Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma SD14

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma SD14

    Wie van jullie kent deze camera?

    Ik kan aan deze camera raken(+18-200 lens) voor €349.-

    Goeie prijs?

  • #2
    Re: Sigma SD14

    Klik hier eens....
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma SD14

      Goeie prijs, ja, maar dat is dan ook alles denk ik...

      Comment


      • #4
        Re: Sigma SD14

        Als je er geen andere lenzen op wil gebruiken, dan is de prijs zeker niet te hoog. Omdat die camera een specifieke Sigma-lensvatting heeft kan je er ook alleen maar de lenzen op gebruiken die Sigma ervoor maakt. Je kan die lenzen ook op geen enkel ander merk gebruiken. En omdat er zo weinig van die Sigma DSLR's in omloop zijn geraak je er achteraf ook heel moeilijk weer vanaf (daarom is de vraagprijs zo laag).

        Je kan dus dat toestel kopen, en verder gebruiken met die lens, maar als je wil investeren in een complete lenzenset, dan ben je volgens mij veel beter af met een ander merk.

        Die Sigma's doen het gewoonlijk niet erg goed bij hoge iso, je krijgt meer ruis dan bij de andere merken, en de kleuren vervagen als je de iso verhoogt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Sigma SD14

          Om eerlijk te zijn, voor die prijs kun je niet fout gaan...

          a) Tuurlijk heeft deze SD14 zwakke punten, maar iedere camera heeft dat,
          b) herhaaldelijk wordt op dit forum gezegd dat er geen slechte camera's zijn, alleen camera's die beter zijn dan andere...

          De twee punten die naar mi. wat minder zullen zijn, is zoals al aangegeven: a) kleinere beschikbaarheid aan objectieven en b) wat meer ruis bij hogere ISO.

          De kleinere beschikbaarheid hoeft geen probleem te zijn, Sigma heeft een mooie line up aan lenzen, en iedereen weet dat ze weten hoe lenzen te maken...

          Wat betreft terugverkoop waarde: de prijs is zo laag dat dat eigenlijk bijna geen rol meer speelt.

          Ik zou het doen als ik van jou was...
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment

          Working...
          X