Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop camera

    Hallo,

    Na lang twijfelen heb ik nu eindelijk besloten om eens werk te maken van fotografie en dusdoende ook es een degelijk instapmodel in slr camera's te kopen.

    Nu heb ik voorlopig mijn oog laten vallen op de Canon Eos 400D bij de lokale fotowinkel. Deze komt standaard met een 18-55 mm, batterij, lader, shouderriem enz.

    Nu vroeg ik mij af, aangezien ik voornamelijk mijn tijd wil spenderen aan het fotograferen van optredens en dergelijke, welke lens zou ik dan het best kopen hiervoor. En wat zijn eventueel andere dingen die zeker must-have zijn?

    En welke draagtas is aan te raden voor dit model?

    Mvg en alvast bedankt!
    -- Nikon D90 + 18-105VR --
    Mijn foodblog: www.tafel.be

  • #2
    Re: Aankoop camera

    kijk toch eerst eens even naar de vele webwinkels, de prijsverschillen zijn soms flagrant! oa

    konijnenberg.be
    geheugenkaart.be

    Ps de 450D staat er aan te komen...

    Optredens = mindere lichtomstandigheden = nood aan een lichtsterke lens (50mm 1.4 / 1.8 of 85mm 1.8 / 70-200 2.8 L)


    Grts Jan
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop camera

      Well, zolang er geen concrete meldingen zijn van canon zelf (of ik vind ze gewoon niet, kan ook) blijf ik niet wachten op een 450d of een andere upgrade van een basismodel
      -- Nikon D90 + 18-105VR --
      Mijn foodblog: www.tafel.be

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop camera

        begin april zal de 450D in de winkels liggen
        Nikon body's en wa glas van 10 tot 200 en iets om da op te zetten en da in te steken en een .Macbookske

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop camera

          Als dat inderdaad zo zou zijn, is het misschien het wachten waard
          -- Nikon D90 + 18-105VR --
          Mijn foodblog: www.tafel.be

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop camera

            Als je enkele 100den euro's teveel wil betalen. De eerste maanden dat een nieuw model uitkomt is deze steeds veel te hoog geprijsd.

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop camera

              Ja dat is inderdaad ook een beetje mijn zorg atm want volgens de prijzen die ik totnutoe al gezien heb, is er toch een verschil van 300€ tussen een kit(het 400d pakket) en juist de body (450d).

              Dus voor de prijs van een 400D met lens, batterij etc etc moet ik nog eens 300€ ongeveer bijdoen om gewoon een iets betere body te kopen. En voor een gelijkaardig pakket ga ik toch al gemakkelijk over de 1000€ denk ik dan.

              Nu vraag ik mij af, of het dit wel waard is. Denk dat het misschien beter is om de goedkopere en "oude" 400D te kopen om te zien of fotografie wel zo belangrijk voor mij is
              -- Nikon D90 + 18-105VR --
              Mijn foodblog: www.tafel.be

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop camera

                Heeft de 450D overigens een beeldstabilisator? Want volgens dingen die ik gelezen heb is het niet op elke site zo?
                -- Nikon D90 + 18-105VR --
                Mijn foodblog: www.tafel.be

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop camera

                  beeldstabilisatie zit bij Canon (en Nikon) nooit in de body ingebouwd, maar altijd in de lenzen. Bij Canon wordt dit aangeduid met IS (en bij Nikon met VR). Wanneer je dus lenzen ziet met IS in de benaming, dan heeft die lens dus Image Stabilisatie.

                  Beeldstabilisatie in de body vindt je bij Pentax (en Samsung, maar da's z'n beetje gelijk aan Pentax) en Sony. (en misschien ook nog wel bij andere merken maar dat weet ik zo niet...)

