Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vogels bij de vleet in de Pantanal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vogels bij de vleet in de Pantanal

    ik kwam met mijn 18-200 mm VR ruim te kort om vogels te kunnen fotograferen in de Pantanal (Brazilië) maar deze zaten toch net dicht genoeg. 2 en 3 heb ik vanuit een kano getrokken en het was bloedheet...mijn camera gleed bijna uit mijn bezwete handen. Effe later wou hij niet meer focussen...ik dacht dat hij de geest gegeven had...na een tijdje deed hij het weer wel...weet nog altijd niet wat er nu precies aan de hand geweest is maar ik heb het niet meer gehad (oef)





    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

  • #2
    Re: vogels bij de vleet in de Pantanal

    Mooi gelukte opnamen

    Je zou zeggen dat de aalscholver net een vis opgeslokt heeft

    Comment


    • #3
      Re: vogels bij de vleet in de Pantanal

      Drie mooie, met een voorkeur voor nummerke twee.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: vogels bij de vleet in de Pantanal

        Gezien de omstandigheden prima vastgelegd.
        Mijn voorkeur gaat ook naar nummer 2.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: vogels bij de vleet in de Pantanal

          ...moet jij gezweet hebben in de Pantanal...
          en dan nog zo'n knappe reeks op poten zetten

          mvg,

          Roland

          Comment


          • #6
            Re: vogels bij de vleet in de Pantanal

            Heel mooie platen hoor!
            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

            Comment


            • #7
              Re: vogels bij de vleet in de Pantanal

              Ik vind de tweede opzich wel een mooie foto maar de kleuren komen toch net wat té gemaakt over, zeker het zwart is in mijn ogen net even té zwart tenopzichte van de rest van de vogel. de compo is overigens wel erg mooi. Zo te zien staat er ook iets van een halo rond de kop, of zie ik dat verkeerd ?
              Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
              Canon eos 7D Mijn site

              Comment


              • #8
                Re: vogels bij de vleet in de Pantanal

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                Ik vind de tweede opzich wel een mooie foto maar de kleuren komen toch net wat té gemaakt over, zeker het zwart is in mijn ogen net even té zwart tenopzichte van de rest van de vogel. de compo is overigens wel erg mooi. Zo te zien staat er ook iets van een halo rond de kop, of zie ik dat verkeerd ?

                Dit is een crop, verscherpt en verkleind met BDsizer. Ik heb de saturatie niet opgedreven. Integendeel, het blauw rond de ogen en het oranje/rood van de bek lijken mij op de originele foto zelfs intenser (AdobeRGB). Hij heeft door de verkleining blijkbaar aan kleur en detail verloren. De halo zal veroorzaakt zijn door de verscherping/verkleining vermoed ik...ik zie het nu ook...volgende keer beetje meer doseren. Verscherpen doe ik wel altijd want de 18-200 mm VR is mij te soft. De originele vind je op http://pix3.telenet.be/S56SBDtSVjQhZ...t/_DSC2715.JPG. Oordeel zelf.
                "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                Comment


                • #9
                  Re: vogels bij de vleet in de Pantanal

                  3, op zijn minst, heel goede pogingen ! Wel is de verscherping niet zo goed gelukt in mijn ogen. Bij de aalscholver stoort mij ietwat de achtergrond (bokeh van de lens ? of teveel DOF ?), maar zou anders zeker mijn favoriet geweest zijn.

                  Mvg.
                  The bird is known by his note, a man by his word.

                  Comment


                  • #10
                    Re: vogels bij de vleet in de Pantanal

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk bericht
                    3, op zijn minst, heel goede pogingen ! Wel is de verscherping niet zo goed gelukt in mijn ogen. Bij de aalscholver stoort mij ietwat de achtergrond (bokeh van de lens ? of teveel DOF ?), maar zou anders zeker mijn favoriet geweest zijn.

