Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zou ik mijn d200 verkopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zou ik mijn d200 verkopen?

    Hallo

    Ik heb momenteel een nikon d200 met een sigma 10-20, een tamron 28-75 f2.8 een tamron 70-300 en een tamron 180mm f3.5 macro. Dus een complete set waar je vanalles mee kan doen.

    Maar ik twijfel om over te schakelen naar canon. Omwille van hun assortiment lenzen. Bv een 70-200 f4 is usm (zoiets heb je spijtig genoeg niet bij nikon). Ook heeft canon een prachtige 100-400 is usm en nikon een zééér trage 80-400. En juist deze lenzen vind ik belangrijk. Ik denk eraan om nu met de cashback een canon 40d te kopen. Is toch toestel die momenteel toch iets boven de verouderede d200 staat met een groter scherm, een stofreductie en een 6.5fps.

    Wat zou een goede prijs zijn van mijn assortiment? Alles is namelijk in zeer goede staat. En zou alles in 1 keer willen verkopen.

    Ik dacht aan 1800 euro voor mijn d200 met 4 lenzen en een lowpro aw200 tas?

    Is dit goede prijs? nieuwprijs van alles is momenteel iets van 2600 euro.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

  • #2
    Re: zou ik mijn d200 verkopen?

    ik zou hem overmorgen, op precies 8u14 aan de glascontainer hier op de hoek komen zetten


    iemand die t goed met je meent...
    http://www.effieweg.tk

    Comment


    • #3
      Re: zou ik mijn d200 verkopen?

      Stofreductie is volgens mij nog niet perfect en zou zeker geen doorslag mogen geven bij een wissel.
      Maar je hebt gelijk, canon heeft een interessant F4 objectievengamma.

      Er zal altijd wel iets zijn aan de overkant, dat interessant is.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: zou ik mijn d200 verkopen?

        Het gras is altijd groener aan de overzijde he

        Ik weet dat het bij canon een mooie promotie is. De 40D is een mooi toestel, maar dat is je d200 ook.

        Ik denk dat indien je alles in 1 keer verkoopt, er ook nog een koper hiervoor moet vinden om hiervoor 1800 euro uit te geven.
        Niet iedereen wil alles in 1 keer aankopen.

        Dit is bij het nikon merk momenteel nog een tekort aan lenzen dat ze geen f4 lenzen aanbieden.
        Maar er zijn bv bij sigma ook lenzen die veel goedkoper zijn dan nikon en ook perfecte kwaliteit leveren zoals de 70-200 f2.8

        Succes bij je keuze
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

        Comment


        • #5
          Re: zou ik mijn d200 verkopen?

          Voor de camera zelf doe ik het niet. Maar ik zou het eerder doen voor het glas. Waarom heeft nikon alleen maar superdure topobjectieven.

          Neem nu bv een groothoek?

          canon 10-20 kost iets van 650 euro en de nikon 14-24 kost dan bijna 1000 euro meer. Dat is echt zot.

          de canon heeft 4 lenzen in het 70-200 gamma en allemaal snelle en goede lenzen. Nikon had er 2 ook beide 2 super maar 1'tje was zelfs nog traag en dat voor 1000 euro.

          Maar ik zal blijven hopen dat nikon met wat méér budgetvriendelijke toplenzen komt. Anders zal nikon bij mij verdwijnen.
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: zou ik mijn d200 verkopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
            canon 10-20 kost iets van 650 euro en de nikon 14-24 kost dan bijna 1000 euro meer. Dat is echt zot.
            Maar je hebt natuurlijk nog de 12-24 met de prijs er tussen in. En de 14-24 is natuurlijk wel een FX-lens.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: zou ik mijn d200 verkopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
              Voor de camera zelf doe ik het niet. Maar ik zou het eerder doen voor het glas. Waarom heeft nikon alleen maar superdure topobjectieven.

              Neem nu bv een groothoek?

              canon 10-20 kost iets van 650 euro en de nikon 14-24 kost dan bijna 1000 euro meer. Dat is echt zot.

              de canon heeft 4 lenzen in het 70-200 gamma en allemaal snelle en goede lenzen. Nikon had er 2 ook beide 2 super maar 1'tje was zelfs nog traag en dat voor 1000 euro.

