Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof op sensor + hoe doen jullie het verdwijnen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stof op sensor + hoe doen jullie het verdwijnen ?

    Allen,

    Heb al een tijdje last van hardnekkig stof op mijn sensor, ik krijg het er maar niet defenitief af.
    Ik zou graag vernemen van jullie wat " nu " de meest effeciente manier is om dat stof te verwijderen zonder dat ik moet vrezen dat ik iets deftigs fout doe.
    Ik weet het ... er is veel over te lezen, ook hier op dit forum.
    Ik zou echter graag via dit topic horen met welk tooltje jullie dit doen en vooral hoe jullie te werk gaan.

    Alvast bedankt voor jullie medewerking, ik vermoed dat vele onder ons aan dit topic iets gaan hebben.

    groeten,

    Björn
    Groeten Björn

  • #2
    Re: Stof op sensor + hoe doen jullie het verdwijnen ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Björn W Bekijk bericht
    Ik weet het ... er is veel over te lezen, ook hier op dit forum.
    Ik zou echter graag via dit topic horen met welk tooltje jullie dit doen en vooral hoe jullie te werk gaan.
    Björn
    Waarom als Piet in een ander topic aangeeft dat hij product A gebruikt zou hij dat hier nog een keer moeten neerschrijven?

    Op deze manier zorg je ervoor dat er 1001 topic's over hetzelfde onderwerp komen waar allemaal hetzelfde instaat.

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: Stof op sensor + hoe doen jullie het verdwijnen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
      Op deze manier zorg je ervoor dat er 1001 topic's over hetzelfde onderwerp komen waar allemaal hetzelfde instaat.

      Greetz rich
      Als ik vraag naar de juiste manier waarop jullie dit stof doen verwijderen zonder de sensor te beschadigen of whatever dan is het misschien toch dat ik het nog niet gevonden heb hé ...

      Blijkbaar kost een deftig antwoord u meer moeite dan schrijven over de ergernis van 1001 topics

      groeten

      Aan zie die mij wel willen helpen graag jullie feedback aub
      Groeten Björn

      Comment


      • #4
        Re: Stof op sensor + hoe doen jullie het verdwijnen ?

        Sorry maar DrJeckyll heeft helemaal gelijk

        Dit onderwerp is al tot in den treure behandeld op het forum

        Gebruik de zoekfunctie en je zal genoeg vinden om twee weken elke avond te lezen
        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

        Comment


        • #5
          Re: Stof op sensor + hoe doen jullie het verdwijnen ?

          Als je zo goed gelezen had als je beweert dan had je de beschrijvingen over hoe te gebruiken er ook wel bij zien staan zeker ?

          En een beetje logisch denken doet ook wonderen, zo moeilijk is het namelijk niet om te begrijpen hoe wat te gebruiken.

          Blaaspeer, staat in je handleiding - body op zn kop en blazen maar.
          Pecpads - drupeltje vloeistof erop en van links naar rechts, en met de andere kan van rechts naar links.
          Scotch tape - op je sensor plakken en er weer rustig aftrekken.
          Arctic butterfly - even draaien, dan over je sensor slepen zoals bij pecpads.

          Allemaal dingen die je met zoeken kan vinden, is het nu redelijk makkelijk te vinden of ben ik zo goed?
          Volgens mij geld het laatste niet dus zal het het eerste wel zijn.

          Buiten dat komen er hier weer tig voorstanders van product A en tig voorstanders van product B, C, D.....

          Iedereen gaat net zoals in alle voorgaande topics zijn aanbeveling nogmaals doen met als uitkomst dat er eingelijk een dubbel topic ontstaat.

          Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

          Comment


          • #6
            Re: Stof op sensor + hoe doen jullie het verdwijnen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Björn W Bekijk bericht
            Allen,

            Heb al een tijdje last van hardnekkig stof op mijn sensor, ik krijg het er maar niet defenitief af.
            Ik zou graag vernemen van jullie wat " nu " de meest effeciente manier is om dat stof te verwijderen zonder dat ik moet vrezen dat ik iets deftigs fout doe.
            Ik weet het ... er is veel over te lezen, ook hier op dit forum.
            Ik zou echter graag via dit topic horen met welk tooltje jullie dit doen en vooral hoe jullie te werk gaan.

            Alvast bedankt voor jullie medewerking, ik vermoed dat vele onder ons aan dit topic iets gaan hebben.

            groeten,

            Björn

            Kijk eens hier

            Hi, ik heb een Canon 30D en heb op de sensor een vervelend plekje dat terugkomt in mijn foto's. Je kan het plekje met het blote oog goed zien. Nu dacht ik, ik ga er heel zachtjes over met een licht penseeltje... Maar nee hoor, nu zit het vol stofjes. Ik durf er niet meer aankomen en ga hem morgen binnen doen bij een



            mvg duindistel

            Comment

            Working...
            X