Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30D in regen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 30D in regen?

    Ik wou vanavond wat nachtfoto's gaan nemen, maar ben door het weer toch maar binnengebleven. Maar ik vraag me dus af of het mogelijk is om in 'gematigde' neerslag foto's te nemen. Kunnen druppels op men 30D en 17-40mm L de camera en/of lens defect maken?
    Zoja, is er dan een eenvoudige manier om de camera tegen die regen te beschermen?

  • #2
    Re: 30D in regen?

    Van een paar druppels water gaat een camera nog niet zo snel stuk, maar je doet er toch best aan om de camera zoveel mogelijk te beschermen tegen teveel regen. Als het niet waait kan je een paraplu gebruiken, en er bestaan zelfs speciale "regenjasjes" voor een DSLR + lens.


    De 17-40 zou volgens Canon spatwaterdicht moeten zijn, op voorwaarde dat er een filter opgeschroefd is.

    Een 580EX kan niet goed tegen de regen, een paar druppeltjes kunnen al voor problemen zorgen (eigen ervaring). De nieuwe 580Ex II zou beter afgeschermd moeten zijn. Over een flitser kan je gemakkelijk een plastiek diepvries-zakje trekken, met een elastiekje hou je dat dan op zijn plaats.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 30D in regen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ver bestaan zelfs speciale "regenjasjes" voor een DSLR + lens.
      Ik heb er zo een, en het gebruik valt tegen: vanaf dat ik mijn handen erin steek krijg ik condens tegen de binnenkant, en op camera.

      Dan toch liever paraplu...

      Comment


      • #4
        Re: 30D in regen?

        Ik heb mijn 20D al geregeld bij motregen gebruikt, en ik geloof niet dat hij er ooit stuk aan zal gaan.
        Wat wel vervelend kan worden, is de 17-40mm bij regenweer gebruiken. Die heeft immers zo'n korte zonnekap dat de frontlens zo goed als niet beschermd is tegen regenspatjes.

        Groeten,
        Jeroen
        http://www.jvermeulen.be

        Comment


        • #5
          Re: 30D in regen?

          Ook hier de 30D en 17-40 al gebruikt bij motregen, zonder problemen. Dit is één van de redenen dat ik de 17-40 niet inruil tegen de 17-55 2.8 IS, alhoewel ik best besef dat deze laatste dan weer andere voordelen heeft.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • #6
            Re: 30D in regen?

            Om de risico's verder te verkleinen kan je gebruik maken van Optech Rainsleeves; dit zijn hoezen van doorzichtig plastic die het overgrote deel van camera + objectief beschermen zonder de bediening al te zeer te belemmeren. Kosten bedragen een tientje per twee. Ik heb ze zelf nog niet gebruikt maar het is geen gek idee om ze wel altijd bij je te steken als het zou kunnen gaan regenen

            Groeten,

            Humphrey

            Comment


            • #7
              Re: 30D in regen?

              Je zou je ook eens af moeten vragen wat de regen met het licht gaat doen, speciaal met flitsen.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: 30D in regen?

                Denk je dat het niet regent bij een huwelijk?
                Ik draag dan een grote regenjas en hou alles daar zoveel mogelijk onder en heb een handdoek klaar om steeds alles zorgvuldig af te drogen en zo min mogelijk flitsen

                Comment


                • #9
                  Re: 30D in regen?

                  ik gebruik zo'n rainsleeves voor mij camera tegen opspattend water en regen druppels
                  hier zijn een paar links

                  Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

                  Comment


                  • #10
                    Re: 30D in regen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door noa Bekijk bericht
                    Denk je dat het niet regent bij een huwelijk?
                    Ik draag dan een grote regenjas en hou alles daar zoveel mogelijk onder en heb een handdoek klaar om steeds alles zorgvuldig af te drogen en zo min mogelijk flitsen
                    Er wordt iets gevraagd over nachtfoto's.......
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X