Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

K10D Of K200D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • K10D Of K200D

    Hallo,

    In een vorig item op dit forum is er sprake van een K200d. Is de K10D te vergelijken met de K20d oif leunt hij meer aan bij de K200d ? Wanneer komen die toestellen in de handel?

    Mvg

    Derry

  • #2
    Re: K10D Of K200D

    Toestellen worden einde maart/begin april in de handel verwacht.
    De nieuwe K200D leunt sterk aan bij de 'oude' K10D. De K20D is weeral een technologische stap vooruit en kan dus als opvolger van de K10D worden beschouwd.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

    Comment


    • #3
      Re: K10D Of K200D

      Maar de K200d zal waarschijnlijk iets minder instellingen hebben op de body zelf (dan de K10D-K20D). De K20d heeft dan waarschijnlijk geen scene-instellingen... (zoals de K10D).
      Op gebied van beeldkwaliteit zal de K200D waarschijnlijk niet moeten onderdoen voor de K10D. De K20D zal wel een trapje hoger staan.
      Op gebied van body zullen er ook verschillen zijn (de KX00D zal waarschijnlijk altijd een kleindere body blijven dan de KX0D reeks). Welk hiervan het best is, behoorlijk subjectief (alhoewel de KX0D reeks stof- en waterspatvrij zijn).
      Olympus OM-D EM-5 + wat glas

      Comment


      • #4
        Re: K10D Of K200D

        Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
        (alhoewel de KX0D reeks stof- en waterspatvrij zijn).
        De K200D toch ook dacht ik?

        Comment


        • #5
          Re: K10D Of K200D

          Inderdaad, ik had de specificaties van de K200D nog niet nader bekeken omdat ik gelezen had dat deze dezelfde body (ongeveer toch) als de K100D zou hebben. En voor mij ligt een iets groter toestel beter in de hand. Vandaar dat ik ook een K10D heb aangekocht (nog maar net!).
          Dan wordt het natuurlijk nog moeilijker kiezen voor sommigen. Alhoewel een tweedehands K10D misschien nog interessanter kan zijn van prijs??
          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

          Comment


          • #6
            Re: K10D Of K200D

            De enige drie grote verschillen zijn als volgt:
            - K10 heeft twee instelwielen...
            - K10 heeft een grotere zoeker en geen pentaspiegel design (maar het in principe meer heldere pentaprisma design.)
            - continue beeldjes is beter bij K10 (3 bps en 10 beelden buffer tov. 2.8 fps en 4 beelden)

            De rest is allemaal in het voordeel van de K200...

            Wat mij de meeste zorgen baart: heeft Pentax de beeldverwerkingsengine verbeterd gekregen tov de K10?
            Last edited by MarcFoto; 3 maart 2008, 20:18. Reden: dt fout. Oeps...
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #7
              Re: K10D Of K200D

              Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
              Wat mij de meeste zorgen baart: heeft Pentax de beeldverwerkingsengine verbeterd gekregen tov de K10?
              'zorgen' is nu wel een heel groot woord he. Er kan wat overdreven worden op internet forums
              als ik de directe output vergelijk tss een K10 en een D70 is die al in t voordeel van de pentax. Als ik dan nog 1 klikje doe om m op bright te zetten nog overtuigender. Heb nog niet vergeleken met andere toestellen.

              Ik heb vorige maand een K10 gekocht omdat ik het eeuwige ik-wacht-nog-heel-eventje-en-dan-heb-ik-weer-een-extra-feature beu was. Na veel wikken en wegen was de K10 voor mij de beste deal. En foert nu met al de zever voor een jaartje of 3 a 5. Toestel is toch veel beter dan mijn capaciteiten
              http://www.effieweg.tk

              Comment


              • #8
                Re: K10D Of K200D

                Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                Wat mij de meeste zorgen baart: heeft Pentax de beeldverwerkingsengine verbeterd gekregen tov de K10?
                Ik zie dat Pentax zelfs bij de K20D voor de getemperde bright mode als default koos. Ik schrijf getemperd omdat die in de *istDx reeks nogal aggressief was, maar sinds de K100D een stuk milder is. Ik neem aan dat voor de K200D hetzelfde geldt. Deze past in elk geval in de lijn van de K100D en K100D Super, en voor die camera's was dpreview erg lovend over de JPG kwaliteit. Ik denk dat je op beide oren mag slapen.

                Voor de rest inderdaad, de K200D is een K10D in het jasje van de K100D. Met de gebruiksbeperkingen van dien natuurlijk, de K200D heeft idd een kleinere zoeker, maar één instelwiel, is wat trager en heeft scene modes ipv wat meer "creatieve" modes. Ze zitten van binnen technisch echter in dezelfde richting, waarbij de K200D een evolutie met dezelfde sensor is (dus wat beter afgesteld?), 't is maar wat je zoekt hé...

                Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                Comment


                • #9
                  Re: K10D Of K200D

                  Dus de K10D boven de K200d? De K20D vind ik wat te duuur.

                  Mvg

                  Derry

                  Comment


                  • #10
                    Re: K10D Of K200D

                    Ik ga alvast eerstdaags voor de K-10D met de 16-50f2.8 en een batterygrip.
                    Ik steek liever m'n geld in de iets betere lens dan in de nieuwere body met een standaardlens. En zou ook liever een iets stevigere body hebben (vandaar geen k100/200).
                    Ik vraag me enkel nog af welke goede allroundlens (type 70-300 of zo) ik zou bijkopen. 300mm is voor mijn soort fotografie (o.a. scheep- en luchtvaart) wel een beetje noodzaak.
                    SITE: http://www.xraypictures.be
                    FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: K10D Of K200D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
                      Ik ga alvast eerstdaags voor de K-10D met de 16-50f2.8 en een batterygrip.
                      Ik steek liever m'n geld in de iets betere lens dan in de nieuwere body met een standaardlens. En zou ook liever een iets stevigere body hebben (vandaar geen k100/200).
                      Ik vraag me enkel nog af welke goede allroundlens (type 70-300 of zo) ik zou bijkopen. 300mm is voor mijn soort fotografie (o.a. scheep- en luchtvaart) wel een beetje noodzaak.
                      De K10D is een erg fijne camera. Ik gebruikte de mijne met veel plezier tot m'n gadgetgevoeligheid me de K20D deed kopen...

                      Als je dan toch the DA*16-50/2.8 denkt aan te kopen, lijkt het me aangewezen ook voor de telezoom op 't zelfde niveau te blijven. Een gemiddelde 70-300 gaat je dan enkel kunnen teleurstellen.

                      Weldra (binnen de maand?) zal de DA*300/4 beschikbaar zijn, maar mss wil je de flexibiliteit van een zoom. Dan raad ik je aan te wachten tot de zomer, dan komt Pentax immers met de DA*60-250/4. Beiden zullen objectieven van professionele kwaliteit zijn.

                      Je kan natuurlijk voorlopig een Sigma kopen om de maanden te overbruggen, maar die gaat niet in de buurt van de DA*s komen...

                      Wim
                      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                      Comment


                      • #12
                        Re: K10D Of K200D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
                        Ik ga alvast eerstdaags voor de K-10D met de 16-50f2.8 ...
                        Ben je wel zeker dat jouw leverancier je die 16-50/2.8 onmiddellijk (!? of binnen "redelijke" termijn) kan bezorgen? Ik wacht nl. al sedert midden december op zo'n objectief en in de fotozaak waar ik kocht/bestelde, vertelden ze me twee weken geleden dat volgens De Beuckelaer (importeur van Pentax) er nog zo'n 250 klanten voor mij op de wachtlijst staan. 't Zou ten vroegste half april worden.
                        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                        Comment


                        • #13
                          Re: K10D Of K200D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                          Ben je wel zeker dat jouw leverancier je die 16-50/2.8 onmiddellijk (!? of binnen "redelijke" termijn) kan bezorgen? Ik wacht nl. al sedert midden december op zo'n objectief en in de fotozaak waar ik kocht/bestelde, vertelden ze me twee weken geleden dat volgens De Beuckelaer (importeur van Pentax) er nog zo'n 250 klanten voor mij op de wachtlijst staan. 't Zou ten vroegste half april worden.
                          Yep, het is een zo goed als nagelnieuw toestel. Een kennis heeft deze combinatie gewonnen met een fotowedstrijd maar werkt met Nikon materiaal. Na lang wikken en wegen verkoopt hij dan toch deze set want overschakelen naar Pentax zou niet echt voordelig zijn en hij doet er mij alvast een groot plezier mee. Normaal gezien test ik volgende week het materiaal maar ik ben nu al redelijk overtuigd als ik alle technische aspecten van de camera lees. Als alles naar wens werkt zal de deal vlug rond zijn.

                          Ik wacht alvast tot deze zomer op reviews van de DA*60-250/4. Enig idee van een richtprijs???
                          SITE: http://www.xraypictures.be
                          FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: K10D Of K200D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
                            Ik wacht alvast tot deze zomer op reviews van de DA*60-250/4. Enig idee van een richtprijs???
                            't Zal allicht ergens rond de EUR 1000 liggen. Mijn beste gok...

                            Wim
                            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                            Comment

                            Working...
                            X