Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bug in EOS 400D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bug in EOS 400D?

    Hallo,
    mijn 400D heeft volgend probleem: de batterij-indicator blijft heel lang op 2 blokjes staan en dan opeens bij het nemen van een foto blokkeert het toestel. Het scherm is zwart, de ON-led blijft groen. Het toestel is enkel nog uit te schakelen door de batterij eruit te halen. Het apparaat is 2 maal voor herstelling naar ETB (Roosendaal,NL) geweest. Zonder resultaat. Uiteindelijk een nieuw toestel. Hetzelfde. Nu dacht men dat het probleem in de lens zat. Terug naar ETB. Terug geen oplossing. Ik vernam in verschillende forums dat er nog meer toestellen zijn met dergelijk probleem. Het kan ook geen toeval zijn dat het tweede toestel dezelfde fout vertoont. Kunnen we spreken van een bug? ETB heeft dit blijkbaar niet onder controle. Ik moet het toestel terug aanbieden voor herstelling, maar op mijn vraag of men nu weet wat er hapert, komt geen antwoord.

    Mijn vraag: is er iemand met hetzelfde probleem waar men dit wel opgelost gekregen heeft?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Last edited by Photofan; 4 maart 2008, 19:35.

  • #2
    Re: Bug in EOS 400D?

    Ik bezit ook een 400D en ik heb van genoemd probleem nooit last gehad en dit is ook de eerste keer dat ik ervan hoor. Succes in elk geval.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Re: Bug in EOS 400D?

      Ik heb dat 1x voorgehad toen ik fotos aan het versassen was naar de PC ... kompleet maf .. de transfert led bleef maar flikkeren en de camera was met geen mogelijkheid af te zetten behalve door het verwijderen van de batterij ..

      Welke Firmware revisie heb je in de camera ? Mogelijk is die bug stilzwijgend hersteld in rev 1.1.0 of later ? DE batterij ging overlaatst plat (heel vervelend want die indicator is enkel waardeloos!) maar de camera ging gewoon off zonder problemen. Meestal laad ik al bij als die indicator een tijdje op 2 streepjes staat .. want plots is het feest gedaan van 2=> direct naar 1 en dan vrijwel direct off

      Comment


      • #4
        Re: Bug in EOS 400D?

        Wel al gemerkt dat de batterij indicator niet echt betrouwbaar mag genoemd worden. Toont zeer lang volle stand aan en als het mindert gaat het echt in max een kwartiertje volledig weg. Je denkt nog een streepje en plots plat.

        Maar de rest van de verschijnselen niet ervaren.

        Comment


        • #5
          Re: Bug in EOS 400D?

          Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
          Ik bezit ook een 400D en ik heb van genoemd probleem nooit last gehad en dit is ook de eerste keer dat ik ervan hoor. Succes in elk geval.
          zelfde hier...

          Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
          Wel al gemerkt dat de batterij indicator niet echt betrouwbaar mag genoemd worden. Toont zeer lang volle stand aan en als het mindert gaat het echt in max een kwartiertje volledig weg. Je denkt nog een streepje en plots plat.

          Maar de rest van de verschijnselen niet ervaren.
          dat heb ik ook al ervaren... Ik heb een batterygrip en dat metertje betrouw ik ook niet meer hoor. Ik weet ongeveer hoelang ik toekom maar door de meet genomen laad ik voor elke shoot mijn beide batterijen helemaal op. Nooit verrassingen...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Bug in EOS 400D?

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Welke Firmware revisie heb je in de camera ? Mogelijk is die bug stilzwijgend hersteld in rev 1.1.0 of later ?
            Ik had in beide toestellen versie 1.1.1
            Misschien is het in combinatie met het objectief EF-S 17-85 IS USM dat met IS op toch wat meer stroom vraagt. Bij een lege accu (ondanks 2 blokjes op het scherm), zou het kunnen dat de stroomvraag groter wordt dan wat er nog rest en de camera zo blokkeert. Ik heb dit ook zo doorgegeven aan Canon, maar zij negeren deze stelling.

