Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Olympus E510 gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen Olympus E510 gezocht

    Wie heeft er een Olympus E510?

    Wat zijn je ervaringen met dit toestel: positieve kanten, negatieve kanten?

    Had je voor de E510 een andere Olympus? Is er in praktijk veel verschil met de E500 / E400?



    Zelf heb ik vroeger een poos met een E400 gefotografeerd en ik ben ook nog steeds zeer gecharmeerd door Olympus

    Ik vraag dan ook hoofdzakelijk naar ervaringen met de E510 (E410), eventueel in vergelijking met de E500/E400 en zeker geen vergelijking met andere merken.
    Canon 450D

  • #2
    Re: Ervaringen Olympus E510 gezocht

    Ik heb een viertal maanden geleden de olympus e510 gekocht met dubbele lenzen kit.

    Waar ben ik tevreden over :
    -handelbaarheid : klein maar toch ideaal in de hand (dit is natuurlijk persoonlijk)
    -live view : is vooral voor close ups handig. Je kan op het scherm tot 10 X vergroten waarbij je perfect manueel kunt scherpstellen
    -beeldstabilisatie + goede resultaten tot ISO 800 maken dat ik bijna niet met flits moet trekken. Met name op het autosalon heb ik verschillende foto's getrokken die ik voordien nooit zonder flits kon nemen.
    -gebruiksvriendelijk : de vele sceneprogramma's zijn handig voor de vrouw, zelf probeer ik meer en meer te experimenteren met de vele instellingen
    -lenzen zijn echt goed en dit voor een spotprijs

    Waar ben ik minder tevreden over :
    -4/3 formaat : de meeste fotoalbums zijn 10/15 cm. Dus ofwel knippen ofwel croppen ofwel die fotoalbums niet kopen. De beeldverhouding vind ik wel OK.
    -scherpstellen bij minder licht : Duurt lang om te focussen. De interne flitser zou in theorie moeten helpen maar het geflikker is om gek te worden. Een externe flitser zou dit probleem moeten oplossen.
    -in de 4 maanden heb ik bijna niets tweedehands gevonden voor olympus : geen flits, geen lenzen, niets.


    Dus : als je een goed, gebruiksvriendelijk toestel met alle toeters en bellen wil dan is Olympus een goede keuze. Ik kan geen vergelijking maken met andere merken of andere toestellen van Olympus.

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen Olympus E510 gezocht

      Ik heb zelf een E500 en ben ook aan het uitkijken naar een nieuwe versie. Ik vrees dat de E510 net iets dat te weinig verschil biedt. Enkel de Live view (blijkt niet zo echt nodig), wat meer voorkeuzemenu's, de beeldstabilisatie (echt de moeite blijkt) en de 10 mp (ipv 8 mp bij de E500/E330) zijn de grootste verschillen. De ruis-onderdrukking is al een stuk beter bij de E510 en ik verwacht dat bij de nieuwere versies, dat volledig zal opgelost zijn.


      Dit is een absolute topsite hier maar ... weinig Olympus-freaks hier. Eerlijk is eerlijk. Als het even mag, dit voorstel : stel dezelfde vraag eens op Zoom.nl, doorklikken naar Forum, ... Daar heb je een echte Olympus-afdeling.

      Ik wacht een beetje op de E520 (zal normaal niet zolang meer duren aangezien de E420 net uit is) en naar diens eerste prijsverlaging (als hij zowat 6 à 8 maand op de markt is, misschien tegen de zomer 2009). Ik denk/hoop dat deze iets vernieuwender zal zijn.

      Ik zal dus uw vraag ook met aandacht opvolgen. Als uitbreiding heb ik beslist kiezen voor een uitbreiding van mijn gerief door de aankoop van een lichtsterke lens (bijv. Sigma 30 mm f1.4 met FT-vatting, +/- 400 €) die ook op de latere E-Olympussen zou passen....

      De prijzen vallen echt al mee van de E510. Voor nog geen 500€ is de body reeds beschikbaar. Dat op zich is al vrij aantrekkelijk.

      Greetz


      R
      Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen Olympus E510 gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door cube Bekijk bericht
        Ik heb een viertal maanden geleden de olympus e510 gekocht met dubbele lenzen kit.

        Waar ben ik tevreden over :
        -handelbaarheid : klein maar toch ideaal in de hand (dit is natuurlijk persoonlijk)
        -live view : is vooral voor close ups handig. Je kan op het scherm tot 10 X vergroten waarbij je perfect manueel kunt scherpstellen
        -beeldstabilisatie + goede resultaten tot ISO 800 maken dat ik bijna niet met flits moet trekken. Met name op het autosalon heb ik verschillende foto's getrokken die ik voordien nooit zonder flits kon nemen.
        -gebruiksvriendelijk : de vele sceneprogramma's zijn handig voor de vrouw, zelf probeer ik meer en meer te experimenteren met de vele instellingen
        -lenzen zijn echt goed en dit voor een spotprijs

        Waar ben ik minder tevreden over :
        -4/3 formaat : de meeste fotoalbums zijn 10/15 cm. Dus ofwel knippen ofwel croppen ofwel die fotoalbums niet kopen. De beeldverhouding vind ik wel OK.
        -scherpstellen bij minder licht : Duurt lang om te focussen. De interne flitser zou in theorie moeten helpen maar het geflikker is om gek te worden. Een externe flitser zou dit probleem moeten oplossen.
        -in de 4 maanden heb ik bijna niets tweedehands gevonden voor olympus : geen flits, geen lenzen, niets.


