Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

450d <-> 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 450d <-> 40D

    Hallo gasten,

    ik zit nog steeds in twijfel welk fototoestel ik zou nemen?

    Mijn twijfel zit tss Canon 40D en de 450D.

    Hoe zit het nu infeite met de kitlens die erbij zit?

    Welke lens geeft een betere kwaliteit met een zoom van +/- 4?

    Had eens lens gezien van Canon EF28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM als lens voor bij de D40 ipv de kitlens.

    Is deze beter? heb gezien dat deze ronde de 400€ zit.

    Zijn er lenzen van tamron of sigma die meer kwaliteit bieden voor deze prijs met een zelfde zoom factor,

    Graag jullie mening als over camera?

    Bij voorbaat dank, Bart
    Last edited by Bartdp; 29 februari 2008, 12:15.

  • #2
    Re: 450d &lt;-&gt; D40

    Bedoel je de 40D of de nikon D40?

    Als je twijfelt tussen de 40D en de 450D, dan kan je dit topic eens doornemen: http://forum.belgiumdigital.com/show...light=40d+450d
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: 450d &lt;-&gt; 40D

      Ivm 40D vs 450D heb ooit eens een lijstje gemaakt in deze thread...

      Zal hem hier nog eens plakken :
      Vul gerust aan waar nodig...

      40D vs 450D:
      • Grotere body / betere ergonomie (grotere body kan ook nadeel zijn)
      • Sterker gebouwd (magnesium behuizing ipv plastiek)
      • Weather-sealed (+- tot op bepaald niveau)
      • Extra LCD-schermpje (met licht) bovenaan met alle nodige info
      • Extra joystick om door je beeld of menu te scrollen
      • Meer rechtstreekse knopjes (ipv steeds het menu door te moeten nemen)
      • Makkelijk draaiwiel achteraan (ipv pijltjes)
      • 6,5 fps (vs 3,5fps)
      • Grotere geheugenbuffer (meer foto's na mekaar mogelijk)
      • PC-sync port (externe flitser)
      • Sluitersnelheid tot 1/8000 (ipv 1/4000)
      • Tot ISO 3200 (ipv tot ISO 1600)
      • Betere AF met 9 full cross-type sensors (ipv 1 cross-type + 8 gewone)
      • Pentaprism zoeker (vs pentamirror)
      • Vergroting zoeker = 0.95x (ipv 0.87x)
      • Interchangeable focusing screens
      • 3 custom functions op het hoofddraaiwiel (C1,C2,C3)
      • Grotere CF-kaartjes ipv kleine SD-kaartjes (kan ook nadeel zijn)
      • Neemt nog steeds "ye good old BP-511A"-batterijen

      450D vs 40D
      • Kleinere body (kan ook nadeel zijn)
      • 12mp (vs 10mp)
      • Contrast-based AF in Liveview (heeft de 40D niet)
      • SD-kaartjes ipv CF (kan ook nadeel zijn)
      • Minder gewicht
      • Lagere kostprijs
      • Bijhorende kitlens nu met IS (gestabiliseerd)
      • Auto Lighting Optimiser (boosts shadows after shooting)

      Comment


      • #4
        Re: 450d &lt;-&gt; 40D

        leuk en informatief lijstje
        Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

        Comment


        • #5
          Re: 450d &lt;-&gt; 40D

          Ok als ik lijstje doorloop biedt de 40D toch een pak meer mogelijk heden voor een dikke 350€ meer (body's).

          Welke lens raden jullie mij dan aan om erbij te nemen. Had gedacht aan iets rond een zoom van x4.
          Canon lens of alternatief?
          Budget voor de lens 400€. Is degene die ik hierboven vermeld heb een goede lens?

          Groeten Bart

          Comment


          • #6
            Re: 450d &lt;-&gt; 40D

            cho, welke lens, hangt er een beetje af wat je vooral van foto's wilt nemen.
            Ik denk dat er een kit bestaat met een 40d waar de 17-85mm lens bijzit... deze is een middelmatige allroundlens.
            Je zou voor een 17-50 kunnen gaan, van sigma of tamron, maar dan heb je natuurlijk een pak minder zoom.
            Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
            BLOG

            Comment


            • #7
              Re: 450d &lt;-&gt; 40D

              Er zijn twee antwoorden voor zo'n vraag ...
              je kan beginnen met een héél goede lens en een instapbody, dan koop je de 450D met de 17-55 IS 2.8 lens, schitterende combo die je veel plezier zal geven.
              Of je begint met een betere body maar een mindere lens, dan koop je de 40D met de 17-85 IS, ook een mooie combo waar je zeker evenveel plezier mee zal beleven, maar waar je sneller naar een betere (lees vooral duurdere ) lens zal moeten upgraden.

              Wat zou ik doen (heb ik ook gedaan twee jaar terug trouwens), instapbody met kitlens kopen, is de goedkoopste oplossing, en dan foto's beginnen maken.
              Als je tegen de limieten van de lens begint te lopen weet je ondertussen wat je wil als objectief, een supergoede en dure lens, of een iets mindere lens met meer bereik, dus universeel inzetbaar.

              Eventueel 450D met Sigma 18-200 OS lens, schijnt helemaal niet slecht te zijn, en je hebt een groot bereik en IS.

