Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera voor een beginner voor landschapfotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera voor een beginner voor landschapfotografie?

    Ik ben nieuw op dit forum. Dit is mijn tweede post. De eerste post was enkele voorbeelden van wat mijn Canon IXUS 400 me oplevert:

    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=202743

    Ik zou graag de volgende stap zetten. Alleen ben ik er nog niet uit - ver van... Ik zou een camera waarmee ik betere foto's kan nemen dan met de IXUS 400 zonder te hard te moeten investeren - ik ben maar een gewone amateur die kan genieten van een mooie foto.

    Ik denk niet dat ik "veel" lenzen ga kopen. Misschien heb ik genoeg aan een? Hoewel ik het mis kan hebben - ik ken namelijk nagenoeg niets van lenzen (en heb er ook geen). Misschien heb ik er net veel nodig als ik graag landschappen fotografeer?

    Big question two. Is het vandaag nog slim om in een bridge te investeren? Of koop ik beter een low end SLR of een tweedehandse SLR? Vooral of ik naar een bridge / lowend (<500 EUR) SLR ga houdt me bezig en ik kan er na het lezen van vele reviews nog altijd niet aan uit. Verdwijnen binnekort alle bridges?

    Moet ik nog heel eventjes wachten om een mega deal uit te wacht te slepen of heeft het geen zin om systematisch op de volgende release van een toestel te wachten? Gaan de prijzen zakken voor de entry level SLRs?

    Jullie advies en kritiek is meer dan welkom. Veel vragen, en wellicht ook nog slecht geformuleerd. Ik zoek een camera die bij me past en me betere foto's laat nemen. De limieten van de huidige camera zie je duidelijk op de foto hieronder - en op de foto's die achter de link hierboven steken.

    Bedankt!


  • #2
    Re: Welke camera voor een beginner voor landschapfotografie?

    Oorspronkelijk geplaatst door Trango Bekijk bericht
    Is het vandaag nog slim om in een bridge te investeren?