Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boomkikkers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • boomkikkers

    ik had mezelf opgelegd dit jaar zeker boomkikkers te fotograferen, ik weet er zitten, maar wat ik me afvraag:
    de paasvakantie begint dit jaar vroeg(eind maart)
    maak ik dan al kans(genoeg) kikkertjes te vinden?
    of zou ik het tripje beter uitstellen?(het is nl een eindje rijden)
    One life, live it!
    vernieuwde site: natuurbeeld

  • #2
    Re: boomkikkers

    Boomkikkertjes staan ook op mijn verlanglijstje dit jaar, dus heb ik een tijdje geleden wat info gezocht op het net en dit ben ik ergens tegengekomen:
    Vanaf begin april komen de boomkikkers vanuit hun overwinteringplaatsen naar de voortplantingspoelen. De mannetjes vormen een koor. De vrouwtjes komen iets later dan de mannetjes naar de voortplantingspoelen waarna de paring begint
    Tot voor zo'n drie jaar hadden we hier kortbij naar het schijnt zowat de grootste populatie boomkikkers van Vlaanderen, maar nu... niks meer! 't Is triestig!

    Succes, en ik hoop dat ik ze ook kan vinden.

    Peter

    Comment


    • #3
      Re: boomkikkers

      Zou er een kansje zijn als het al lekker weer is eind maart dat er al zitten?
      Ik ken wel een collega natuurfotograaf die in de buurt woont van de plek, dus misschien kan hij eens voorop gaan scouten of ze er al zitten.
      Toch al bedankt voor de info
      One life, live it!
      vernieuwde site: natuurbeeld

      Comment


      • #4
        Re: boomkikkers

        Mag ik jullie vragen om voorzichtig te zijn met dergelijke informatie? Ik zou hier beslist geen informatie over mogelijke vindplaatsten op het forum zetten. Probeer alles zelf onderling te regelen, maar zeker niet publiek maken. In het verleden zijn al meermaals incidenten geweest rond deze soort. Er worden er zelfs nog steeds weggevangen...

        Bedankt!
        Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

        Comment


        • #5
          Re: boomkikkers

          Fuse, die opmerking was voor mij onnodig, ik weet goed genoeg dat er op allerhande fora stropers meekijken die elk beetje nuttige info verzamelen...
          maar toch goed dat je t aan de orde brengt...
          Ik heb het plekje vernomen van een collega fotograaf, en heb het zelf nog aan niemand doorverteld, en zal dat ook allicht niet doen tenzij ik hem echt ken.
          Mijn vraag was gewoon naar de levenswijze/tijdstippen, niet naar locaties
          One life, live it!
          vernieuwde site: natuurbeeld

          Comment


          • #6
            Re: boomkikkers

            Als ik zeg dat ik het triestig vind dat ze hier allemaal verdwenen zijn, dan ga ik toch zeker niet zeggen waar ze nog wel zitten, hè!

            Ik geef je groot gelijk, wat je opmerking betreft, maar zoals Sparrow al zei: ook in mijn geval onnodig. Ik heb pas nog gebabbeld met de natuurbeheerder hier, en weet hoe erg het gesteld is met de boomkikker. Ik zal dan ook nooit zomaar een locatie prijsgeven!

            Peter

            Comment


            • #7
              Re: boomkikkers

              Bedankt daarvoor allemaal.
              Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

              Comment

              Working...
              X