Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aargh!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aargh!!

    Overkomt jullie dat nou ook? Dat je een gedroomde kans mist omdat je nét geen apparatuur bijhebt?
    Ik ga elke dag wandelen met mijn honden en neem dus niet elke keer een camera mee en nét vandaag zat er vlak bij de weg een blauwe reiger aan de sloot. Als ik een camera had gehad, ik had een 20m verder kunnen stoppen en een onderonsje houden met de vogel, maar nu...

  • #2
    Re: aargh!!

    dat gevoel overkomt me dagelijks...........

    maar reiger en hond
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: aargh!!

      Oorspronkelijk geplaatst door noa Bekijk bericht
      Overkomt jullie dat nou ook? Dat je een gedroomde kans mist omdat je nét geen apparatuur bijhebt?
      Ik ga elke dag wandelen met mijn honden en neem dus niet elke keer een camera mee en nét vandaag zat er vlak bij de weg een blauwe reiger aan de sloot. Als ik een camera had gehad, ik had een 20m verder kunnen stoppen en een onderonsje houden met de vogel, maar nu...
      Keep on dreaming...
      Zelf woon ik vlakbij het kanaal en zie ik heel vaak reigers aan de zijkant staan, op amper anderhalve meter van de voorbijscheurende wagens. 'k dacht ook eens super opnames te maken, had m'n camera bij, was langs het kanaal aan het rijden op zoek naar m'n 'prooi', zag er eentje zitten, stopte een goeie 100 meter verder maar toen ik te voet wou naderen zag die reiger mij en weg was ie.
      Blijkbaar zijn ze de auto's zo gewoon, maar zijn ze zeer argwanend tegenover voetgangers, en zeker als ze gewapend zijn met zo'n fototoestel
      Volgens mij kan je er enkel goede foto's van nemen vanuit een schuilplaats en met heel veel geduld.

      Mvg,
      Frederic

      Comment


      • #4
        Re: aargh!!

        Met de hond gaan wandelen en foto's van vogels trekken of andere levende wezens . Mijn hond is naar 't school geweest, maar ergens 5 minuten geduldig zitten wachten om een foto te nemen :cry:
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Re: aargh!!

          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
          Volgens mij kan je er enkel goede foto's van nemen vanuit een schuilplaats en met heel veel geduld.
          Of vanuit een auto

          Comment


          • #6
            Re: aargh!!

            Allez, dan maar eens mijn eerste posting, wie weet is het voor iemand een inspiratie.

            Mijn ervaring met reigers - toegegeven, stadsreigers - is dat je ze de tijd moet geven om aan je te wennen. Als je rustig aan het water gaat zitten vissen - liefst op een plaats waar dat vaker wordt gedaan, is de gemiddelde (stads-)reiger maar al te nieuwsgierig naar een mogelijk hapje. Een kleintje gevangen? Geef het eens aan zo'n reiger. Al na het tweede visje kun je rustig je camera uit de tas halen. En tijdens het vissen heb je voldoende tijd om alvast rustig na te denken over je compositie en eens wat rond te lopen om de reigers ook daar aan te laten wennen.
            Last edited by Blattellus; 28 februari 2008, 20:26.

            Comment


            • #7
              Re: aargh!!

              Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
              Of vanuit een auto
              inderdaad, je was beter wat genaderd met je wagen dan te voet. Die wagens zijn ze zodanig gewoon dat ze daarvoor niet zo vlug gaan vliegen. En doet hij dat toch, dan had je een mooie foto van een vliegende reiger
              Groetjes DD
              Fronstages

              Comment


              • #8
                Re: aargh!!


                kan daar onmogelijk stoppen en toen ik hem zag kon ik moeilijk terug achteruit rijden (tis op de zuiderring), maar een ietsje verder is een parkeerplaats.
                Honden zitten dan in de auto he en ik zou hem idd vliegend gehad hebben (met veel geluk hahahah)
                Hoe groot is de kans dat hij volgende keer weer daar zit? 1/1000?
                En vissen doe ik niet, ik ben vegetariër

                Comment


                • #9
                  Re: aargh!!

                  Mij hebben ze ooit verteld, dat de kans om een gemiste foto terug te kunnen maken in dezelfde omstandigheden ongeveer 1 op gogol is
                  Greetzzzzzzzzzzzz......
                  Wonnie
                  www.spectare.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: aargh!!

                    Als je de komende dag een auto aan 10/u op de zuiderring in Balen ziet, tis ikke

                    Comment


                    • #11
                      Re: aargh!!

                      Ik zie vaak de mooiste dingen in de auto, bij voorkeur op de snelweg

                      Comment


                      • #12
                        Re: aargh!!

                        Wanneer ik met m'n hond ga wandelen neem ik nooit m'n gerief mee, tenzij er iemand is om zich met de hond bezig te houden.
                        De kwaliteit van de foto's is zowat altijd teleurstellend omdat ik me geen 100% kan concentreren op het maken van de foto wanneer de hond erbij is.
                        Als je tijdens de wandeling interessante onderwerpen ziet kan je later nog altijd es terug gaan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: aargh!!

                          Gistere nog een enorme roofvogel boven mijn kop zien cirkele (geen buizerd).
                          Ff gevloekt dat ik mn toestel niet bijhad
                          Wat ook vervelend is: Gaan wandele, toestel met tele (70-200) bij.
                          Zag een torenvalk bidden, te weinig mm's
                          Sparen voor de sigma 300-800, dan maak ik portretjes van die dingen

                          Comment


                          • #14
                            Re: aargh!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                            Sparen voor de sigma 300-800, dan maak ik portretjes van die dingen


                            En dan ben je aan het wandelen met joekel van een lens op je toestel en zie je een pracht van een regenboog
                            Mvg,
                            SW
                            BD1071BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: aargh!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht


                              En dan ben je aan het wandelen met joekel van een lens op je toestel en zie je een pracht van een regenboog
                              Canon EOS400D | Sigma 15-30 | Sigma 24-70 f2.8 | Sigma 70-200 f2.8 | Sigma 120-300 f2.8 | Leica Vario Elmarit 28-70 | Helios 40-2

                              Comment

                              Working...
                              X