              Maar ik zal blijven hopen dat nikon met wat méér budgetvriendelijke toplenzen komt. Anders zal nikon bij mij verdwijnen.
              En over welke van je objectieven ben je dan niet tevreden ? Of moeten het per sé Nikkors worden (ongeacht prijs/kwaliteit) ?

              Ik bedoel maar ... als je goede resultaten haalt en je bent tevreden met je materiaal ... waarom dan wisselen ?

              Ik gebruik bijvoorbeeld de Tokina 12-24 ipv de Nikon versie en ben uitermate tevreden.

              Mvg,
              TravelToy.
              www.christian-bailleul.be | Blog

              Comment


              • #8
                Re: zou ik mijn d200 verkopen?

                Het moet niet alleen van nikon zijn. Want momenteel heb ik alleen maar nevenmerken. Ook omdat nikon mij iets te duur is.

                De nikon 12-24 heb je inderdaad maar is toch geen toplens. En vind de prijs veel te hoog voor zijn prestaties.

                En momenteel met de cashback klonk het interessant om dan maar meteen naar canon over te schakelen.

                Ik denk dat de canon 40d ook beter is in ruis dan mijn d200. Want zelfs de d80 doet het beter op dat vlak. En dit is altijd handig meegenomen.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: zou ik mijn d200 verkopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                  Het moet niet alleen van nikon zijn. Want momenteel heb ik alleen maar nevenmerken. Ook omdat nikon mij iets te duur is.

                  De nikon 12-24 heb je inderdaad maar is toch geen toplens. En vind de prijs veel te hoog voor zijn prestaties.

                  En momenteel met de cashback klonk het interessant om dan maar meteen naar canon over te schakelen.

                  Ik denk dat de canon 40d ook beter is in ruis dan mijn d200. Want zelfs de d80 doet het beter op dat vlak. En dit is altijd handig meegenomen.
                  D300 wellicht een optie, dan kun je je objectieven blijven gebruiken ipv vervangen..... is toch ook een flinke kostenpost. Qua ruis niet verkeerd.

                  Ed
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

                  Comment


                  • #10
                    Re: zou ik mijn d200 verkopen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                    Het moet niet alleen van nikon zijn. Want momenteel heb ik alleen maar nevenmerken. Ook omdat nikon mij iets te duur is.

                    De nikon 12-24 heb je inderdaad maar is toch geen toplens. En vind de prijs veel te hoog voor zijn prestaties.

                    En momenteel met de cashback klonk het interessant om dan maar meteen naar canon over te schakelen.

                    Ik denk dat de canon 40d ook beter is in ruis dan mijn d200. Want zelfs de d80 doet het beter op dat vlak. En dit is altijd handig meegenomen.
                    Als ik je een goede raad mag geven (en die raad is echt goed bedoeld) dan spaar je geld.
                    Ik heb je foto's eens bekeken die je hier op BD hebt geplaatst en daaruit concludeer ik dat het mannetje achter de camera nog heel veel moet leren. Daar is niks mis mee want ik leer ook nog elke dag bij.
                    Ander materiaal brengt echt geen betere foto's.
                    Jij zult zelf eens wat meer aan de bak moeten.
                    Dus begin eerst eens de basiskennis van de fotografie toe te passen in de praktijk, vandaar uit zul je dan ontdekken wat je materiaal waard is.
                    De D200 maar ook de 40D is nu eenmaal geen eenvoudige camera.

                    Zoals ik al eerder schreef het is maar een goede raad en daar mag je mee doen wat je wilt.
                    mvg
                    antoine200
                    Last edited by antoine200; 5 maart 2008, 13:24.

                    Comment


                    • #11
                      Re: zou ik mijn d200 verkopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                      Hallo

                      Ik heb momenteel een nikon d200 met een sigma 10-20, een tamron 28-75 f2.8 een tamron 70-300 en een tamron 180mm f3.5 macro. Dus een complete set waar je vanalles mee kan doen.

                      Maar ik twijfel om over te schakelen naar canon. Omwille van hun assortiment lenzen. Bv een 70-200 f4 is usm (zoiets heb je spijtig genoeg niet bij nikon). Ook heeft canon een prachtige 100-400 is usm en nikon een zééér trage 80-400. En juist deze lenzen vind ik belangrijk. Ik denk eraan om nu met de cashback een canon 40d te kopen. Is toch toestel die momenteel toch iets boven de verouderede d200 staat met een groter scherm, een stofreductie en een 6.5fps.

