Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerlijke vraagprijs.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerlijke vraagprijs.

    Ik heb mijn zinnen gezet op de Pentax K20D. Mijn 'oude' 14 maanden oude Pentax K100D met 17-55 mm kitlens en Tamron 28-105mm lens mogen de deur uit. Wat is een eerlijke vraagprijs voor dit geheel ? Hoeveel voor de body apart? Ik wil geen woekerprijs vragen maar ook niet voor een habbekrats verkopen.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

  • #2
    Re: Eerlijke vraagprijs.

    Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
    Hoeveel voor de body apart? Ik wil geen woekerprijs vragen maar ook niet voor een habbekrats verkopen.
    Vorige maand heb ik in Duitsland een nieuwe K100D Super gekocht voor 352,99 euro. De K100D Super is goedkoper dan de K100D en heeft iets meer mogelijkheden: Dust Reduction en SDM aansturing (geldt ook voor de Sigma HSM lenzen).

    Ik heb daarnaast ook een K100D en dat is een prima camera. Ik vrees dat je voor de body niet zo veel zult krijgen en dat je die beter kunt houden als tweede body.

    Comment


    • #3
      Re: Eerlijke vraagprijs.

      Oorspronkelijk geplaatst door Hythloday Bekijk bericht
      Vorige maand heb ik in Duitsland een nieuwe K100D Super gekocht voor 352,99 euro. De K100D Super is goedkoper dan de K100D en heeft iets meer mogelijkheden: Dust Reduction en SDM aansturing (geldt ook voor de Sigma HSM lenzen).

      Ik heb daarnaast ook een K100D en dat is een prima camera. Ik vrees dat je voor de body niet zo veel zult krijgen en dat je die beter kunt houden als tweede body.
      Heb je dat feitelijk eens herlezen

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Eerlijke vraagprijs.

        Een collega van mij heeft zijn K100D body (non-super) 3 weken geleden verkocht voor 300 Euro
        (was wel in nieuwstaat), en dat ging vrij snel...

        Comment


        • #5
          Re: Eerlijke vraagprijs.

          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
          Heb je dat feitelijk eens herlezen
          Je bedoelt dat ik beter had kunnen schrijven: in september 2006 heb ik een K100D gekocht en in januari 2008 een K100D Super.

          Wat is je "hoofd camera" en welke heb je ernaast? In wezen maakt dat niet zo veel uit. De K100D was in september 2006 aanzienlijk duurder dan de K100D Super in januari 2008, terwijl de laatste meer mogelijkheden biedt. Ik had duidelijk willen maken aan TS, dat hij niet zo veel kan verwachten voor zijn K100D. In mijn ogen is K100D een prima camera die prima dienst zou kunnen doen als reserve camera. Ik zou het zonde vinden om hem voor een zachte prijs van de hand te doen tenzij de TS iemand kan vinden die hem veel geld ervoor biedt. Maar die kans is vrij klein.

          Comment


          • #6
            Re: Eerlijke vraagprijs.

            Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
            Een collega van mij heeft zijn K100D body (non-super) 3 weken geleden verkocht voor 300 Euro
            (was wel in nieuwstaat), en dat ging vrij snel...
            Dan heeft hij verkocht aan iemand die weinig verstand van prijzen heeft. Indien een winkel al wil inruilen geven ze meestal 1/3 van de nieuwprijs om hem voor 2/3 van de nieuwprijs te verkopen.

            De K200D, die aanzienlijk betere specificaties heeft dan de K100D, wordt al aangeboden voor 595 euro. En over twee maanden zal de prijs daarvan weer lager liggen.

            Zelf vind ik de K100D een prima camera. Een 6MP sensor is meer dan genoeg voor mij. Maar als ik voor de keus zou staan: een nieuwe K100D Super voor 350 euro (ik heb hem al gezien voor 345 euro) of een tweedehands K100D voor 300 euro, dan werd het een nieuwe K100D Super.

            Comment


            • #7
              Re: Eerlijke vraagprijs.

              Feit is dat de prijzen voor 2de hands cameras de laatste maanden blijkbaar in vrije val zijn. Leuk als je wil kopen, iets minder als je verkoopt natuurlijk.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Eerlijke vraagprijs.

                Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                Feit is dat de prijzen voor 2de hands cameras de laatste maanden blijkbaar in vrije val zijn. Leuk als je wil kopen, iets minder als je verkoopt natuurlijk.
                Zo zag ik op een forum een Canon 300D (waarschijnlijk Digital Rebel) van mei 2005 aangeboden voor 350 euro, wegens overstap naar Canon 400D (die 455 euro kost). Ik heb zelf een 300D gehad, prima camera, maar 350 euro is te veel gezien de mogelijkheden die de nieuwe camera's bieden.

                Een eerlijke prijs zou 250-275 euro zijn voor een K100D, maar dan denken vele mensen dat er iets mee is, omdat die zo goedkoop is. Het probleem is dat elk cameramerk elk jaar of om de anderhalf jaar met een nieuw model komt waardoor het vorige model in de opruiming gaat en het model daarvoor zo goed als waardeloos maakt. En inruilen bij een winkel is er niet meer bij.

                Comment

                Working...
                X