Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fz50 of reflex moeilijke keuze.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fz50 of reflex moeilijke keuze.....

    Helabas,
    Na vele uren checken op het internet ben ik er bijna uit welke camera ik wil kopen,bijna........
    Mijn vereisten zijn een behoorlijke zoom, budget max 600 euro Ik zou mijn camera vrnl gebruiken voor op reis en sportfotografie (nl kitesurfen vanop het strand getrokken). spiegelreflex vind ik nogal duur (vooral als ik een ferme zoom erbij wil kopen). Dus was ik beland bij de bridge modellen, na wat opzoekwerk ging mijn voorkeur naar de lumix fz50....krijgt overal goeie commentaar, na deze even in de hand hebben genomen blijkt hij toch even groot en zwaar als een spiegelreflex....en afdruksnelheidsnelheid niet ideaal
    nog enkele vragen,
    -op internet heb ik de goedkoopste fz50 uit Belgie bij redcoon gezien, heeft iemand daar ooit al besteld? of nog andere goedkope opties? In Nederland zou ik niet bestellen aangezien er slechts 1 jaar garantie is
    -als er iets aan mijn camera zou zijn binnen de garantieperiode, kan ik er dan ook mee terecht in andere winkels ,redcoon , pixmania ea hebben nl geen al te goede reputatie betreft sevice...
    -15 maart vertrek ik vanuit Schiphol naar Gambia, taxfree kopen in Nederland Interessant?
    -Ze bieden op redcoon 2 verschillende versies aan de fz 50 en fz 50 ekg deze laatste is goedkoper, wat is het verschil?
    -aangezien ik ook sport wil vastleggen wil ik dat mijn toestel snel reageert, Ik weet dat dit een kenmerk is van spiegelreflex dus mss toch investeren?
    -voor spiegelreflex dacht ik mss aan d40 met de extra zoom ofwel d40x basispakket of mss sony a200 de beeldstabilisator spreekt me wel aan.... nog suggesties? Ik zou eigenlijk graag 1 goede lens hebben met
    behoorlijke zoom en niet teveel willen wisselen....
    - Mss weet er iemand een interessante aanbieding 2dehands?

    Dank bij voorbaat voor jullie reacties.....
    groeten van aant zeetje.....

  • #2
    Re: fz50 of reflex moeilijke keuze.....

    De FZ is overal goed voor behalve voor sportfotografie
    Net zoals elke compact trouwens
    Het is de voornaamste reden dat ik hem heb ingeruild voor een DSLR

    Comment


    • #3
      Re: fz50 of reflex moeilijke keuze.....

      Ik hoor van een collega dat het een ruisbak zou zijn. Klopt dat? En zou een entry level dslr dat dan niet zijn?
      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

      Comment


      • #4
        Re: fz50 of reflex moeilijke keuze.....

        Misschien een interessante thread:
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

        Comment


        • #5
          Re: fz50 of reflex moeilijke keuze.....

          Ik heb deze gehad en het is een schitterend toestel. Als het niet DE hobby is neem je best een bridge. En met de fz50 ben je zeker goed.

          Ik heb mijne van digitalstreet gehaald, daar is die het goedkoopst, zelfs nu is de prijs echt laag. dus doen

          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: fz50 of reflex moeilijke keuze.....

            Hoi,

            Zelf ben ik ook een trotse bezitter van de FZ50, maar ik moet bekennen dat ik achteraf toch een tikkeltje spijt heb gehad dat ik niet meteen voor een SLR ben gegaan.
            Nu het is zeker geen weggegooid geld, always comes in handy on holidays ;-)

            Maar je moet voor jezelf een beetje afwegen: ga je veel tijd steken in het fotograferen, of is het enkel maar voor nu en dan eens op uitstapjes wat kiekjes te trekken?
            Mvg,
            Johan

            Comment


            • #7
              Re: fz50 of reflex moeilijke keuze.....

              Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
              Ik hoor van een collega dat het een ruisbak zou zijn. Klopt dat? En zou een entry level dslr dat dan niet zijn?
              De sensor van de fz50 is 10mp op 1/1.8". dwz. de sensor is 7.2 X 5.35mm of 38.52 mm². Die van een entry als bv de D40(x) is 23.7 x 15.7mm of 372.09mm² !!!
              De ruis in een entry DSLR zal dan ook gemakkelijk 3 stops minder zijn.(D40x, D40 zelfs 4 stops)
              Dit is zonder rekening te houden met ruisonderdrukking.
              Natuurlijk hangt dit ook af van de omringende electronica maar een highend bridge kost in dezelfde ordegrootte als een entrylevel DSLR echter hier moeten geen lenzen op zitten(ik bedoel in de prijs) waardoor er dus een hoger budget is voor kwalitatief ook betere hardware.(waar onder dus een grotere sensor, snellere sluiter,...)
              Zolang je beneden de ISO400 kan blijven, zullen ze allemaal wel goed presteren maar die 3 stop manifesteren zich steeds op de grenzen. M.a.w. met een entry DSLR verleg je de grenzen 3 stops tov. een goede bridge.