            Comment


            • #7
              Re: Bug in EOS 400D?

              Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
              Wel al gemerkt dat de batterij indicator niet echt betrouwbaar mag genoemd worden. Toont zeer lang volle stand aan en als het mindert gaat het echt in max een kwartiertje volledig weg. Je denkt nog een streepje en plots plat.

              Maar de rest van de verschijnselen niet ervaren.
              same here

              groetjes,
              W.L.
              "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

              Comment


              • #8
                Re: Bug in EOS 400D?

                Heb je dit met verschillende geheugenkaartjes? Het probleem komt na het nemen van een foto zeg je? Mischien een probleem bij het wegschrijven?
                Groetjes Steco

                Comment


                • #9
                  Re: Bug in EOS 400D?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Photofan Bekijk bericht
                  Ik had in beide toestellen versie 1.1.1
                  Misschien is het in combinatie met het objectief EF-S 17-85 IS USM dat met IS op toch wat meer stroom vraagt. Bij een lege accu (ondanks 2 blokjes op het scherm), zou het kunnen dat de stroomvraag groter wordt dan wat er nog rest en de camera zo blokkeert. Ik heb dit ook zo doorgegeven aan Canon, maar zij negeren deze stelling.
                  Na mijn ervaringen met Canon en mijn onderblichtende 400D weet ik dat Canon a priori elke stelling/opvatting van de klant negeert zoniet belachelijk maakt ... voor hun zijn klanten gewoonweg dommekl....n waarvan enkel verwacht wordt dat ze hun geld ophoesten en zwijgen ..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bug in EOS 400D?

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Na mijn ervaringen met Canon en mijn onderblichtende 400D weet ik dat Canon a priori elke stelling/opvatting van de klant negeert zoniet belachelijk maakt ... voor hun zijn klanten gewoonweg dommekl....n waarvan enkel verwacht wordt dat ze hun geld ophoesten en zwijgen ..
                    't Is niet fraai uitgedrukt maar ik moet eerlijk zijn, ik heb ook al rare dingen gehoord van de Belgische Canon importeur en had iets dergelijks ook al geconcludeerd. Zijn we voor zo'n problemen niet beter af bij een eerlijke fotohandelaar? Iemand die nog echt voor zijn klanten het beste wil.

                    Djienbe

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bug in EOS 400D?

                      De fotohandelaar heeft er bij mij niets mee te doen .. mijn contacten gingen direct bij Canon en dat was nog erger dan "the pits" ..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bug in EOS 400D?

                        Ook de 400 D hier en nog nooit last van gehad, heb hem al 1.5jaar en eigenlijk nog nooit ergens last van gehad.
                        Mvg. Renzowoef
                        Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bug in EOS 400D?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                          Heb je dit met verschillende geheugenkaartjes? Het probleem komt na het nemen van een foto zeg je? Mischien een probleem bij het wegschrijven?
                          Inderdaad, hetzelfde fenomeen met andere kaartjes. De camera komt zelfs niet aan wegschrijven toe. Hij blokkeert soms nog voor de spiegel teruggeklapt is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bug in EOS 400D?

                            Ik heb ook een 400D en heb van dit probleem ook nooit geen last gehad. Het feit dat de batterijen sneller leeg zijn dan indicator aanheeft... dat ken ik dan weer wel
                            ::| Verbeelding |::

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bug in EOS 400D?

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Na mijn ervaringen met Canon en mijn onderblichtende 400D weet ik dat Canon a priori elke stelling/opvatting van de klant negeert zoniet belachelijk maakt ... voor hun zijn klanten gewoonweg dommekl....n waarvan enkel verwacht wordt dat ze hun geld ophoesten en zwijgen ..
                              Inderdaad, enkel de professionele klanten worden goed behandeld, de rest kan stikken.

                              Comment

                              Working...
                              X