Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor vastgoedmakelaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera voor vastgoedmakelaar

    Hey iedereen,

    ik ben nieuw op dit forum en ik had graag wat advies gehad bij de aanschaf van een nieuwe camera.
    Ik ben vastgoedmakelaar en het is belangrijk in mijn beroep om huizen en appartementen mooi in kaart te brengen. Daarbij is een goed fototoestel natuurlijk onontbeerlijk.

    Momenteel werk ik nog met een oudere Canon Powershot, maar deze stelt vaak teleur in donkere ruimtes. Dus overweeg ik de overstap naar een betere en duurdere camera en mogelijk de instap in de DSLR markt.

    Maar ik zie het bos niet meer door de bomen aangezien er zoveel camera's op de markt zijn, dus ik hoop dat de experts hier mij kunnen helpen naar mijn zoektocht.

    Ik zoek dus een camera die 'out-of-the-box' mooie resultaten neerzet, de camera zal uiteraard het meeste buitengevels fotograferen, maar evenzeer interieurfoto's met weinig belichting.
    Als het een DSLR gaat worden, moet de kitlens wel mooie resultaten kunnen neerzetten, en het moet een groothoeklens zijn (minstens 28mm equiv).

    Beschikbaar budget: 700€

  • #2
    Re: Camera voor vastgoedmakelaar

    voor binnen
    - eerste vereiste een statief, in jouw geval statiefje
    - tweede vereiste een hoek die breed genoeg is

    voor buiten
    - de lens die voor binnen goed genoeg is is ook OK voor buiten de foto's worden to goed verkleind.

    Mijn raad : zet je huidige cam op een doos met een goede av -voorkeuze (F 5.6 of zo is genoeg). en waarschijnlijk zal je al tevreden zijn. Heb vorig week een plaatsbeschrijving gedaan en men was in de wolken terwijl ik niet onder de indruk was.
    Met het geld dat je uitspaart mag je me een pint trakteren. Wil gerust voor een percentje zelf de foto's komen trekken in bijberoep ;-) Dan moet je geen investering doen :-)))

    Groeten,
    Last edited by aikesv; 26 februari 2008, 20:10.

    Comment


    • #3
      Re: Camera voor vastgoedmakelaar

      Welkom hier !

      Wat jouw vraag betreft:
      Bij Sony kan je voor een a200 of a300 + 18-70DT gaan.
      De kitlens van Sony is alvast meer dan gewoon goed: M. Hohner review
      Daarnaast is Sony in verhouding vrij goed in het afleveren van kant-en-klare-jpeg-beelden, dus foto's die je niet op de pc nog eens moet gaan bewerken.

      Over andere merken kunnen anderen hier je meer vertellen.

      Naast prijs/kwaliteit is natuurlijk ook van belang dat een camera je ligt. Ga daarom minstens eens e.e.a. proberen alvorens een keuze te maken.

      Succes met de keuze, en veel plezier hier bij BD !
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Camera voor vastgoedmakelaar

        Oorspronkelijk geplaatst door aikesv Bekijk bericht
        voor binnen
        - eerste vereiste een statief, in jouw geval statiefje
        - tweede vereiste een hoek die breed genoeg is

        voor buiten
        - de lens die voor binnen goed genoeg is is ook OK voor buiten de foto's worden to goed verkleind.

        Mijn raad : zet je huidige cam op een doos met een goede av -voorkeuze (F 5.6 of zo is genoeg). en waarschijnlijk zal je al tevreden zijn. Heb vorig week een plaatsbeschrijving gedaan en men was in de wolken terwijl ik niet onder de indruk was.
        Met het geld dat je uitspaart mag je me een pint trakteren. Wil gerust voor een percentje zelf de foto's komen trekken in bijberoep ;-) Dan moet je geen investering doen :-)))

        Groeten,
        Dit zou natuurlijk kunnen helpen, maar de investering is al ingecalculeerd en m'n persoonlijke interesse vraagt ook naar iets nieuw
        Alleen zou ik echt niet weten welke camera hiervoor 'standaard' het meest geschikt is.

        Comment


        • #5
          Re: Camera voor vastgoedmakelaar

          Met een statief en resized foto's is alles relatief. De persoon van de plaatsbeschrijving was doltevreden met de foto's van de combi 10D, breedhoek en een kartonnen doos die er lag. Was om 18.30 's avonds en de oude huurder had bijna alle lampen mee.
          Alles is relatief, persoonlijke interssen en btwatrek maken veel meer mogelijk. In dat geval de canon 5d of 1DSIII met bvb 16-35IIof Nikon 300D of hoger met vergelijkbare lens. Wat kan je aftrekken?

