Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic DMC FX55 of FZ18?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic DMC FX55 of FZ18?

    Als volslagen leek ben ik toe aan een nieuwe digitale camera (had tot nu toe een Powershot S20). Heb veel reviews gelezen en ben nu aan het twijfelen tussen de Panasonic FX55 en de FZ18. De FX55 is natuurlijk makkelijk voor snelle kiekjes, maar inzomen kan daarmee niet echt, en dat miste ik bij de Powershot (zag ik wat leuks, kreeg ik het niet op de foto). Dus in die zin zou de FZ18 veel beter zijn. Maar is dat niet een beetje teveel van het goede voor een leek? Of kan ik daarmee (wellicht na een cursusje) best wel overweg en misschien wel spectaculaire foto's maken?
    Het prijsverschil maakt me in ieder geval niet uit .
    Graag jullie deskundig oordeel.

  • #2
    Re: Panasonic DMC FX55 of FZ18?

    Je moet geen bang hebben van de FZ18
    Als leek kan je hem in het begin gebruiken als een gewone ordinaire P&S camera (zoals je gewoon bent met je Powershot S20), maar geleidelijk aan kan je beginnen met al zijn mogelijkheden te ontdekken en ik kan je garanderen dat je er versteld zult van staan
    Al zijn mogelijkheden kan je lezen/leren in de 173 bladzijden tellende manual.

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic DMC FX55 of FZ18?

      Zoals altijd geldt hier de vraag: Haal je het eruit???? Ben je een huis-tuin-keuken fotograaf of doe of wil je meer?
      Dit laatste is het verschil tussen de FX55 en de FZ18 (ergens een wereld van verschil).
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

      Comment

      Working...
      X