Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat? Canon/Nikon/Sony ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat? Canon/Nikon/Sony ???


    Ik weet het: Weeral zo'n vraag: "Welke camera"???
    Oftewel Canon 400D oftewel Nikon D80 oftewel Nikon D60 oftewel Sony A200 oftewel Sony A300.
    Hierop komt een lichtsterke telezoomlens.
    Ik ben al in verschillende fotozaken geweest en bijna al deze camera's vastgehouden en bekeken maar toch nog niet kunnen beslissen welke camera.
    Ik wil graag foto's maken van:mensen (dichtbij en op afstand, mensen in aktie), huisdieren (vooral paarden in aktie), natuur/landschap,...alles dus !!!
    Maar ik wil zo weinig mogelijk foto's nabewerken op de computer.
    Wat is beter? Beeldstabilisator in body of in de lenzen? Of is er wezenlijk niet zo'n groot verschil?
    Wie weet raad?
    Alvast bedankt.
    Ben nu in bezit van een Panasonic FZ50 en vroeger had ik een analoge spiegelreflex van Nikon.
    Dus heb al een ietsiepietsie beetje ervaring.

  • #2
    Re: Wat? Canon/Nikon/Sony ???

    Oorspronkelijk geplaatst door Moos Bekijk bericht
    huisdieren (vooral paarden in aktie),
    Sorry , off-topic, maar deze is wel grappig!

    Nu on-topic; Je keuze dat je moet maken hangt volledig van jezelf af.
    De body's die je opnoemt zijn stuk vr stuk goeie body's.
    Je zegt het zelf, je hebt ze al vastgehad en nog geen keuze kunnen maken.
    Dus dat is al niet doorslaggevend.
    Dan maar een ander objectief gegeven.
    De 2 "grootste" merken zijn canon & Nikon. Je kan een lichte overweging maken om nr deze te neigen omdat bij de uitbreiding van uw lenzen de 2de handsmarkt vr deze lenzen veel groter is ten opzichte van de "concullega's".

    Ik heb enkel ervaring met Nikon (en fuji natuurlijk, maar deze is als instap misschien niet aan te bevelen)
    De nieuwe Nikon D60 heeft volgens mij geen interne scherpstelmotor waardoor sommige goedkope lichtesterke lenzen (vr u belangrijk) vb de 50mm1.8 ideaal vr all-round-candid, niet functioneren op auto-focus.
    Dus dat kan in het voordeel van de D80 spreken.

    Hopelijk ben je hier iets mee !
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

    Comment


    • #3
      Re: Wat? Canon/Nikon/Sony ???

      Er loopt nu een superreductie op de 400D.

      Voor de rest : veel succes met uw keuze.

      Comment


      • #4
        Re: Wat? Canon/Nikon/Sony ???

        Als je zo weinig mogelijk wil nabewerken kan ik je de Sony's aanbevelen.
        De beelden recht uit de camera (kleuren, saturatie, scherpte) zijn meestal van zeer goede kwaliteit
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Wat? Canon/Nikon/Sony ???

          Als je zinnens bent veel in JPEG-mode te fotograferen zit je bij Sony zeer goed.
          Beelden zo uit de camera zijn schitterend in haast alle omstandigheden.
          Ook als je 100% wil genieten van Live-view is de A-300 beste keuze. Toestel heeft dubbele sensor, welke het mogelijk maakt in live view normaal scherp te stellen, in tegenstelling tot de andere toestellen. Heeft ook in tegenstelling tot de andere een draaibaar LCD scherm wat je eigenlijk nodig hebt voor-live view.
          Je kunt in dit segment kiezen uit 3 toestellen de A200, A300 en A350 en aldus het toestel kiezen dat het beste bij je past.

          Comment

          Working...
          X