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: 450d &lt;-&gt; 40D

                Oorspronkelijk geplaatst door Bartdp Bekijk bericht
                Ok als ik lijstje doorloop biedt de 40D toch een pak meer mogelijk heden voor een dikke 350€ meer (body's).
                Klopt, maar je moet je eerst voor jezelf afvragen of je dit echt allemaal nodig hebt, en
                ofdat het extra geld al die extra features voor jou wel rechtvaardigt...

                Comment


                • #9
                  Re: 450d &lt;-&gt; 40D

                  Hallo,

                  Hier de starter van de vorige topics 450D<>40D.

                  Ben voor de 40D gegaan en supertevreden! Robuuste cam met meer mogelijkheden.

                  Body only kopen + eigen lens naar keuze (vb snelle lichtsterke en betaalbare Tamron 17-50 f2.8, kun je aanvullen met een Sigma 70-200 f2.8 als je meer tele wenst of snelle sportscenes wil fotograferen)

                  Kitlens is wel niet teveel opleggen, maar ik kies liever zelf

                  Ideale keuze,
                  Greetz,
                  Innovator

                  Comment


                  • #10
                    Re: 450d &lt;-&gt; 40D

                    Hallo iedereen,

                    ik denk dat ik voor de 40D ga gaan met de cashback actie.

                    Wie kan er van jullie zeggen welke de beste lens is die in de cashback actie zit?

                    Wat ik zoek is een lens met zoom die rond de 4x zit en een zo hoog mogelijke kwaliteit. Ik wil in de natuur foto's maken(close-up van bloemen, landschappen) maar rijd zelf ook met de motor en daarvan zou ik dan foto's van vrienden in actie willen maken. hierom denk ik dus aan een lens met een zoomfactor van rond de 4 iets in de zin van 17-85. ik weet dat de F factor iets zegt over de kwaliteit (licht). op welke specificaties van een lens moet ik nog letten,

                    Groeten en bij voorbaat dank voor jullie info.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 450d &lt;-&gt; 40D

                      Hallo gasten,

                      Echt niemand die mij een lens kan aanraden van de cashback actie.
                      budget 500€.

                      Groeten

                      Comment


                      • #12
                        Re: 450d &lt;-&gt; 40D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bartdp Bekijk bericht
                        Hallo gasten,

                        Echt niemand die mij een lens kan aanraden van de cashback actie.
                        budget 500€.

                        Groeten
                        Kijk je niet blind op de cash-back actie. Want de lens keuze is eerder beperkt. En elke cash-back zitten er weer andere lenzen tussen.

                        Maar als je dat liever wilt dan moet je voor je eerste lens wel naar een breedhoek gaan. En dan zitten er maar 2 tussen.

                        17-85 IS USM: Valt ruim in je budget. En is een goede starters lens. De lens heeft stabilizatie (IS) en USM (snelle en stille focus). Het enige nadeel is dat deze lens niet de meest lichtsterke is. Maar dat hangt dus af van wat je wilt gaan vastleggen. Veel binnenwerk?

                        17-40 F4L USM: Is net ietsje boven je budget denk ik. Maar een een prachtige lens. Zoek maar eens op dit forum, je zal zien dat ze vaak wordt aangeprezen. Het grootste nadeel is dat je snel toch wat meer tele zal wensen.


                        Je hebt verder nog:
                        24-105 F4L IS USM: Is een dijk van een lens, maar stevig boven je budget. Helaas eigenlijk ook niet breed genoeg. Je zal binnen in huis niet alles op de foto krijgen. Maar wel goed in portretten.

                        70-200 F4L USM: Ook een zeer goede lens en binnen je budget. Maar dan moet je er wel nog de kitlens van 17-55 bijnemen. Want anders mis je teveel in de breedhoek. Ook de 70-200 wordt hier vaak aangeprezen.
                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment


                        • #13
                          Re: 450d &lt;-&gt; 40D

                          Ik denk dat je de lenzen en de camera's apart moet bekijken.

                          Wat de lenzen betreft: de ef 28-135 is heel veel stukken beter dan de kitlens, dat staat buiten kijf. Stelt veel sneller scherp en heeft een groter zoombereik. Foto's zijn ook beter. Mijn ervaring met Sigmalenzen is dat ze vaak veel zwaarder zijn om mee te zeulen en dat de kleurverzadiging bijlange die van canon niet evenaart.

                          Wat het fototoestel betrefd: ik ben van een 400d overgestapt op een 40d omdat die qua gewicht (iets zwaarder) beter in evenwicht is met mijn lens. Als de lens zwaarder is dan het toestel dan balanceert het teveel naar voor. Ook vond ik dat de 400d veel meer ruis had dan de 40d en dat was ook een belangrijke factor, maar hoe het dan zit met de 450d, dat zou je eens moeten opzoeken op het internet want daar kan ik niet op antwoorden.
                          Eos 5DII - Eos 40D
                          EF 16-35 f/2.8L USM II - EF 24-105 f/4L IS USM - EF 70-200 f/4L IS USM - EF 100 f/2.8L IS USM MACRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: 450d &lt;-&gt; 40D

                            Dus bij deze is hij gekocht met kitlens :-)

                            En nu maar shooten

                            Comment

                            Working...
                            X