Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bedrog op de cover

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bedrog op de cover

    Vorige week kregen we het magazine "Klasse voor ouders" in de bus.
    Daarin volgende artikel:

    http://www.klasse.be/ouders/?p=archief&id=13202

    en

    http://demo.fb.se/e/girlpower/ad/

    wat vinden jullie hiervan? is dit bedrog?

    fujifil

  • #2
    Re: bedrog op de cover

    Dit is hedendaagse Glamour Fotografie en daar hoort altijd een beetje "bedrog" bij. Puur natuur vindt je niet in modebladen of magazines, of je dat nu erg vindt of niet, het zal er zeker niet door veranderen.

    Relativeren is de boodschap, wat is er nog "echt" de dag van vandaag ik denk dat de jeugd dat ook wel degelijk beseft en zich der niet echt zorgen over maakt hoor.

    Ik krijg soms kritieken van collega's fotografen die zeggen "jij maakt er Babiepopjes van " de modellen zeggen tegen mij "jij maakt me mooier dan ik ben " wie heeft gelijk ?


    MVG, Jeff
    Last edited by Digipics357; 28 februari 2008, 10:00.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: bedrog op de cover

      Ik ging er vanuit dat iedereen dat ondertussen al wel wist.

      Comment


      • #4
        Re: bedrog op de cover

        Nice retouch
        Leuke tut voor de beginners

        Comment


        • #5
          Re: bedrog op de cover

          Wat doen al die tekenaars die van die portretjes maken van toeristen? Wat doen al de schoonheidssalons? De mensen mooier maken dan ze werkelijk zijn is al zo oud als de straat.

          Comment


          • #6
            Re: bedrog op de cover

            Goh ja - hier weten we dat natuurlijk allemaal.
            Maar waar het hier (Klasse) om gaat is dat dat ook aan jongeren duidelijk gemaakt moet worden.
            En ik zou er trouwens niet zomaar vanuit gaan dat alle volwassenen dat ten volle beseffen.

            Voor nog meer 'pedagogisch effect' hadden ze trouwens misschien een 'minder mooi' meisje genomen.

            Ik vind ze overigens ook mooier voor dan na.

            Comment


            • #7
              Re: bedrog op de cover

              Een maatschappelijke discussie?
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: bedrog op de cover

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Een maatschappelijke discussie?
                waarom niet?

                Ik zie geen graten in de kleuren van een t-shirt bijwerken, de foto verscherpen, wat puistjes retoucheren en dergelijke, maar dingen creëren die er niet zijn, zoals de boezem vergroten (je moet toch al goed kunnen photoshoppen dan ) enz.. vind ik ook vergezocht. Je moet natuurlijk alles in zijn context zien. Maar kinderen zien altijd maar de zogezegde idealen....

                ik zag dat artikel, en dacht, dat is misschien wel eens iets om op bd te tonen...

                fujifil

                Comment


                • #9
                  Re: bedrog op de cover

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk bericht
                  ...maar dingen creëren die er niet zijn, zoals de boezem vergroten ...
                  In de jaren '30 hebben ze daarvoor zelfs de wonderbra uitgevonden. Dus ook niets nieuws.

                  Comment


                  • #10
                    Re: bedrog op de cover

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    ik denk dat de jeugd dat ook wel degelijk beseft en zich der niet echt zorgen over maakt hoor.
                    dat denk ik net niet. ik denk dat veel tieners zich vergelijken met de modellen uit blaadjes, wat dat zijn nu eenmaal de schoonheidsidealen, ook al zijn die in werkelijkheid veel minder perfect dan op foto. En dan krijg je meisjes met complexen, die plastische chirurgie willen, of grotere borsten.

                    ik vind het zeker goed dat er af en toe op gewezen wordt je niet te hard vast te klampen aan de foto's uit blaadjes.
                    || Photography Blog ||

                    Comment


                    • #11
                      Re: bedrog op de cover

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk bericht
                      maar dingen creëren die er niet zijn, zoals de boezem vergroten enz.. vind ik ook vergezocht.
                      Borstvergrotingen en andere lichaamscorrectie's gebeuren in de kliniek 'aan de lopende band'. (weet ik van een plastisch chirurg met een méér dan gevuld agenda...). Dan toch liever bijwerken in Photoshop
                      En om minder drastische voorbeelden te nemen: de nagelsalons zitten ook altijd goed vol. Of is dat niet het lichaam mooier maken dan het in werkelijkheid is...?

                      Mvg,
                      Frederic

                      Comment


                      • #12
                        Re: bedrog op de cover

                        Mode.

                        Eeuwenoud.

                        Karel

                        Comment


                        • #13
                          Re: bedrog op de cover

                          Retouche is al even oud als fotografie.
                          Het is er steeds geweest en zal steeds blijven bestaan, welke foto, zelfs film die we te zien krijgen kunnen we nog beschouwen als authentiek????

                          Belangrijker is dat de ouders en leerkrachten dit kunnen kaderen naar de jeugd toe. Het zijn zij die waarden en normen moeten creëren bij hun kroost.

                          Dat dergelijke zaken in en vakblad zoals "klasse" verschijnen is een goede zaak.
                          Leerkrachten alom, maak er een item van in jullie lessen, duid de jeugd op de valkuilen van de hedendaagse commerce.

                          Kan je één iemand doen inzien dat dit niet strookt met de realiteit, dan heb je je doel bereikt, is het niet?

                          Go Teacher, Go ! ! !
                          My flickr space

                          Comment


                          • #14
                            Re: bedrog op de cover

                            Ik heb de indruk dat een aantal mensen niet wil snappen waar het eigenlijk over gaat. Klasse voert geen discussie over mode, borstvergrotingen of nagelsalons. Nergens wordt beweerd dat dit 'nieuw' zou zijn.
                            Klasse wil ouders van (heel) jonge kinderen erop wijzen dat het voor deze kinderen niet echt evident is dat de beelden die ze dagelijks te zien krijgen niet noodzakelijk realiteit zijn. Wie de moeite nam om het artikel te lezen (wie eigenlijk?) weet dat dit net zo goed over een kom cornflakes, als over een fotomodel gaat.
                            Kinderen wapenen tegen de valkuilen van reclame lijkt me niet echt overbodig, zeker niet bij kinderen die nog twijfelen aan de echtheid van Megamindy.

                            Comment


                            • #15
                              Re: bedrog op de cover

                              Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                              Kinderen wapenen tegen de valkuilen van reclame lijkt me niet echt overbodig, zeker niet bij kinderen die nog twijfelen aan de echtheid van Megamindy.
                              Wat dan met Sinterklaas & de Kerstman? Mag dat wel?

                              Comment

                              Working...
                              X