Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 400D, wie kan me helpen?????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eos 400D, wie kan me helpen?????

    Ik heb me een eos 400D aangeschaft maar ik heb een probleem dat ik niet verholpen krijg.

    Als ik in modus AV, TV of manueel wil fotograferen moet ik altijd twee keer klikken eer de foto gemaakt is tegenover de automatische modus.
    Als ik automatisch werk is het één keer klikken en de foto is gemaakt. Als ik in een manuele modus wil werken en ik druk de eerste keer gaat de lens precies open en dan moet ik nog eens drukken om de foto te maken. Het is praktisch onmogelijk om fatsoenlijke scherpe foto's te maken als je snel wil zijn.
    Heeft iemand dit probleem nog gehad? Of weet iemand wat ik moet doen om hetzelfde resultaat te hebben als bij het automatisch fotograferen?
    Ik heb de handleiding al uitgepluist en ik weet me geen raad meer.......

    Wie kan mij helpen??

    Groetjes
    Sandra

  • #2
    Re: Eos 400D, wie kan me helpen?????

    Op mijn nikon zou dat betekenen dat de 'mirror-up' functie is geactiveerd...
    Dat wil zeggen, na één druk gaat de spiegel omhoog, na de tweede wordt de sluiter ontspannen. Dit om trillingen in de camera te beperken.

    Zoek eens in het menu naar iets in die aard.

    Comment


    • #3
      Re: Eos 400D, wie kan me helpen?????

      t kan maar dat zijn zeker,
      anders heb je inderdaad een probleem
      gewoon bij persoonlijke keuze spiegelopklap zoeken en aan/uit zetten zoals je wenst
      ( zo werkt dat toch op mijn 350d)
      groeten, Sebastiaan

      Comment


      • #4
        Re: Eos 400D, wie kan me helpen?????

        Gewoon eventjes in uw menu gaan daar de laatste kolom nemen
        daar staat de functie ''persoonlijke voorkeuze''
        daar op klikken met ''set'' (das de knop in het midden )
        dan gaat ge naar ''pers.voorkeuze nr 07''
        ''spiegelopklappen'' klik terug op 'set' dan kunt ge zien of de spiegel
        geactiveerd is ja of nee .


        Groeten Bakker

        Comment


        • #5
          Re: Eos 400D, wie kan me helpen?????

          Het zal inderdaad de mirror lock-up zijn die ingeschakeld is, ik ken iemand die nog niet lang geleden hetzelfde probleem had.

          In de gebruiksaanwijzing staat de hele uitleg, ook hoe je die weer kunt uitschakelen. Maar je moet die zelf toch ooit ingeschakeld hebben, dat gaat niet vanzelf...

          Mirror lock-up gebruik je op statief, bijvoorbeeld bij nachtfotografie, met een draadontspanner of timer-functie, en met de camera op een statief. Die functie zorgt ervoor dat er geen trillingen zijn van de opklappende spiegel, terwijl je de foto maakt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Eos 400D, wie kan me helpen?????

            Thank you, thank you!!!!!!

            Iemand heeft het idd opgezet, maar ik had het toch niet geweten dat dat het probleempje was dat moest opgelost worden. Een dikke mercie. Nu ben ik al een hele stap vooruit.

            Groetjes
            Sandra

            Comment

            Working...
            X