        Dus : als je een goed, gebruiksvriendelijk toestel met alle toeters en bellen wil dan is Olympus een goede keuze. Ik kan geen vergelijking maken met andere merken of andere toestellen van Olympus.
        Dan heb je niet goed gezocht zowel op marktplaats (ned) als ebay staan lenzen tekoop
        Ik heb zelf een 50-200 ,14-54,50mm zuiko's gebruikt gekocht wel uit verschillende landen maar dat maakt me niets uit

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen Olympus E510 gezocht

          gekocht

          kit met 2 lenzen
          + Zuiko 50 mm F2
          Canon 450D

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen Olympus E510 gezocht

            Veel plezier met je camera.
            Je zult er geen spijt van krijgen.

            (En de macro lens hebbe hebbe hebben)



            Bart

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen Olympus E510 gezocht

              ook vanuit Brugge proficiat.

              Weet dat je de allerbeste basic-lenzen hebt en het allerbeste antistofsysteem ! En ... het fijne gevoel dat je tot een vrij beperkte groep behoort van Olympus-freaks...


              Greetz

              R
              Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen Olympus E510 gezocht

                Ik heb zowel de 300 als de 510

                Ben zeer tevreden.

                Het is een camera die doet wat hij moet doen.

                goede scherpe foto's maken
                snel genoeg.
                ligt goed in de hand
                genoeg in te stellen. etc etc

                ( scherpstellen bij minder licht gaat ook goed omdat ik een flitser gebruik met IR lamp in gebouwd B.v. fl 36 fl 50 metz type 58 ( deze heb ik)
                canon 7D >> EF 70-200 2.8 is L usm II >>>EF 24-105 4.0 L >>>speedlite ex 580 II >>> Gitzo statief >>> Manfrotto balhoofd

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaringen Olympus E510 gezocht

                  goede keuze gemaakt met Olympus

                  heb ook de E300 en E510 en ben er enorm tevreden over vooral de beeldkwaliteit de witbalans en het belangrijkste met Olympus geen stof op de sensor. Ook de kitlenzen bij de 510 zijn van een zeer goede kwaliteit.
                  Wat betreft de ruis bij de hoge ISO instellingen is er een opmerkelijke verbetering tussen de E300 en de E510 . Bij de E300 begon de ruis bij ISO 800 en bij de E510 kunt ge tot 1600 instellen zonder noemenswaardige ruis.

                  Groetjes,
                  Albert

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaringen Olympus E510 gezocht

                    Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht
                    Veel plezier met je camera.
                    Je zult er geen spijt van krijgen.

                    (En de macro lens hebbe hebbe hebben)



                    Bart
                    Thanks

                    De macrolens is inderdaad "hebbe hebbe hebben"

                    Nog een week of 2 en dan hopen op goed weer... Dan ga ik eens richting Keukenhof om alles uit te testen.
                    Canon 450D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaringen Olympus E510 gezocht

                      Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                      En ... het fijne gevoel dat je tot een vrij beperkte groep behoort van Olympus-freaks...
                      Misschien moeten we eens iets bedenken voor een Olympus SD?
                      Canon 450D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaringen Olympus E510 gezocht

                        @Reginald Dwight:
                        De E520 is beschikbaar vanaf juni 2008

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaringen Olympus E510 gezocht

                          Ik heb zelf de E330 en de E510. De E330 is nu mijn reservebody, de E510 heb ik nu een klein jaartje in bezit.
                          Vind het heerlijke camera’s, werken goed, goede kwaliteit. Lenzen zijn uitstekend.
                          Heb de 50-200mm, de 14-54mm en de 50mm. Ook een sigma 4/3 lens (18-125mm), maar hiermee nog niet veel gewerkt.
                          Voor ervaringen en voorbeeldfoto’s mag gemaild worden en nu hopen op meer Oly Fans!

                          Er zou iemand een Oly forum moeten beginnen
                          Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
                          Sigma 18mm - 125mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ervaringen Olympus E510 gezocht

                            Ik heb een E500 gehad en heb hem na een maand of 4 weggedaan omdat hij maar niet scherpsteld in het duister.De flitser moet dan opklappen en dan sta je daar met een stroboscoop licht in de mensen te flitsen zodat ze zich,ofwel omdraaien,ofwel hun ogen dicht doen.
                            Ondertussen in de winkel een E410 en E510 in handen gehad en nog steeds juist hetzelfde probleem!!!!Slapen ze bij Olympus???
                            Ik begrijp niet dat ze nog camera's verkopen?
                            Ik goede lichtomstandigheden zéér leuke en goede toestellen.......
                            Ik heb er mij enorm aan geërgerd en begrijp niet dat dit probleem nog steeds niet opgelost is!
                            Beste mensen,spaar mij a.u.b. van repliek dat dit niet waar is.Het is een probleem.Ik ken er ondertussen nog enkele die hem daarom weggedaan hebben.
                            Groeten.
                            Henk
                            Nikon-Sony-olympus-Leica

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ervaringen Olympus E510 gezocht

                              Of je koopt een externe flitser en dat probleem is opgelost. Dan heb je namelijk een AF hulplicht en hoeft je toestel niet meer te flitsen om scherp te stellen. Dat heb ik gedaan voor mijn E330.

                              Groeten,
                              Bart

                              Comment

                              Working...
                              X