Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hasselblad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hasselblad

    Misshien een domme vraag;

    Wat maakt een Hasselblad zo duur?

    Mvg
    Canon EOS 350D met 18-55mm // ef 28-200mm f/3.5-5.6 USM // ef 100mm f/2.8 Macro USM // ef 70-200mm f4L IS USM // Speedlite 430EX // 17-55mm f2.8 IS

  • #2
    Re: Hasselblad

    Waarom is een Ferrari duurder dan een VW Golf.
    Vulpus pilum mutat, non mores.

    Comment


    • #3
      Re: Hasselblad

      Hehe, goeie vraag.
      Ik heb uit nieuwsgierigheid (en omdat ik een techneut ben) eens een beeld van dezelfde scène uit een Canon 5D met 24-105mm zoom naast hetzelfde beeld uit een Hasselblad H2 met HC 2.8/80 en Phase One P20+ digitale rug gelegd.
      Het verschil was zichtbaar .

      Tom.
      Last edited by trbt555; 24 februari 2008, 16:58. Reden: dikke vingers

      Comment


      • #4
        Re: Hasselblad

        Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
        Het verschil was zichtbaar .
        Ik hoop het

        Comment


        • #5
          Re: Hasselblad

          Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
          Hehe, goeie vraag.
          Ik heb uit nieuwsgierigheid (en omdat ik een techneut ben) eens een beeld van dezelfde scène uit een Canon 5D met 24-105mm zoom naast hetzelfde beeld uit een Hasselblad H2 met HC 2.8/80 en Phase One P20+ digitale rug gelegd.
          Het verschil was zichtbaar .

          Tom.
          misschien effe hier laten zien.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Hasselblad

            De prijs wordt door verschillende factoren bepaald, 1 van die factoren is de ontwikkelingskost tov de afzetmarkt.
            Stel dat de ontwikkelingskost van een Hasselblad even hoog is als die van prof DSLR, dan zou men om uit de kosten te komen even veel stuks moeten produceren en verkopen om uit de kosten te komen maar de afzetmarkt is kleiner. Dan komt er nog bij dat er waarschijnlijk beter en hoogwaardiger materialen gebruikt worden in de Hasselblad.
            En natuurlijk waar worden die camera's gemaakt, als dat in landen met een hogere loonkost is wordt dit ook nog eens doorgerekend naar de koper.
            Vriendelijke groeten,Raf

            www.rafvandenbogaert.be

            Comment


            • #7
              Re: Hasselblad

              Grotere sensor geeft nog minder sensors per schijf silicium
              Grotere sensor vraag grotere beelddiameter, dus duurdere lenzen

              om maar twee redenen te noemen
              Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

              Comment


              • #8
                Re: Hasselblad

                Bekijk onderstaande link maar eens

                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                Spreekt voor zich...

                Comment


                • #9
                  Re: Hasselblad

                  Oorspronkelijk geplaatst door TrustNoOne Bekijk bericht
                  Bekijk onderstaande link maar eens

                  Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                  Spreekt voor zich...
                  **** zeg, ik had wel gedacht dat er verschil in zou zitten, maar zulk verschil ?

                  toch jammer dat hasselblad geen camera maakt voor de amateur fotograven, ik zou wel die beeldkwaliteit willen hebben zeg
                  Mijn foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hasselblad

                    Oorspronkelijk geplaatst door jorn001 Bekijk bericht
                    **** zeg, ik had wel gedacht dat er verschil in zou zitten, maar zulk verschil ?

                    toch jammer dat hasselblad geen camera maakt voor de amateur fotograven, ik zou wel die beeldkwaliteit willen hebben zeg
                    Je hebt toch al een instap Hasselblad voor 15.500 euro

                    http://www.konijnenberg.be/product_l...ountry_type=nl
                    Last edited by zunoel; 25 februari 2008, 19:34.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hasselblad

                      De analoge Hasselblads zijn ondertussen al te betalen, zonder lens en 30 jaar oud De nieuwe met digitale rug, tja

                      Uiteindelijk is het natuur lijk ook de optiek die het systeem zo duur maakt(e)

                      Karl Zeiss lenskes met 2.8 opening..... de iets goedkopere Schneider deed al niet veel beter in de portefeuille.

                      Ook het feit dat het "professionele" systemen betrof maakt het niet beterkoop, afschrijvingen, btw-recup.... maar niet voor de "particulier"

                      De vergelijking met Ferrari klopt trouwens ook, ook al zijn dit exclusieve onbetaalbare sportbakken, ze vertonen typische Italiaanse gebreken. Wel van Hasselblad werd me vroeger ook (door prof bezitters) gezegd dat je er direkt een tweede body moest bijkopen om bedrijfszekerheid te hebben

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hasselblad

                        Oorspronkelijk geplaatst door jorn001 Bekijk bericht
                        **** zeg, ik had wel gedacht dat er verschil in zou zitten, maar zulk verschil ?

                        toch jammer dat hasselblad geen camera maakt voor de amateur fotograven, ik zou wel die beeldkwaliteit willen hebben zeg
                        Je moet de thread maar eens doorlezen, de mens toont ook enkele grote prints die hij gemaakt had.
                        Vrij indrukwekkend!!
                        Het zijn wel prints van zijn D2X maar toch...

                        Voor de luierikken:

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hasselblad

                          zie het als een glimp in de toekomst, die beeldkwaliteit wordt wel betaalbaar binnen 20jaar
                          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hasselblad

                            Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                            zie het als een glimp in de toekomst, die beeldkwaliteit wordt wel betaalbaar binnen 20jaar
                            Ja, dat kan. Maar binnen 20 jaar heeft Hasselblad ook weer iets nieuws

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hasselblad

                              tja, iemand van mijn fotoclub heeft zo'n goedkope hasselbladrug gekocht en bvb standaard zit privéles aan huis inbegrepen. Was wel indrukwekkend zijn demonstratie maar voor een amateur is zo'n prijs niet echt verantwoordbaar hé? Maar proficiat voor het niveau te halen aan Hassi. Vind wel dat als je de kwaliteit vergelijkt van bvb de oude Oly E10 en de nieuwe vergelijkbare canons... De vooruitgang ontgoocheld me wel moet ik eerlijk bekennen. Ik spreek nu niet over de 1DS want heb nog niemand zo zot gevonden voor een vergelijkend onderzoek

                              Comment

                              Working...
                              X