Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar vind ik een kogel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar vind ik een kogel?

    Hallo,

    Ik ben bezig met een fotoprojectje, en voor 1 van m'n foto's zou ik een oude kogel moeten hebben.

    't Is wel belangrijk dat het een "full metal jacket" is, maar het mag (zelfs liefst) een kogel zijn die totaal niet meer kan gebruikt worden.
    Hoe groter (langer) hoe beter.

    Weet iemand waar ik daar aan zou kunnen geraken? Eventueel gewoon lenen, ik breng hem dan zeker terug!

    Alvast bedankt,

    Tom
    ~TDN
    fotoblog: www.tdn9.be

  • #2
    Re: Waar vind ik een kogel?

    Kijk eens in de gouden gids : Rubriek : Wapens & munitie - Kleinh. (13)
    Zelfs met de strengere en nieuwe wetgeving, denk ik wel dat ze je daar kunnen helpen, zeker als je uitlegt waarvoor het moet dienen. Je zal er een grote keuze vinden en voor één kogel gaan ze je niet als terrorist aanzien, hoop ik.

    of in een kerk (als de kogel erdoor is)
    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

    Comment


    • #3
      Re: Waar vind ik een kogel?

      Bij schietbanen misschien? Weet niet hoe een kogel er uit ziet nadat ie is afgeschoten.

      Comment


      • #4
        Re: Waar vind ik een kogel?

        Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
        Bij schietbanen misschien? Weet niet hoe een kogel er uit ziet nadat ie is afgeschoten.
        Daar blijft niet echt veel meer van over.
        Zie http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:bullet.svg voor meer uitleg.
        Sony A58 met glas, Fuji X-E1
        Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
        Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

        Comment


        • #5
          Re: Waar vind ik een kogel?

          Wettelijk is het niet toegestaan om munitie te bezitten zonder wapenvergunning.

          Weet ook dat een echte kogel die niet in een wapen (de lader) of zijn verpakking is, potentieel heel gevaarlijk kan zijn. De kogel hoeft maar met het slaghoedje op iets puntigs te vallen. De kans dat het slaghoedje bij een gewone val (van 1 meter bvb) ontsteekt is niet heel groot, maar wel mogelijk. Met een beetje pech kan dat een ramp worden.....

          Wat wel bestaat zijn dummy kogels. Die worden gebruikt om machines, die gebruikt worden bij de fabricage van kogels, af te stellen of te testen. Ze bevatten geen enkele ontsteekbare stof. Maar zijn echt en voelen echt aan.

          Wie weet kan een wapenhandelaar, een hobbyist die zelf zijn kogels herlaad, of een kogelfabrikant zo'n dummy missen.

          Je kan eens je vraag stellen aan : http://www.unact.be/
          Of bij je dichtstbijzijnde wapenhandelaar.

          Groetjes
          Skitch
          Last edited by Skitch; 25 februari 2008, 19:55.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Waar vind ik een kogel?

            zoals skitch zegt kun je geen munitie kopen zonder vergunning en een type full metal jacket is een 7.62 mm wat oorlogsmunitie is en dus sowieso al hééééél moeilijk te verkrijgen maar schietinstructeurs hebben zelf kun documentatiemateriaal; patronen met kogel waarbij het ontstekkingskruit is verwijderd alsook de inhoud van het slaghoedje ,dus geen gevaar of misbruik mogelijk
            (mogelijks wel percussie van een inslag in het slaggoedje maar dat is dan photoshop werk als je het wilt met maagdelijk slaghoedje. )
            Waar woon je en wanneer nodig ?
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: Waar vind ik een kogel?

              Ik kan niet zien uit welke streek je bent anders wil ik je er wel één maken zonder iets in, dan is het geen kogel maar een koperen ding die uit 2 delen bestaat...
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Re: Waar vind ik een kogel?

                Bedankt iedereen voor de behulpzame reacties!

                Ik zoek dus inderdaad zo'n dummy-kogel, aangezien ik geen gevaarlijke toeren wil uithalen

                De bedoeling is dat de dummykogel even in water komt te liggen. Weet niet of dat kwaad kan?

                @Lieven: Ik ben van Gent, en bedankt voor je voorstel!

                Tom
                ~TDN
                fotoblog: www.tdn9.be

                Comment


                • #9
                  Re: Waar vind ik een kogel?

                  Zal hier ook nog wat liggen hebben van de schietclub.. Genk dan wel..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar vind ik een kogel?

                    Foto van een kogel in de fotosoep draaien. Beetje prutsen.

                    Klaar.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar vind ik een kogel?

                      Mja, denk dat het wel de bedoeling is om zelf de kogel te fotograferen frankonl..
                      Nikon D80 / Sony DSC-H5

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar vind ik een kogel?

                        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                        zoals skitch zegt kun je geen munitie kopen zonder vergunning en een type full metal jacket is een 7.62 mm wat oorlogsmunitie is en dus sowieso al hééééél moeilijk te verkrijgen maar schietinstructeurs hebben z
                        Toch wel een kleine rechtzetting...

                        Elke kogel die een koper jasje heeft is een "full metal jacket". Doorgaans is de binnenzijde lood. Deze zijn dus ook verkrijgbaar in bv. een 9mm para of een .45ACP, om er maar enkele op te noemen.

                        Ook de categorie "oorlogswapen" is in de huidige wetgeving weggevallen. Een .222, .308, e.a zijn nu "gewone" calibers die voor elke sportshutter met een licentie vlot verkrijgbaar zijn, zolang het over grendelkarabijnen gaat.

                        Het klopt echter dat je geen patronen meer in je bezit mag hebben voor eeen wapen waarvoor je geen vergunning bezit.
                        BD0808BE

                        Comment

                        Working...
                        X