Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strepen in de foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strepen in de foto's

    Onlangs paste ik de instellingen van mijn Nikon D50 aan om de foto's zowel in RAW als in JPG op te slaan.
    De foto's die ik vanaf dan nam, bevatten allemaal strepen. Het is precies alsof het opslaan van de foto onderbroken werd.
    Ik heb daarna van alles geprobeerd: batterij vervangen, een ander SD kaartje gebruikt, langer wachten tussen het nemen van 2 foto's, SD kaart terug formatteren,... Het probleem raakte niet opgelost.

    Gisteren wilde ik opnieuw testen.
    Mijn Nikon D50 werkt opnieuw perfect.
    Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

  • #2
    Re: Strepen in de foto's

    Post eens zo'n foto.

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: Strepen in de foto's

      Oorspronkelijk geplaatst door Danny R. Bekijk bericht
      Onlangs paste ik de instellingen van mijn Nikon D50 aan om de foto's zowel in RAW als in JPG op te slaan.
      De foto's die ik vanaf dan nam, bevatten allemaal strepen. Het is precies alsof het opslaan van de foto onderbroken werd.
      Ik heb daarna van alles geprobeerd: batterij vervangen, een ander SD kaartje gebruikt, langer wachten tussen het nemen van 2 foto's, SD kaart terug formatteren,... Het probleem raakte niet opgelost.

      Gisteren wilde ik opnieuw testen.
      Mijn Nikon D50 werkt opnieuw perfect.
      Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?
      Ik heb dit probleem gehad met een goedkoop naamloos SD kaartje van 1 gig. (zat gratis bij m'n Pana FZ50)
      Bij testen bleek dit enkel op dat 1 kaartje zo te zijn, elk ander (merk-) kaartje had dit probleem niet.
      Kaartje teruggestuurd naar winkel, en Extreme III van Sandisk gekocht. Probleem was weg.

      Ik vermoed dat sommige camera's sneller data willen wegschrijven dan dat sommige goedkopere SD-kaartjes aankunnen. Dit probleem zal (veronderstelling) dan wel vaker voorkomen bij grotere foto's, en daarom zeker bij RAW...
      FZ50 user...

      Comment

      Working...
      X