Flickr two

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fuji F100FD: waar?

                          Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                          Pete Hoyd heeft een preproductietoestel in handen. plaatjes in zijn webstek
                          http://public.fotki.com/peteyhods/s100fs/page2.html
                          Los van de prijs en waar te koop kunnen de pro-users een en ander plaatje eens bekijken en beoordelen?
                          Ik ben geen pro-user (een 40D is geen professionele camera)...

                          De foto's zijn daar alleen te bekijken in een klein formaat, maar ik heb er al wel een paar hoge-iso foto's van gezien. De beeldkwaliteit is veel beter dan eender welke prosumer, maar de meeste instap-DSLR's doen het toch beter.
                          Die camera komt wel het dichtst in de buurt van de instap-DSLR's, en het is dus niet echt een probleem om te fotograferen op iso 800, met hogere iso-waarden kan je nog wel werken, maar daarvan laat je best geen grote afdrukken maken.

                          Die S100FS is volgens mij een héél goed alternatief voor iedereen die een instap-DSLR wil kopen, maar geen andere lens wil gebruiken dan een 18-200mm.
                          Voor heel wat gebruikers die alleen maar het geld hebben voor een DSLR + kitlens kan dit ook een goede keuze zijn, dan hebben ze meteen een groot zoombereik, waar ze anders nog heel wat extra voor moeten betalen voor bijvoorbeeld een tele.

                          Iedereen die echt met fotografie bezig is, en die op termijn toch meer uit de camera wil halen, die kan toch beter beginnen met een (instap)DSLR omdat de mogelijkheden dan niet beperkt zijn door de vaste lens die op het toestel zit.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fuji F100FD: waar?

                            BlackBandit ik heb de grotere plaatjes eens bekeken. En ik ben niet meer zo overtuigd van de S100FS. fringing (of hoe heet dat) en nog niet een klein beetje. Het is een preproductie toestel dus nog even wachten op de eerste reviews van het productiemodel.
                            Tegen de regels van het forum plaats ik hier een foto van een ander. Maar dit ter lering ende ... .
                            Link
                            en get the original uploaded picture
                            Het kan natuurlijk aan de man of omstandigheden liggen maar ik denk niet dit goed is.

                            EXIF Image Details
                            Make: Fujifilm
                            Model: FinePix S100FS
                            F-Number: F/7.1
                            Exposure Time: 0.0014 sec. 1/680
                            Metering Mode: Multi-segment
                            Exposure Program: Auto bracket
                            ISO Speed: 200
                            Flash Mode: Off
                            Date: 2008-03-05 16:58:48
                            Last edited by bigfoot46; 11 maart 2008, 17:32. Reden: link ipv IMG
                            Flickr één
                            Flickr two

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fuji F100FD: waar?

                              Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                              BlackBandit ik heb de grotere plaatjes eens bekeken. En ik ben niet meer zo overtuigd van de S100FS. fringing (of hoe heet dat) en nog niet een klein beetje. Het is een preproductie toestel dus nog even wachten op de eerste reviews van het productiemodel.
                              Tegen de regels van het forum plaats ik hier een foto van een ander. Maar dit ter lering ende ... .


                              Het kan natuurlijk aan de man of omstandigheden liggen maar ik denk niet dit goed is.

                              EXIF Image Details
                              Make: Fujifilm
                              Model: FinePix S100FS
                              F-Number: F/7.1
                              Exposure Time: 0.0014 sec. 1/680
                              Metering Mode: Multi-segment
                              Exposure Program: Auto bracket
                              ISO Speed: 200
                              Flash Mode: Off
                              Date: 2008-03-05 16:58:48
                              Je kan beter een link naar de foto posten, dat is geen probleem.

                              Als je de tests bekijkt van superzoomlenzen (18-200), dan zal je zien dat die meestal ook vrij veel last hebben van paarse randjes bij grote contrastverschillen.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X