Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus reflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus reflex

    Halo,

    ik heb een vraagje voor een kennis, die samen met mij avondschool volgt.
    Hij bezit een Olympus reflex, een recent type (hoogstens 2 jaar oud).
    Wij zagen afgelopen les: de witbalans handmatig instellen.
    maar bij hem, na het bijhorende boekje 3 maal door te lezen, lukte dit niet.
    Hij kreeg, als hij de desbetreffende knop indrukte, steeds een zwart schermpje.

    Is er iemand die mij, toch wel in detail, kan uitleggen hoe hij dit moet doen?
    Ik moet hem dit dan namelijk doorgeven, dus tmoet wel duidelijk zijn
    Ik heb namelijk een Canon, dus de knopbenamingen zijn mij niet gekend, maar ik zou hem graag helpen.
    Iemand een idee of ervaring?

    alvast bedankt !!
    xx
    Canon 400D - Canon 10-22 - Sigma 18-200 - Canon 50mm 1.8 - Canon 17-55 2.8

  • #2
    Re: Olympus reflex

    Heb zelf geen Olympus, maar mijn eerste vraag (ook die van een Olympus gebruiker) zou zijn: welke type exact? Mijn type Canon vind je in mijn signature onderaan. We hebben dezelfde info nodig voor de Olympus.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Olympus reflex

      Menu sleutel 1
      Dan naar Fn functie gaan
      Daar kun je die knop programeren
      Die zet je op one touch WB
      Als je dan op de FN knop drukt krijg je een scherm waarop staat dat je een wit vel voor de lens moet houden en dan de FN knop in drukken en de ontspanknop
      En dan moet het werken

      Comment


      • #4
        Re: Olympus reflex

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Heb zelf geen Olympus, maar mijn eerste vraag (ook die van een Olympus gebruiker) zou zijn: welke type exact? Mijn type Canon vind je in mijn signature onderaan. We hebben dezelfde info nodig voor de Olympus.
        mja, ik dacht wel dak zo'n reactie ging krijgen, .. dermee dak zeg 'max 2 jaar oud' en voor een beginner dus dan zijn er al enkele uitgeschakeld zekers
        en is dat niet bij de meeste toestellen van hetzelfde merk dezelfde handeling? de knopjes staan gewoon elders? I don't know ...
        Canon 400D - Canon 10-22 - Sigma 18-200 - Canon 50mm 1.8 - Canon 17-55 2.8

        Comment


        • #5
          Re: Olympus reflex

          Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
          Menu sleutel 1
          Dan naar Fn functie gaan
          Daar kun je die knop programeren
          Die zet je op one touch WB
          Als je dan op de FN knop drukt krijg je een scherm waarop staat dat je een wit vel voor de lens moet houden en dan de FN knop in drukken en de ontspanknop
          En dan moet het werken
          Bij Canon, kun je deze dan instellen/ bewaren.
          is dat bij Olympus ook zo?
          alvast bedankt voor de uitleg, ik geef het alvast door en laat zekers iets weten !
          thx! xx
          Canon 400D - Canon 10-22 - Sigma 18-200 - Canon 50mm 1.8 - Canon 17-55 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Olympus reflex

            Als die camera een E-500 is, dan zou ik aanraden om eens pag 46-48 te lezen van de handleiding. T'staat er allemaal in...;-).
            Het instellen van de functie van dat knopje staat op pag 71...

            En yep : die witbalans die je met dat wit (grijs) blad ingesteld hebt blijft bewaard, totdat je het nogeens doet, waardoor die vorige waarde wordt overschreven...

            oh ja : datzelfde knopje kan je ook instellen voor de controle van de scherptediepte. Kwestie van een volgende vraag op voorhand op te vangen hé ;-)...
            Last edited by polleke_cgc; 7 maart 2008, 20:55.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Olympus reflex

              Ook in de E 300 welke pagina moet ik opzoeken (vraag het maar), groetjes, Galamus

              Comment


              • #8
                Re: Olympus reflex

                Voor de E300 is dit op bladzijde 97 " Instellen van de aangepaste Witbalans"
                Bij de E300 is er wel geen speciale knop voor aangepaste Witbalans. maar de instelling blijft ook tot wanneer ge het nogmaals instelt

                Groetjes
                Albert

                Comment


                • #9
                  Re: Olympus reflex

                  De uitleg van Superduc, was dus voldoende
                  alweer iemand gelukkig gemaakt, en jullie ook!
                  alvast bedankt voor jullie hulp !

                  nyla
                  x
                  Canon 400D - Canon 10-22 - Sigma 18-200 - Canon 50mm 1.8 - Canon 17-55 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olympus reflex

                    Oorspronkelijk geplaatst door nyla Bekijk bericht
                    De uitleg van Superduc, was dus voldoende
                    alweer iemand gelukkig gemaakt, en jullie ook!
                    alvast bedankt voor jullie hulp !

                    nyla
                    x
                    Maar was de witbalans ook beter met die methode
                    Ik heb de ervaring dat bij mijn E510 hij op standje auto van de witbalans het eigenlijk altijd goed is

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olympus reflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                      Maar was de witbalans ook beter met die methode
                      Ik heb de ervaring dat bij mijn E510 hij op standje auto van de witbalans het eigenlijk altijd goed is
                      Volledig mee eens vind ook de auto stand in de meeste gevallen het beste is

                      Groetjes
                      Albert

                      Comment

                      Working...
                      X