Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograafsneus?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotograafsneus?

    ik ben de laatste week enorm bezig geweest met mn fototoestel (6 dagen aan een stuk in temperaturen van -10 tot +5 graden) en nu heb ik enorm veel zeer aan mijnen neus. juist aan de kant die het schermpje van mn toestel altijd raakt tijdens het fotograferen merk ik serieus wat irritatie op en fotograferen doet nu gewoonweg pijn
    volgens mij komt dit dus door constant met mn neus tegen mijn koude toestel te zitten wrijven want heb nergens anders last van zonnebrand ofzo, enkel aan de rechtervoorzijde van mn neus

    heeft iemand dit ook nog voorgehad? en weet er iemand toevallig een oplossing of iets in die aard? want ik zou graag nog 1 dagje zonder pijn kunnen fotograferen. daarna kan mn neus rusten tijdens het urenlange bewerken van al mn foto`s...
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: fotograafsneus?

    Misschien kan je tijdelijk een pleistertje op je neus plakken?
    Dan is er toch geen rechstreeks contact meer.

    Comment


    • #3
      Re: fotograafsneus?

      Oplossing?!

      Comment


      • #4
        Re: fotograafsneus?

        Misschien is een braampje (ruw randje) op de plaats waar je neus in contact komt me de camera ? Even checken.

        Groetjes
        Skitch
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: fotograafsneus?

          Of wat slechter zou zijn, een deels bevroren neus?
          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
          BD0993BE
          Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

          Comment


          • #6
            Re: fotograafsneus?

            heb het fotograferen dan maar gelaten, het deed teveel zeer
            twas toch geen mooi weer meer vandaag op de piste dus het had niet echt veel zin gehad

            ondertussen staat er al een dikke korst op mijn neus. het zal wel zijn door de combinatie van wrijving/vrieskou/concact met ijskoud materiaal dat het gebeurd is. bevroren zal hij niet zijn, want dan moest ie ondertussen wel deels zwart zien veronderstel ik en gevoel heb ik nog zeker, want verdorie het doet zeer. Heb net 7u lang achter het stuur gezeten en dan is af en toe eens aan de neus krabben wel een gewoonte, maar die heb ik ondertussen dan maar afgeleerd
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: fotograafsneus?

              Vroeger had ik altijd pijn aan mijn oog als ik koffie dronk...
              Op doktersadvies doe ik nu eerst mijn lepel uit mijn kop voor ik drink...

              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Re: fotograafsneus?

                Misschien kan zo een oculairstuk je probleem verminderen... 15 mm extra ruimte voor je neus...

                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                Comment


                • #9
                  Re: fotograafsneus?

                  Volgende keer een sjerp aan doen en die boven uw neus trekken als het toch koud is heb je lekker warm en is je neus beschermt.

                  En in 't slechtste geval wil ik wel een neusmutsje breien voor u
                  Last edited by hendrika; 9 maart 2008, 20:49.
                  Groetjes Hendrika

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotograafsneus?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                    Misschien kan zo een oculairstuk je probleem verminderen... 15 mm extra ruimte voor je neus...

                    http://www.foto-rubens.be/content/fo...867&startrow=1
                    Ik heb dit oculair op mijn eos 40D staan, zat ook met mijn neus telkens tegen dat scherm aangedrukt en dat probleem is hiermee volledig opgelost en 't is ni duur.
                    Is zeer comfortabel om met dit luttele hulpstuk te werken.

                    Doggy
                    Canon EOS 7D, EF-S 55-250 IS, EF-S 15-85 IS USM, 580EX II, en nog wat oud glas.

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotograafsneus?

                      Ik heb ongeveer hetzelfde aan de hand met de D300, alleen komt mijn neus net ter hoogte van de plaats waar de knop staat om het scherpstelpunt te verplaatsen...
                      Resultaat: scherpstelpunt verspringt soms op de meest ongepaste momenten
                      StijnDeGrauwe.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: fotograafsneus?

                        Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
                        Volgende keer een sjerp aan doen en die boven uw neus trekken als het toch koud is heb je lekker warm en is je neus beschermt. En in 't slechtste geval wil ik wel een neusmutsje breien voor u
                        Eén van de zeldzame situaties waarin een burka handig is.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: fotograafsneus?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                          Eén van de zeldzame situaties waarin een burka handig is.
                          Zeldzame?
                          Laatst een vrouw met bourka gezien die aant gsm-en was achter het stuur!
                          Handsfree wel Dat was een zicht seg..
                          Zou de politie daar iets op kunnen zeggen? Ze rijd in ieder geval met beide handen..

                          Comment


                          • #14
                            Re: fotograafsneus?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                            ... Dat was een zicht seg.. ...
                            Hoezo "een zicht"? Achter een burka zie je niets.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: fotograafsneus?

                              *bij nader inzien is dit te off topic...
                              ik stel mijn vraag wel in chit chat
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X