Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400d promo pack

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 400d promo pack

    Ik ben nog nieuw op vlak van digitale fotografie en bezit momenteel een Panasonic FZ-8. Een heel goed toestel voor foto's waar voldoende daglicht aanwezig is, maar in iets duistere omgevingen lukt het mij maar niet om een mooie scherpe foto te maken zonder flits.

    Ik heb in de Photohall een actie zien staan waarbij je een Canon Eos 400d met 18-55 + 55-200 lenzen.

    Nu heb ik ook begrepen dat de 55 - 200 niet zo goed is, als ik hier op het forum rondneus.

    Ik heb ook van een vriend gehoord dat je geen stabilisator in beide lenzen, of in body van de 400d hebt zitten. Nu weet ik niet als dat nodig is als je mooie foto's wilt maken.

    Zijn er nog alternatieven tov de 400d of is dit een goede reflex om mee te beginnen?
    Is het niet zinvoller om te gaan voor een standaard 400d en kitlens dan voor het pack wat hierboven aangeboden wordt of is dat pack toch een goede actie?

    Alvast bedankt!
    Canon EOS 7D - Canon 17-55mm f2.8 - Canon 100mm f2.8L - Canon 70-200mm IS f4L - ...

  • #2
    Re: Canon 400d promo pack

    Uiteraard is dit een mooi toestel om mee te beginnen. Net zoals de meeste instaptoestellen

    Moest ik persoonlijk opnieuw beginnen, kocht ik me de body appart met een kwalitatief betere standaard zoomlens ipv de kitlens.

    Btw, de meeste foto's (neem ik aan) worden zonder stabilisatie genomen. Tis een hulpmiddel (soms zeer belangrijk) om uit de hand scherpere foto's te nemen. Niet meer, niet minder.

    Btw, ga naar een fotografiewinkel, vraag achter de instapmodellen (canon, nikon, sony..) en zie welke je het meest aanspreekt. Al zijn er wel deftige kortingen dacht ik op de canon 400d en op de sony 100

    Comment


    • #3
      Re: Canon 400d promo pack

      Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk bericht
      Nu heb ik ook begrepen dat de 55 - 200 niet zo goed is, als ik hier op het forum rondneus.
      Ik denk dat je dat mis hebt, kijk maar eens bij objectieven naar de topic van Duindistel: voorbeeld scherpte canon 55enz. Je zal zien dat die verbazend scherp is. Bovendien is die 18-55/3.5-5.6 IS een herwerkte versie van de oorspronkelijke kitlens en ze is nu veeeeel beter geworden. Dat zie je trouwens ook op dpreview, die hebben nu ook een lens review en ik geloof dat de 18-55IS erbij is. Samengevat denk ik dat je met dat pakket 400D + 18-55IS + 55-250IS juist wél een zeer goede combo gaat hebben. Als Duindistel en Black B@andit al niet vanzelf op dit topic springen ga je maar eens bij hen ten rade.

      Djienbe

      Comment


      • #4
        Re: Canon 400d promo pack

        Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
        ...... Bovendien is die 18-55/3.5-5.6 IS een herwerkte versie van de oorspronkelijke kitlens en ze is nu veeeeel beter geworden. Dat zie je trouwens ook op dpreview, die hebben nu ook een lens review en ik geloof dat de 18-55IS erbij is. Samengevat denk ik dat je met dat pakket 400D + 18-55IS + 55-250IS juist wél een zeer goede combo gaat hebben.

        Djienbe
        mag ik je er attent op maken dat het niet de IS-versies zijn van deze lenzen maar deze: Canon EF 55-200mm F 4,5-5,6 II USM en
        Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6 en ik zou dan ook eerder, net als B&W, voor alleen de body gaan en er een betere zoomlens bijkopen. En idd contacteer Duindistel en Black B@ndit eens...
        Last edited by RichKE; 4 maart 2008, 18:43. Reden: taalfoutje
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

        Comment


        • #5
          Re: Canon 400d promo pack

          Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
          mag ik je er attent op maken dat het niet de IS-versies zijn van deze lenzen maar deze: Canon EF 55-200mm F 4,5-5,6 II USM en
          Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6 en ik zou dan ook eerder, net als B&W, voor alleen de body gaan en er een betere zoomlens bijkopen.
          Hooooola, inderdaad niet goed gezien. Tja, da's inderdaad wel wat minder, just ja. Maar dat neemt niet weg dat wat ik voorstelde een prachtige combo is, zal alleen wat duurder uitvallen. Laat je budget dat toe Racingboy?

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: Canon 400d promo pack

            Ik heb nog geen budget in gedachte. Maar ik ben en zal een amateur blijven, wil wel mooie foto's maken, maar er stukken van mensen aan uitgeven wil ik nu net niet.