                    Mvg.
                    allemaal getrokken op f 5.6 ...meer zit er bij die lens op 200 mm (18-200 VR) helaas niet in. Ik stoor mij al lang aan het boheh en de scherpte van die lens, één van de redenen waarom ik mij voor een andere ga sparen.
                    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                    Comment


                    • #11
                      Re: vogels bij de vleet in de Pantanal

                      Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                      Dit is een crop, verscherpt en verkleind met BDsizer. Ik heb de saturatie niet opgedreven. Integendeel, het blauw rond de ogen en het oranje/rood van de bek lijken mij op de originele foto zelfs intenser (AdobeRGB). Hij heeft door de verkleining blijkbaar aan kleur en detail verloren. De halo zal veroorzaakt zijn door de verscherping/verkleining vermoed ik...ik zie het nu ook...volgende keer beetje meer doseren. Verscherpen doe ik wel altijd want de 18-200 mm VR is mij te soft. De originele vind je op http://pix3.telenet.be/S56SBDtSVjQhZ...t/_DSC2715.JPG. Oordeel zelf.
                      de meeste providers ondersteunen geen AdobeRGB dus dan krijg je al snel nét iets andere kleuren, SRGB is in dit soort gevallen soms beter. Ik neem even aan dat de 2e foto een blauwe reiger is, en dan lijken bij mij de kleuren niet te kloppen , als het een ander soort is .....ja dan weet ik ook niet hoe ze er origineel uitzien ik vind de kleuren op de eerste foto beter gelijken dan op de tweede.
                      Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                      Canon eos 7D Mijn site

                      Comment


                      • #12
                        Re: vogels bij de vleet in de Pantanal

                        Een mooie serie,
                        naar de omstandigheden zou ik zeggen goed,
                        alhoewel ik een beetje pit (contrast), mis en eerlijk gezegd vind ik de geplaatste beter dan de originele,
                        hij is scherper ook.

                        Comment


                        • #13
                          Re: vogels bij de vleet in de Pantanal

                          De kleuren van de reiger in de tweede foto kloppen weldegelijk. Dit is een Cocoi heron (Ardea Cocoi), ook wel White-necked heron genoemd en voor zover ik weet zijn de kleuren vrij realistisch. Waarschijnlijk is foto 1 een onvolwassen exemplaar van dezelfde soort, vandaar het kleurverschil. Waarschijnlijk is er ook wel een verschil door de belichting.
                          Voor de geďnteresseerden : de derde is de Neotropic cormorant (Phalacrocorax brasilianus).

                          Mvg,

                          Luc
                          Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: vogels bij de vleet in de Pantanal

                            Oorspronkelijk geplaatst door digiluc Bekijk bericht
                            De kleuren van de reiger in de tweede foto kloppen weldegelijk. Dit is een Cocoi heron (Ardea Cocoi), ook wel White-necked heron genoemd en voor zover ik weet zijn de kleuren vrij realistisch. Waarschijnlijk is foto 1 een onvolwassen exemplaar van dezelfde soort, vandaar het kleurverschil. Waarschijnlijk is er ook wel een verschil door de belichting.
                            Voor de geďnteresseerden : de derde is de Neotropic cormorant (Phalacrocorax brasilianus).

                            Mvg,

                            Luc
                            Hey Luc,

                            Bedankt om bij te springen want ik moest de naam van de beestjes schuldig blijven. Ben niet zo'n vogelkenner maar als ik er eentje (digitaal) kan vangen zal ik het niet laten

                            De laatste zat met zijn keel te wapperen om af te koelen.

                            grtjs
                            Linda
                            "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                            Comment


                            • #15
                              Re: vogels bij de vleet in de Pantanal

                              Ik ben nogal een verwoed vogelkijker en vertrek op 15 mei zelf naar de Pantanal en het Zuidelijke deel van het regenwoud in Brazilië. Ik was al wat aan het studeren op de daar voorkomende soorten en je ziet : het komt nu al van pas.

                              Mvg,

                              Luc
                              Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

                              Comment

                              Working...
                              X