Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje nikon d80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje nikon d80

    ik weet niet of deze vraag hier op de juiste plaats staat maar ik probeer het toch maar even....
    heb vandaag een d80 gekocht maar wat me meteen opviel tijdens het experimenteren is dat je het schermpje nietpermanent kunt aanzetten je moet dus echt de zoeker gebruiken om te fotograferen, het schermpje kan blijkbaar enkel gebruikt worden voor door het menu te bladeren en de weergave van reeds genomen foto's

    met de d70s was dit niet zo want die heb ik ook gehad....

    zie ik iets over het hoofd??
    http://www.jvs-photography.be/

  • #2
    Re: vraagje nikon d80

    Dat is correct, de D80 beschikt niet over live view.
    Je zal dus bij de D80 de zoeker moeten gebruiken om foto's te maken.

    Volgens mij was dit net zo bij de D70(s)...die heeft ook geen live view.
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: vraagje nikon d80

      enkel D300 heeft live view maar staar je daar niet op blind , dat 3inch schermpje heeft nooit dezelfde resolutie alsof je door je viewfinder kijkt.
      bridgetoestellen hebben dat ook maar het beeld komt op een andere wijze door op het scherm dan bij een spiegelreflex. bij een spiegelreflex zie je exact hetgeen je op je foto zult zien, bij een bridge kan dat iets verschillen
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: vraagje nikon d80

        oeps niks dus ....daar heb ik geen rekening mee gehouden dan zal het terug zoals welleer moeten....piepen door het gaatje!

        het is alweer even geleden dat ik hem wegdeed de d70s maar dacht dat die dat wel had eigenlijk mijn olympus 510 uz heeft in ieder geval wel live view...
        want die heb ik nu nog....
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • #5
          Re: vraagje nikon d80

          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          enkel D300 heeft live view maar staar je daar niet op blind , dat 3inch schermpje heeft nooit dezelfde resolutie alsof je door je viewfinder kijkt.
          bridgetoestellen hebben dat ook maar het beeld komt op een andere wijze door op het scherm dan bij een spiegelreflex. bij een spiegelreflex zie je exact hetgeen je op je foto zult zien, bij een bridge kan dat iets verschillen

          klopt maar.....t'is verdorie toch iets handig....en heb er bij mijn aankoop totaal niet bij stilgestaan....
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #6
            Re: vraagje nikon d80

            dat wordt je vlug gewoon , bovendien zie je door je viewfinder nog steeds waar je scherp stelt, je iso, je diafragma , sluiter en belichting
            bovendien sta je in een veel stabielere positie (bewegingsonscherpte ) met je ellebogen tegen je lichaam dan je toestel met gestrekte armen voor je te houden
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: vraagje nikon d80

              hmmm daar heb je natuurlijk wel een punt....
              http://www.jvs-photography.be/

              Comment


              • #8
                Re: vraagje nikon d80

                Ik zou mn D80 terug verkopen hoor
                Ik geef je er een goed prijsje voor

                Comment


                • #9
                  Re: vraagje nikon d80

                  hahaha nee voorlopig niet denk ik (of ik win morgen de lotto dan kunnen we nog eens klappen )
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: vraagje nikon d80

                    met de d70s was dit niet zo want die heb ik ook gehad....
                    Dan heb je er geen foto's mee genomen...

                    Met alle respect hoor, maar ik word een beetje moe van die onwentenheid. Na aankoop van een reflex verontwaardigd zijn omdat je 'door dat gateke moet loeren'...

                    Comment


                    • #11
                      Re: vraagje nikon d80

                      Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                      met de d70s was dit niet zo want die heb ik ook gehad....
                      Had jij die speciale "one off - custom buld - met live view" D70s? Want met alle normale kon het niet.......
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: vraagje nikon d80

                        Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                        met de d70s was dit niet zo want die heb ik ook gehad....

                        zie ik iets over het hoofd??
                        Als je met je D70s ook kon zoomen met het hendeltje wat rond je ontspanknop zat snap ik het wel

                        Greetz rich
                        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                        Comment


                        • #13
                          Re: vraagje nikon d80

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                          Dan heb je er geen foto's mee genomen...

                          Met alle respect hoor, maar ik word een beetje moe van die onwentenheid. Na aankoop van een reflex verontwaardigd zijn omdat je 'door dat gateke moet loeren'...
                          dan vergis ik me natuurlijk, tja ook alweer efkes geleden...
                          bedankt voor de reakties he!

                          oja "kult" als je moe word van die onwetendheid van sommigen (zoals ikzelf) wat doe je dan hier?
                          ik ben lid geworden omdat ik geen bal ken van fotografie en hoop over enige tijd toch eens een mooi plaatje te schieten.....dus helaas zal het niet mijn laatste vraag zijn....
                          http://www.jvs-photography.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: vraagje nikon d80

                            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                            oja "kult" als je moe word van die onwetendheid van sommigen (zoals ikzelf) wat doe je dan hier?
                            Je moet hier wel een onderscheid maken tussen "onwetendheid" en "die onwetendheid".
                            Kult zal helemaal geen probleem hebben met "onwetendheid" maar eerder met het feit dat je beweerd een D70 te hebben gehad en dan nog te beweren dat die lifeview had, dat bewijst dat je hem waarschijnlijk nooit hebt vast gehad want anders zou je dat niet beweren. Omdat dit feitelijk de eerste Nikon DSLR was die onder de €1000 grens viel hebben de meeste DSLR Nikonians heb gehad en zullen zich door die uitsprak een kriek gelachen hebben.
                            Laat ons het zo stellen. Lifeview op DSLR is er nog maar sinds 2007 dus zeker niet op D70, D40(x),D80,D200,D100,D60,D1(x),D2*.

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: vraagje nikon d80

                              Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                              enkel D300 heeft live view maar staar je daar niet op blind , dat 3inch schermpje heeft nooit dezelfde resolutie alsof je door je viewfinder kijkt.
                              bridgetoestellen hebben dat ook maar het beeld komt op een andere wijze door op het scherm dan bij een spiegelreflex. bij een spiegelreflex zie je exact hetgeen je op je foto zult zien, bij een bridge kan dat iets verschillen
                              Deze stelling doet me even de wenkbrauwen fronsen.

                              Ben ik verkeerd wanneer ik hier op antwoord dat je met een spiegelreflex nooit 100% ziet door je zoeker (enkele uitzonderingen op deze regel zoals de nieuwste Olympus E3) maar slechts ongeveer 95% (optisch beeld). Bij een bridge is dat voor zover ik weet wel altijd 100%, maar dan electronisch beeld (gepixeld dus).
                              Nu kan het LCD scherm van de D300 bij liveview misschien wel een 100% beeld geven, maar dat is toch ook zo bij alle bridges/compactjes.

                              Of heb ik het verkeerd voor, mis ik iets of begrijp het verkeerd?

                              Comment

                              Working...
                              X