          Comment


          • #6
            Re: Camera voor vastgoedmakelaar

            't is ook zo dat ik vaak een groothoeklens mis, en dat heeft mijn oud cameraatje niet
            budget hebk incl. btw gezet

            Comment


            • #7
              Re: Camera voor vastgoedmakelaar

              anders de Canon EOS 400D met Canon EF-S 3,5-5,6/18-55 IS kitlens, vergeet gewoon die kartonnen doos niet voor een mooie AV-waarde.
              Zit onder je budget, vanaf 1 maart trouwens rebates (zia ander topic onder lenzen)

              Comment


              • #8
                Re: Camera voor vastgoedmakelaar

                is die kitlens goed voor mijn doeleinden?
                En kan een DSLR out-of-the-box eigenlijk al mooie resultaten neerzetten of is er toch een hele leercurve die je moet doorlopen?

                Comment


                • #9
                  Re: Camera voor vastgoedmakelaar

                  Gewoon met een goed AV-voorkeuze en een statief is al OK voor wat jij wilt.
                  Een goede lens is beter maar duurder, mijn 16-35LII zal beter zijn maar de surplus aan kwaliteit voor dit is weggegooid geld tenzij je iets moet doen aan je belastingsaangifte. Ander koop je evt Photoshop CS3 maar bvb de gratis picasa zal ook al de truuk doen of de gratis elements. Heb ooit eens achter iemand gestaan die de Kodak DSLR kocht terwijl die nog niet leverbaar was, een vrachtje deftig glas voor die cam+ een scanner terwijl die weinig wist van fotografie. Het belangrijkste was een factuur op dat jaar. En toen kwam ik voor een zwart-wit filmpje van 24, heb uit pure schaamte er nog 2 gevraagd... Die nog niet zo oude tijd... Geld uitgeven gaat gemakkelijk hoor
                  Met mijn super compact Fuji F30 maak ik trouwens ook keigoede foto's
                  Last edited by aikesv; 27 februari 2008, 19:41.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera voor vastgoedmakelaar

                    dir is bvb getrokken met een 10D (niet recente camera en een kit sigma 18-50 -geen 2,8. Gewoon in desaturad of grayscale gezet) Sla me niet dood voor die doos pampers aub, heb dat zelf al meermaals gedaan Edit trouwens gefotografeerd uit de hand en van in de douche (je kan de reflectie zien)



                    Wegens foto te groot achter linkje geplaatst.
                    Last edited by CH Photography; 26 februari 2008, 21:52. Reden: Foto te groot

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera voor vastgoedmakelaar

                      Eigenlijk ben je met eender welke "beginner" dslr gesteld. Ik heb zelf altijd met veel plezier een Nikon D50 gebruikt, heb nu tweedehands D200 waar ik mee leer omgaan.

                      Canon, de 400D of zo, met kitlens?
                      Ik ken het assortiment van Sony e.a. niet goed genoeg om daar iets zinnigs over te zeggen.

                      Ik zou zeggen, neem een Nikon D40(x), of een Canon 400D, met kitlens en een statief, en je bent gesteld.

                      Statief zal naar alle waarschijnlijkheid minder kosten en betere resultaten opleveren dan een lichtsterke lens - die bovendien op f2.8/18mm ook nog redelijk wat vervorming zal geven.

                      My 2 eurocents...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera voor vastgoedmakelaar

                        Of zou'k voor een bridge gaan zoals de panasonic FZ18, maar ik vrees dat deze teveel noise reduction toepast en details laat vallen. Ook voor interieurfoto's gaat een bridge niet echt goed zijn door de kleine sensor hé?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera voor vastgoedmakelaar

                          Ha nog zo ene die zorgt dat de vastgoedprijzen zwaar uit de pan swingen.
                          Goed bezig....
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera voor vastgoedmakelaar

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                            Ha nog zo ene die zorgt dat de vastgoedprijzen zwaar uit de pan swingen.
                            Goed bezig....
                            Ja, daar ben ik echt verantwoordelijk voor

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera voor vastgoedmakelaar

                              Ik weet dat het echt niet binnen je budget valt, maar de ultieme combinatie voor jouw job zou een Nikon D300 + 14-24/2.8 AFS zijn. Maar je bent dan wel minimum 3000 euro lichter...
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X