                  Zelf heb ik Pentax K10D gehad met stabilisatie in de body. 't Heeft natuurlijk als groot voordeel dat je stabilisatie hebt met al je lenzen. Maar bij stabilisatie in de body is je zoeker niet gestabiliseerd. Ik ben onlangs overgestapt op Canon en ik heb nu al ondervonden met de 100-400L, dat stabilisatie van de zoeker toch ook wel een groot voordeel biedt.
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop camera

                    Persoonlijk vind ik de meerprijs van een gloednieuw toestel absoluut niet te verantwoorden als je op een niet professionele manier bezig bent met fotografie. Ieder beslist dit natuurlijk voor zichzelf. Daarboven komt ook dat meestal een kwalitatiefvollere lens meer aan je foto's zal doen dan enkele megapixels extra of een nieuw antidustsysteem.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop camera

                      Bij elke aankoop spelen drie zaken een (gelijkwaardige) rol: prijs-kwaliteit en RENDEMENT.
                      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop camera

                        Vergeet ook niet dat er momenteel bij Canon weer een z.g. "cashback"-actie loopt (tot einde juni) en dat je op die manier wat eurocentjes kunt terugkrijgen, mocht je in deze periode tot aankoop (van bepaalde camera bodies en bepaalde lensen) overgaan.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop camera

                          Alvast bedankt voor de vele antwoorden.

                          Nu ben ik daarnet eens een fotowinkel binnengelopen voor wat info. En ik denk dat de keuze toch tussen de 400d en 40d zal vallen. Nu is het prijsverschil tussen beiden toch wel niet al te klein, en had ik graag geweten wat jullie ervaringen zijn met beide toestellen en waarom ik het eventueel wél of niet moet doen.

                          En welke lens koop ik het best voor concertofotografie ed? Is het gebruik van IS lenzen een probleem met de 40D? Want naar ik begreep in de winkel passen de meeste van die lenzen niet op een 400D, of ik heb het weer verkeerd begrepen
                          Last edited by anarchy9x; 4 maart 2008, 10:56.
                          -- Nikon D90 + 18-105VR --
                          Mijn foodblog: www.tafel.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door anarchy9x Bekijk bericht
                            Alvast bedankt voor de vele antwoorden.

                            Nu ben ik daarnet eens een fotowinkel binnengelopen voor wat info. En ik denk dat de keuze toch tussen de 400d en 40d zal vallen. Nu is het prijsverschil tussen beiden toch wel niet al te klein, en had ik graag geweten wat jullie ervaringen zijn met beide toestellen en waarom ik het eventueel wél of niet moet doen.

                            En welke lens koop ik het best voor concertofotografie ed? Is het gebruik van IS lenzen een probleem met de 40D? Want naar ik begreep in de winkel passen de meeste van die lenzen niet op een 400D, of ik heb het weer verkeerd begrepen

                            Heb zelf een 350D (instapmodel van Canon), maar 'ooit' zal ik naar 40D (prosumer model van Canon) upgraden.
                            Waarom zou het gebruik van IS lensen een probleem zijn met de 40D, of waarom zouden "de meeste lensen" niet passen?
                            Eventjes uitleggen: wellicht verwar je EF-S met IS. IS = beeld (image) stabilizatie, terwijl EF-S de Canon lensen zijn die passen op 'crop'toestellen. Zou je ook naar een FF (full-frame) Canon willen upgraden, dan zul je wel je de EF-S lensen moeten achterlaten, omdat daar enkel EF lensen voor geschikt zijn. Maar er is nog een lange weg tussen xxxD (b.v. 400D), xxD (b.v. 40D) en xD (b.v. 5D).
                            Kijk naar de lensen in mijn signature: zowel EF als EF-S lensen. Die wil ik allemaal meenemen naar een xxD, terwijl ik in mijn stoutste dromen nooit aan een xD zou denken.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                              Bij elke aankoop spelen drie zaken een (gelijkwaardige) rol: prijs-kwaliteit en RENDEMENT.
                              Bij hobby zal het rendement toch wel ongeveer NUL zijn.

                              Prijs kwaliteit verhouding is een onzinfactor: een goedkoop prul wint het altijd van een top model.

                              Het is voor een hobby dus koop wat je wilt en kan betalen.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X