Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E-420

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus E-420

    Olympus nieuwe model, de E-420..........dus de E-520 zal ook wel niet meer lang op zich laten wachten.............

    Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

  • #2
    Re: Olympus E-420

    Zou in mei beschikbaar zijn.

    Vraag me enkel af wie de prijs kan betalen... 1016806.71 (Vanaf) bij Konijnenberg
    Canon 450D

    Comment


    • #3
      Re: Olympus E-420

      Oorspronkelijk geplaatst door Don Martini Bekijk bericht
      Zou in mei beschikbaar zijn.

      Vraag me enkel af wie de prijs kan betalen... 1016806.71 (Vanaf) bij Konijnenberg
      Och als jullie dat nikonspul verkopen en bijeenleggen ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Olympus E-420

        Camera contraction continues as Olympus announces its latest baby DSLR, the E420 and a compact lens to combine with it. The E420 is a 10 megapixel digital camera featuring the now-widespread Live View feature that Olympus pioneered. Alongside the diminutive DLSR is the equally bijou 25mm f2.8 pancake lens, creating a near pocket-sized combo. Updated: now with 25mm lens specifications.

        het wordt drummen in de onderste regionen, dit is wel echt een ware (aangename) verrassing.
        Last edited by puerte; 5 maart 2008, 18:41.

        Comment


        • #5
          Re: Olympus E-420

          Ik word hier heel erg hebberig van...

          Zou hem eerst natuurlijk wel in het echt willen zien...

          En hij moet net zo kunnen presteren als de E330, want daar ben ik HEEL tevreden over....

          Ik wacht af...

          GR
          Bart

          Comment


          • #6
            Re: Olympus E-420

            Hi,

            Heeft iemand dit toestel(letje) al gekocht of anderzins getest?

            Ik heb momenteel een Canon 20D en enkele lenzen maar ben al lang op zoek naar een compact alternatrief dat een betere beeldkwaliteit biedt dan digicams (heb ook een G7). Zo'n Oly en de nieuwe 25mm pancake lijken in theorie aan de criteria te voldoen.

            Heeft iemand de praktijk van de Oly E-420 getest met deze lens?

            Groetjes,

            Mathieu
            Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

            Comment


            • #7
              Re: Olympus E-420

              Nog eens checken of iemand ervaring heeft met de combinatie van de Oly E-420 met de 25mm pancake ...
              Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

              Comment


              • #8
                Re: Olympus E-420

                De Olympus gebruikers op deze site zijn inderdaad van het stille soort...

                Ik heb intussen al best enkele lovende reviews gelezen:

                http://www.imaging-resource.com/PRODS/E420/E420A.HTM
                http://www.dcresource.com/reviews/ol...ew/index.shtml
                http://www.cameralabs.com/reviews/Olympus_E-420/

                Kort samengevat: beeldkwaliteit is vergelijkbaar met de concurrentie; hogere lichtgevoeligheid doet evenmin onder voor de concurrentie, wat een verbetering lijkt tov E-410; body is klein, hetgeen een nadeel is met betrekking tot goede grip/stabiliteit maar een voordeel inzake 'pocketability'.

                Aangezien ik vooral in dat laatste geïnteresseerd ben, heb ik de kit met 25mm lens besteld...

                Heeft iemand al praktische ervaring met het toestelletje?
                Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

                Comment


                • #9
                  Re: Olympus E-420

                  Wel spijtig dat ze de stabilisatie nog niet in het bodytje konden wringen, daar zal het net iets te compact voor zijn (voorlopig)...
                  enkele grote Nikons , enkele kleine Oly's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olympus E-420

                    Ik heb alleen nog maar ervaring met de E-410 en ben hier zeer tevreden over, dus zal de E-420 zeker niet minder presteren Vertel eens hoe de Oly jouw bevalt nadat je hem uitgebreid hebt getest
                    Canon EOS 40D + Canon EF 28-90mm F/4.0-5.6 III

                    Comment

                    Working...
                    X