                      Wat zou een goede prijs zijn van mijn assortiment? Alles is namelijk in zeer goede staat. En zou alles in 1 keer willen verkopen.

                      Ik dacht aan 1800 euro voor mijn d200 met 4 lenzen en een lowpro aw200 tas?

                      Is dit goede prijs? nieuwprijs van alles is momenteel iets van 2600 euro.
                      Omwille van dezelde redenen, (kostprijs lenzen), ben ik ook nooit terug naar Nikon gegaan. Ze zijn gewoonweg te duur in hun toplenzen, bij canon kan je een mooi set F4.0 L glas kopen, en dat is voor veel amateurs al duur genoeg ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: zou ik mijn d200 verkopen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Omwille van dezelde redenen, (kostprijs lenzen), ben ik ook nooit terug naar Nikon gegaan. Ze zijn gewoonweg te duur in hun toplenzen, bij canon kan je een mooi set F4.0 L glas kopen, en dat is voor veel amateurs al duur genoeg ...
                        En op verschillende plaatsen koop je Nikkor 80-200 2.8 voor onder de €600..............
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: zou ik mijn d200 verkopen?

                          Het enige wat je mist is in feite een goeie 70-200...
                          Om daarom dan maar meteen al je nikonspullen van de hand te doen lijkt me erg drastisch, en gaat je zeker weten veel kosten en geen betere foto's opleveren.
                          Bovendien sta ik achter wat hjanssen schrijft: voor enkele 100den euro's vind je zeker een nikkor 80-200 of een sigma 70-200 beide 2.8.

                          Comment


                          • #14
                            Re: zou ik mijn d200 verkopen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Omwille van dezelde redenen, (kostprijs lenzen), ben ik ook nooit terug naar Nikon gegaan. Ze zijn gewoonweg te duur in hun toplenzen, bij canon kan je een mooi set F4.0 L glas kopen, en dat is voor veel amateurs al duur genoeg ...
                            Volgens het beetje dat ik heb kunnen zien en horen zijn van beide merken de toplenzen in dezelfde prijsklasse. Voor de ene is Canon wat duurder en voor de andere Nikon maar globaal zitten ze in dezelfde prijsklasse.
                            Wat Canon wel als groot voordeel heeft tov Nikon is dat ze van hun toplenzen veel F4 varianten hebben die wel behoorlijk in prijs lager zijn en toch top presteren.(Omwille van betere ISO prestaties en/of aanwezige IS/VR compenseert dit het gat tussen F4 en F2.8, alleen scherptediepte(Boterham :=) is hier een nadeel) Dit is een gat waar Nikon nog niet veel in heeft gedaan. Ofwel willen ze geen compromissen doen ofwel zijn ze idioten.

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: zou ik mijn d200 verkopen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                              Als ik je een goede raad mag geven (en die raad is echt goed bedoeld) dan spaar je geld.
                              Ik heb je foto's eens bekeken die je hier op BD hebt geplaatst en daaruit concludeer ik dat het mannetje achter de camera nog heel veel moet leren. Daar is niks mis mee want ik leer ook nog elke dag bij.
                              Ander materiaal brengt echt geen betere foto's.
                              Jij zult zelf eens wat meer aan de bak moeten.
                              Dus begin eerst eens de basiskennis van de fotografie toe te passen in de praktijk, vandaar uit zul je dan ontdekken wat je materiaal waard is.
                              De D200 maar ook de 40D is nu eenmaal geen eenvoudige camera.

                              Zoals ik al eerder schreef het is maar een goede raad en daar mag je mee doen wat je wilt.
                              mvg
                              antoine200
                              Antoine200 is de slimste Hij heeft je foto's bekeken alvorens advies te geven. Heb het dus ook even gedaan en trek mijn advies (D300 kopen) direct in en volg nu Antoine200....... Met de d200 moet veel meer kunnen dan je tot nu toe hebt laten zien en daar gaat een Kanon en de Kanon lenzen geen verbetering brengen hoor! Bespaar je de kosten en ga veel op pad met je D200 en oefenen! Succes.

                              Ed
                              ---------------- Ik doe niet meer mee

                              Comment

                              Working...
                              X