            Pak dat je 1000 euro als limiet hebt. Kan je daar al wat mee doen? Met in het achterhoofd dat je achteraf wel een een betere lens zou kunnen waar er later dan wel weer budget voor zou zijn

            Ik had die pack in gedacht omdat je er een batterijgrip, draagtas, 2 lenzen en een fotoprinter bij krijgt.

            Dan ben je toch vrij compleet dacht ik zo. Maar als er nu net iets beter kan vinden voor dat geld, zal ik het zeker overwegen!

            Elke tip is welkom!
            Canon EOS 7D - Canon 17-55mm f2.8 - Canon 100mm f2.8L - Canon 70-200mm IS f4L - ...

            Comment


            • #7
              Re: Canon 400d promo pack

              Een kameraad van mij heeft wel al wat ervaring ivm reflex camera's en hij een Canon Eos 40d.

              Nu hij zei dat er een fantastische lens is nl de 18-55 IS f2.8 maar dat deze ook vrij prijzig is (800 euro?)

              Als ik nu even een berekening maak aan de hand van Konijnenberg kom ik op 22 toestellen uit:

              De Canon Eos 400d met een 18-55 IS f2.8: kom je uit op een 1200 euro
              De Canon Eos 40d met de standaard kitlens 18-85 IS: 1333 (min cashback 1178 euro)

              De 40d zou ruisarmer zijn tov de 400d maar zoals ik hier al in verschillende topics lees, raden de meeste mensen aan om eerst de lens te kiezen en dan de camera.
              Canon EOS 7D - Canon 17-55mm f2.8 - Canon 100mm f2.8L - Canon 70-200mm IS f4L - ...

              Comment


              • #8
                Re: Canon 400d promo pack

                Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk bericht
                Een kameraad van mij heeft wel al wat ervaring ivm reflex camera's en hij een Canon Eos 40d.

                Nu hij zei dat er een fantastische lens is nl de 18-55 IS f2.8 maar dat deze ook vrij prijzig is (800 euro?)

                Als ik nu even een berekening maak aan de hand van Konijnenberg kom ik op 22 toestellen uit:

                De Canon Eos 400d met een 18-55 IS f2.8: kom je uit op een 1200 euro
                De Canon Eos 40d met de standaard kitlens 18-85 IS: 1333 (min cashback 1178 euro)

                De 40d zou ruisarmer zijn tov de 400d maar zoals ik hier al in verschillende topics lees, raden de meeste mensen aan om eerst de lens te kiezen en dan de camera.
                Heb nu te weinig tijd maar vis bij Konijn eens de combinatie die ik je genoemd had uit. Je gaat de 400D met de natte vinger tegen de €460,00 betalen. Een 18-55/3.5-5.6IS zal volgens mij zoiet van een €160,00 staan en die 55-250/4.0-5.6IS tegen de €250,00. Daarmee kom je aan een €810,00 en dan heb je met je €1000 nog wat over voor tas, filters enz.

                Als je twijfelt aan de kwaliteit van de genoemde lenzen kijk dan maar eens naar dat topic van Duindistel van de 55-250, dan zal je wel overtuigd zijn.

                Die 17-55/2.8 is uiteraard veeeeel beter, ik heb er zo ééntje maar val niet achterover van het budget hé.

                Djienbe
                Last edited by djienbe; 5 maart 2008, 13:33. Reden: typfout

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 400d promo pack

                  Tip: ga naar een winkel, neem wat instapmodellen in de hand en beslis wat voor jou het beste in de hand ligt. Kijk dan op dit forum in het onderdeel aangeboden naar een leuk koopje (tweedehands). Dit is wat ik gedaan heb en ik ben erg tevreden met mijn keuze.
                  Als je wil fotograferen in omstandigheden met minder licht, is het aan te raden om vooral een goede lichtsterke lens te kopen. Kitlenzen zijn hiervoor minder geschikt en de keuze van de body maakt hier ook niet zo heel veel uit.
                  Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 400d promo pack

                    Ik heb de Canon Eos 400d gehaald gisterenavond met de standaard 18-55 en 55-200. Op het eerste zicht heel degelijk toestel maar ik was de geheugenkaart toch niet vergeten. Kan nu wel foto's trekken, maar ze zijn net zo snel ook weer verdwenen.

                    Morgen even een Compact Flash kaartje gaan halen. Is er een verschil tussen de merken en welk is een goede keuzen voor een 400d?

                    Alvast bedankt!
                    Canon EOS 7D - Canon 17-55mm f2.8 - Canon 100mm f2.8L - Canon 70-200mm IS f4L - ...

                    Comment

                    Working...
                    X