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: fz50 of reflex moeilijke keuze.....

                Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                Ik hoor van een collega dat het een ruisbak zou zijn. Klopt dat? En zou een entry level dslr dat dan niet zijn?
                Uw collega heeft dus een Pana FZ ?
                Anders moet hij toch eens de ruis gaan zoeken op mijn site bij foto-albums. Ik wens hem veel succes.

                Alle non-DSLR's zijn trouwens ruisbakken bij hoge ISO's.

                De beste was hierin Fuji met de F30/31, maar onder druk van de pixel-manie zijn ze gezwicht en hebben ze ook nog wat meer pixels op hun sensor geperst, waardoor de nieuwe modellen eigenlijk slechter zijn dan de oudere.
                Last edited by nete; 25 februari 2008, 14:54.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: fz50 of reflex moeilijke keuze.....

                  Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                  De FZ is overal goed voor behalve voor sportfotografie
                  Net zoals elke compact trouwens
                  Het is de voornaamste reden dat ik hem heb ingeruild voor een DSLR
                  dan zeker dit eens lezen

                  Comment


                  • #10
                    Re: fz50 of reflex moeilijke keuze.....

                    Ik heb zelf ooit eens de FZ50 in mijn handen gehad en...wat een loge en zware camera. Ik heb me onlangs de D40x aangeschaft bij top-foto en ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn overstap, compact, prima beeldkwaliteit, prima kitlens.

                    Setje bij top-foto bestond uit de body, kitlens van 18-55 en de 55-200 VR (stabilisatie) voor 769 euro. Als ik dan de vergelijking maak met wat je wil doen zou ik voor een DSLR gaan want als het snel moet gaan ben je beter met een DSLR (eigen ervaring want heb G7, G9, Ixus-reeks, S5 IS, etc... gehad).

                    Greetz,
                    Fred.

                    Comment


                    • #11
                      Re: fz50 of reflex moeilijke keuze.....

                      Speciaal voor de TS : op http://www.fujifilm.nl/fujifilm_com/...c0be5d7aaf.php geeft Fujifilm een handige, leerrijke en informatieve vergelijking.
                      Misschien kan dit je helpen bij je keuze

                      Comment


                      • #12
                        Re: fz50 of reflex moeilijke keuze.....

                        Ik heb ook sinds een half jaar een FZ50.gekocht bij Redcoon, zonder problemen. Gelukkig nog geen problemen mee gehad, dus wat service betreft kan ik je niet helpen. Toen ik de camera kocht zat er ook een prijsverschil van ongeveer 50€ op twee schijnbaar identieke modellen. Een mailtje naar Redcoon leerde me dat het in het ene geval ging om een Europees model, in het ander om een specifiek model voor de Nederlandstalige markt. Enig verschil: een Nederlandstalige handleiding, die je ook gratis kunt downloaden op de site van Panasonic (PDFformaat). De Europese versie is ook perfect in het Nederlands in te stellen.

                        De camerazelf geeft me ook een dubbel gevoel. Het is een pracht van een camera, als je met de beperkingen leert leven. Het is inderdaad niet de snelste camera, en er is de neiging tot ruis. Vanals de licht omstandigheden ietsje minder worden, en je zoomt in op een onderwerp, steekt de ruis de kop op. je ziet het vooral als je de foto op 1:1 formaat bekijkt op een scherm. Op goed papier afgedrukt zijn de foto's echter zeer goed.

                        Ik denk dat het een persoonlijke beslissing is. Veel mogelijkheden in 1 toestel, en leven met de beperkingen, of een body met wat losse lenzen, en meer (doorgroei)mogelijkheden. Ik zelf durf nog steeds niet te zeggen dat m'n volgende toestel een spiegelreflex zal zijn.

                        Ik denk ten andere dat het fotograferen van kite surfers aardig zou moeten lukken met de FZ50, mits je wat tijd investeert in experimenteren met instellingen.

                        En welk toestel je ook koopt, vergeet zeker niet de handleiding grondig te bestuderen...
                        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                        Comment


                        • #13
                          Re: fz50 of reflex moeilijke keuze.....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                          Ik heb zelf ooit eens de FZ50 in mijn handen gehad en...wat een loge en zware camera. Ik heb me onlangs de D40x aangeschaft bij top-foto en ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn overstap, compact, prima beeldkwaliteit, prima kitlens.

