Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke DSLR raden jullie me aan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke DSLR raden jullie me aan?

    Hoi iedereen,

    Heb me sins vorige week een panasonic FZ18 gekocht.
    Ik ben er zeer tevreden over...maar voor sommige belichtingen komt hij toch wat kort...

    Ik zou graag een Dslr bij aanschaffen.

    Mijn budget is rond de 1000 euro en mijn goesting gaat uit naar canon en nikon..

    Plus welke goede lens van 18-200 is aan te raden...

    Graag advies

    groeten Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Welke DSLR raden jullie me aan?

    1000€ voor body en kitlens:
    met een D80 + 18-135 val je binnen je budget en kun je al heel veel doen met die kit. ietsjes erover is met de 18-200 .
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Welke DSLR raden jullie me aan?

      Je kan gaan voor een canon EOS 400D met de 18-55 IS en de 55-250 IS.
      Dan heb je een goede uitgangsbasis. Dat zal ongeveer rond de 1000 eur kosten.

      Comment


      • #4
        Re: Welke DSLR raden jullie me aan?

        Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
        Je kan gaan voor een canon EOS 400D met de 18-55 IS en de 55-250 IS.
        Dan heb je een goede uitgangsbasis. Dat zal ongeveer rond de 1000 eur kosten.
        Ja, klopt heb het gisteren nog voor iemand anders zitten berekenen. Zit bij Konijnenberg net onder de €810,00. Dan heb je nog wat over voor tas en filters. Over de kwaliteit moet je je geen zorgen maken. Bekijk bij objectieven maar eens het topic van Duindistel over de 55-250. De 400D en de 18-55IS staan op dpreview.com Voor die prijs weet ik nog zo zeker niet of je een betere combinatie kan vinden.

        Djienbe

        Comment


        • #5
          Re: Welke DSLR raden jullie me aan?

          Waarom Canon of Nikon. Er zijn meer merken met dSLR's. En misschien liggen die wat beter in de hand, of hebden die bepaalde features waarvan jij zegt dat je die belangrijk vindt.
          Misschien blijkt een Pentax je wel heel goed te liggen door de grip en zo.
          Dus ik zou eerst eens in een fotozaak (of beter nog een paar) mogelijke alternatieven in de hand nemen en voelen.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment


          • #6
            Re: Welke DSLR raden jullie me aan?

            Had ik al geen materiaal van canon liggen, denk ik dat ik een olympus had gekocht. De E-420 is net uit, dus je kan waarschijnlijk de E-410 goedkoop vinden op de verschillende webshops. Ook maakt olympus gebruik van kleinere sensors (crop 2x tov 35mm) dan nikon of canon (1.5 resp. 1.6X) en is het formaat 4/3 ipv 3/2, wat maakt dat lenzen iets goedkoper zijn (minder glas). Je verliest wel breedhoek, maar tele is ongelooflijk.

            De E410 is de kleinste en lichtste dslr, dus licht dichter tegen een bridge, met toch de kwaliteiten van dslr.
            review:
            http://www.dpreview.com/reviews/olympuse410/page28.asp

            Wil je een groter model kan je ook gaan voor een E510.
            Lenzen weet ik niet zo goed, maar ik denk dat de kitlenzen zeker geen slechte keuze zijn.
            Dubbele lenzen kit:14-24 en 40-150 en E-410 iets meer dan €500

            Is maar een idee,

            VGJ

            Comment

            Working...
            X