Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 100 - Verkopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alpha 100 - Verkopen

    Heb vanmiddag een A-700 vastgepakt en had dat beter niet gedaan ...

    Wat denken jullie dat een realistische prijs is om mijn huidige A-100 te verkopen.

    Is in perfecte staat, ongeveer 7500clicks.

    Nieuwprijs is nu 450 oid bij konijn.
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

  • #2
    Re: Alpha 100 - Verkopen

    450 voor de body alleen bij Konijn ?
    Dan is 350 een redelijke prijs denk ik.

    Maar even licht afwijken,is je knoop al definitief doorgehakt?
    Ik heb ook een Alpha 100 , en die 700 is natuurlijk zeer lekker.
    Maar ik ga wachten op de opvolger van de 700 die ik ergens binnen een jaartje verwacht.Waarschijnlijk met Liveview , kantelscherm , ... ?

    En mijn 100 zal ik toch nooit verkopen , kwestie van een backup toestel te hebben.

    (En ooit zal de 100 een collectorsitem worden , Sony's eerste Dslr)

    Comment


    • #3
      Re: Alpha 100 - Verkopen

      Iets meer zelfs nog : body only bij konijn = € 473,83

      Nee de knoop is nog niet doorgehakt ik heb hem gewoon toevallig eens vastgepakt en ben er verliefd op geworden

      Zoeker is zoveel helderder en die die knopjes zien er super handig uit.
      Liveview en kantelscherm zeggen me eigenlijk nie zoveel om eerlijk te zijn.

      Langs de ene kant is een backup body wel leuk maar langs den andere kant : hoe dikwijls ga je die gebruiken ?

      G
      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
      like.no.other

      Comment


      • #4
        Re: Alpha 100 - Verkopen

        Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
        Iets meer zelfs nog : body only bij konijn = € 473,83

        Nee de knoop is nog niet doorgehakt ik heb hem gewoon toevallig eens vastgepakt en ben er verliefd op geworden

        Zoeker is zoveel helderder en die die knopjes zien er super handig uit.
        Liveview en kantelscherm zeggen me eigenlijk nie zoveel om eerlijk te zijn.

        Langs de ene kant is een backup body wel leuk maar langs den andere kant : hoe dikwijls ga je die gebruiken ?

        G
        Als je een backup body hebt dan hoop je die in principe nooit te moeten gebruiken want meestal is er dan "****** aan de knikker" met je hoofdtoestel.
        Maar een tweede camera achter de hand hebben lijkt me toch een geruststellende gedachte als je een opdrachtje doet voor famillie of vrienden of wat dan ook.

        Wat ik nadelig vind aan de 100 is dat bij sportfotografie in combinatie met een 75-300 lens de continu autofocus niet echt van de snelste is en er regelmatig naast zit.En ook de storende ruis vanaf iso800 is een issue.
        Voor de rest zeer content.

        Comment


        • #5
          Re: Alpha 100 - Verkopen

          Ja een backup toestel is een geruststellende gedachte maar ik ben nogal positief ingesteld dus met mijn hoofdtoestel kan er niks misgaan

          AF en ruis zouden met de 700 een stuk beter moeten zijn (volgens ge reviews).
          As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
          like.no.other

          Comment


          • #6
            Re: Alpha 100 - Verkopen

            Bij foto Rubens heb je al een Sony Alpha 100 body voor 399 Euro.
            En dan krijg je er ook nog eens gratis een CF 2gb kaartje en een reinigingsset bij.
            350 Euro lijkt me dan ook veel als vraagprijs.

            Zelf heb ik ook mijn Alpha 100 verkocht voor een a700 en met wat ik nu weet zou ik het niet opnieuw doen.
            Het prijsverschil is te groot voor de toch relatief weinige pluspunten die de a700 te bieden heeft ten opzichte van de a100.
            De Jpeg's van de a100 waren gewoon scherper en op ISO 100 ook ruisvrijer dan de JPEG's van de a700 op 200 ISO.
            In RAW is het waarschijnlijk een ander verhaal maar dan moet je ook meer moeite doen en tijd spenderen aan de omzettingen.

            In elk geval, veel succes gewenst met om het even wat je hieromtrent beslist.

            Comment


            • #7
              Re: Alpha 100 - Verkopen

              Tja de prijzen zakken he, de verdelers willen van hun oude stock vanaf

              maar als je liever terug een A100 wilt kunnen we misschien wel tot een overeenkomst komen ....
              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
              like.no.other

              Comment


              • #8
                Re: Alpha 100 - Verkopen

                Als je een a700 wil en je ziet geen nut voor een tweede body, dan kan je hem inderdaad beter nu verkopen dan binnen 6 maand.