                          Setje bij top-foto bestond uit de body, kitlens van 18-55 en de 55-200 VR (stabilisatie) voor 769 euro. Als ik dan de vergelijking maak met wat je wil doen zou ik voor een DSLR gaan want als het snel moet gaan ben je beter met een DSLR (eigen ervaring want heb G7, G9, Ixus-reeks, S5 IS, etc... gehad).

                          Greetz,
                          Fred.
                          Ik veronderstel dat je een logge camera bedoelt? Log betekent traag en dat heb je vastgesteld allen met hem vast te houden? Graag wat meer uitleg dus.

                          En ik begrijp ook niet goed het verwijt 'zwaar'. Okee de D40x is zo ongeveer 200 gram lichter (alleen de body - dus zonder lens). De FZ50 is uitgerust met een - vaste -asferische (wordt niet langer in telestand) 36-420mm. Wat weegt je 55-200? Toch meer dan 200 gr? En wat weegt je kitlens? Misschien wat leesvoer? Alsjeblief
                          Zeker en vast iets voor reizigers.

                          Overigens, wordt die tele niet langer in telestand? Dus verplaatst zich het zwaartepunt en bijgevolg het evenwicht van je toestel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: fz50 of reflex moeilijke keuze.....

                            waarom niet gewoon kiezen voor het echte spul, de DSRL ?

                            Enorm veel mensen beklagen hun aankoop van een superdesuperzoom na enkele maanden. Ik heb ook een telelens bij mijn Olympus en gebruik die zelden. Portretten en sfeerbeelden blijven het belangrijkst, en met een spiegelgreflex kan je mooi experimenteren. Ook met een reflex leer je werkelijk wat bij over fotografie, gewoon omdat je wat moet nadenken.

                            Ik stel dus voor om even door te sparen voor een instapreflex à la D40x, D400, Oly E510, Sony 100, bijv. Allemaal goede toestellen. Elk heeft zijn specialiteit (ruis, antistoffunctie, degelijkheid que bouw, beschikbaarheid lenzen, ...)

                            Wat ruis betreft, Mijn Olympus E500, is een ruisbeestje (in zijn genre, wegens de iets kleinere sensor), plaatst meer uw statiefje en werk met Iso 100 tot max 400, en je hebt geen probleem.

                            Dus, nothing but the real thing........


                            R
                            Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                            Comment


                            • #15
                              Re: fz50 of reflex moeilijke keuze.....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                              waarom niet gewoon kiezen voor het echte spul, de DSRL ?

                              Enorm veel mensen beklagen hun aankoop van een superdesuperzoom na enkele maanden...
                              Ik niet dus
                              Ben vorig jaar overgestapt van dslr naar bridge. Wat een verademing en, belangrijk, mijn beelden zijn er kwalitatief niet op achteruit gegaan.
                              Gedaan met zwaar gesleur en met objectieven wisselen met steeds risico op stofneerslag op de sensor.
                              Heb nu steeds onmiddellijk een groot IS zoombereik bij de hand (28mm - 504mm) wat me scherpe beelden oplevert. Weegt niets onderweg en is overheerlijk om mee te werken.
                              Heb uitstekende JPG kwaliteit op ISO100 en zeer goed tot goed op ISO 200 tot 400.
                              Kan RAW fotograferen met schitterende IQ tot ISO 400 én ruisvrij (misschien ook nog op RAW 800, maar nog niet getest).
                              Kan ook RAW + JPG tegelijkertijd fotograferen.
                              Verder bezit mijn bridge vele eigenschappen die je ook op een dslr terugvind : belichtingskompensatie, auto bracket, burst, sluitertijdvoorkeuze, diafragmavoorkeuze, volledig manuele instelling, slimme ISO, autofocus of manuele focus, diverse instelbare lichtmetingen, gezichtsherkenning, zeer helder en scherp LCD-scherm, uitstekende makro- en telemakro-instellingen, 20-tal diverse scène-instellingen, 2 verschillende IS-modes, enz...enz...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                              ...Dus, nothing but the real thing........
                              Laat het duidelijk zijn dat de fotograaf achter de camera nog steeds de belangrijkste schakel is in de hele ketting. Het is niet omdat je de duurste en grootste apparatuur bezit, dat je automatisch goede foto's zal maken.
                              Ik heb al schitterende opnames gezien die gemaakt zijn met de zo gezegde allerbeste en duurste camera's en objectieven. Maar evenzeer heb ik al grote brol gezien die met dezelfde apparatuur genomen werd
                              Ook al veel rommel tegengekomen uit bridgecamera's, maar eveneens zeer magnifieke platen.
                              Ik heb de indruk dat velen er hier van uit gaan dat een dslr steeds topbeelden zal opleveren, vergeet het maar hoor

                              Comment

                              Working...
                              X