                Persoonlijk heb ik besloten dat ik voorlopig bij de 7D blijf. Ik weet perfect hoe betrouwbaar het toestel is en wat ik ervan kan verwachten (op het vlak van correcte kleuren, ruis, enz...).
                De snellere AF is voor mij compleet onbelangrijk (nauwelijks iets van actie-/sportfotografie) en de extra Mp's of beter LCD hoeven ook niet meteen.
                Wat ik nog krijg voor de 7D vind ik bovendien de moeite niet. Dan hou ik hem liever.

                Als er dan eens een a700 of a700-II komt, dan blijft de 7D toch ook hoor.
                Het is heel leuk om bv. het volgende in de tas te hebben :
                7D + 12-24 of 17-35
                2e body + tele
                Dan heb je zonder lenswissel/tijdverlies telkens de gepaste lens op het toestel zonder tot een superzoom beperkt te zijn.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Alpha 100 - Verkopen

                  Je doet me twijfelen Paul, misschien kan ik beter ook nog even wachten.
                  Na da cashback zal de prijs van de 700 nog zakken en misschien kan ik tegen het einde van't jaar een tweedehandse ofzo op de kop tikken.

                  Ik ga er nog eens over slapen denk ik
                  As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                  like.no.other

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alpha 100 - Verkopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                    Ik ga er nog eens over slapen denk ik
                    Het was niet mijn bedoeling je te doen twijfelen Greg .

                    Maar wat voor mij in elk geval vast staat, is dat het over het algemeen veel interessanter en leuker is om mijn centen te gebruiken voor een lens dan om de nieuwste camera te hebben.
                    De snelheid waarmee nieuwe camera's uitgebracht worden, zowel door Canon en Nikon als door Sony nu, is toch niet te volgen, tenzij je beroepsfotograaf bent misschien, of tenzij je slechts fotografie als superhobby hebt .

                    Allez, slaap er nog maar eens over .
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alpha 100 - Verkopen

                      Nu er toch een topic open is hierover, ik ga m'n A100 allicht ook verkopen, is in dezelfde staat als die van Grf, maar ik zal hem als "kit" verkopen" met de 18-70 kitlens die ik nieuw gekocht heb bij m'n A700. Tweedehandse body dus met ongebruikte kitlens, suggesties van vraagprijs? 450 euro?
                      Mijn foto's en fractals
                      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alpha 100 - Verkopen

                        Hey hallo,

                        Sinds enkele maanden ben ik ook de (voor mij toch) trotse bezitter van de Alpha 700. En het moet gezegd wat een prachtig toestel, hij werkt ongelooflijk intuitief, je moet er gewoon niet aan wennen. Dat mijn vorige camera een A 100 was zal daar ongetwijfeld ook wel toe bijdragen.
                        Eigenlijk loop ik ook al de hele tijd te twijfelen wat te doen met mijn vorige camera, maar heb toch maar beslist hem te houden, idd zoals gezegd, een back up toestel. Het zijn natuurlijk wat extra eurootjes waar je mischien dan weer een lens mee kan kopen ofzo. Enzo blijven we maar twijfelen hee
                        Maar van de Alpha 700 nog geen millisec spijt gehad hoor. Voor mij hoeft de live view echt niet en al zeker geen kantelscherm.

                        Ciao
                        **Website** 'you can't depend on your eyes if your imagination is out of focus'

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alpha 100 - Verkopen

                          Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                          Nu er toch een topic open is hierover, ik ga m'n A100 allicht ook verkopen, is in dezelfde staat als die van Grf, maar ik zal hem als "kit" verkopen" met de 18-70 kitlens die ik nieuw gekocht heb bij m'n A700. Tweedehandse body dus met ongebruikte kitlens, suggesties van vraagprijs? 450 euro?

                          Als je hem voor 399 nieuw kan kopen lijkt me 450 met kitlens teveel hoor.
                          maar je kan altijd proberen natuurlijk .....

                          het probleem is dat nu met die cashback er nog meer mensen met hetzelfde idee rond zullen lopen en das nie bevorderlijk voor de verkoopsprijzen.

                          ik ga er nog es over nadenken en zien hoe ik er na het weekend over denk
                          As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                          like.no.other

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alpha 100 - Verkopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                            Als je hem voor 399 nieuw kan kopen lijkt me 450 met kitlens teveel hoor.
                            maar je kan altijd proberen natuurlijk .....

                            Maar die 399 is enkel body... Ik geef er nog een splinternieuwe kitlens bij, én een extra batterij Bij fotorubens is body en kitlens 499. En als vraagprijs je laagst mogelijk prijs geven lijkt me ook niet aan te raden
                            Mijn foto's en fractals
                            Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alpha 100 - Verkopen

                              Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                              Maar die 399 is enkel body... Ik geef er nog een splinternieuwe kitlens bij, én een extra batterij Bij fotorubens is body en kitlens 499. En als vraagprijs je laagst mogelijk prijs geven lijkt me ook niet aan te raden
                              Groot gelijk !!!

                              en hoe meer jij vraagt hoe beter mijn aanbod zal lijken
                              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                              like.no.other

                              Comment

                              Working...
                              X