Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De knopjes op de 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De knopjes op de 40D

    Sinds een maandje ben ik in het bezit van een Eos 40D. Ik ben hier zeer tevreden over maar ik zit toch met een probleempje. Door het grotere scherm dan bij de voorgangers zitten de knopjes nu onder het schermpje. Vaak gebeurt het dat als het toestel rond mijn nek bungelt tegen mijn buik (of centuur) de knopjes ongevraagd geactiveerd worden.

    Nu denk ik eraan om een battery-grip aan te schaffen, in de hoop dat het probleem hiermee van de baan is (de knopjes zitten dan niet meer onderaan). Nu was mijn vraag: is de 40D nog even handig met als zonder grip; weegt dat niet te zwaar door en is het probleem hiermee daadwerkelijk van de baan?

    Iemand ervaring mee?
    Eos 5DII - Eos 40D
    EF 16-35 f/2.8L USM II - EF 24-105 f/4L IS USM - EF 70-200 f/4L IS USM - EF 100 f/2.8L IS USM MACRO

  • #2
    Re: De knopjes op de 40D

    Ik heb de 20d en de 40d, beiden met grip.
    Wanneer je dit eenmaal gewend bent kan je niet meer zonder.
    Je hebt een veel betere grip en zeker als je portretten maakt is het zeer zeer handig omdat je een extra knop hebt om te ontspannen.
    Je hebt wel wat extra gewicht, maar als je met een tele werkt vind ik dat de balans iets beter maar achter ligt.
    Dus wat mij betreft, zeker de moeite waard.

    Comment


    • #3
      Re: De knopjes op de 40D

      Ik zou het even uitproberen in de winkel. Heb je grote handen dan zul je een grip waarschijnlijk wel waarderen. Voor mensen met kleine handen echter is een 40D al genoeg body.

      Comment


      • #4
        Re: De knopjes op de 40D

        Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
        Ik zou het even uitproberen in de winkel. Heb je grote handen dan zul je een grip waarschijnlijk wel waarderen. Voor mensen met kleine handen echter is een 40D al genoeg body.
        Dat begrijp ik nu nooit, je hebt toch vertikaal en horizontaal nu dezelfde grip, alleen houdt het vertikaal een stuk makkelijker vast dan met je hand helemaal boven de camera.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: De knopjes op de 40D

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Dat begrijp ik nu nooit, je hebt toch vertikaal en horizontaal nu dezelfde grip, alleen houdt het vertikaal een stuk makkelijker vast dan met je hand helemaal boven de camera.
          Ik heb de batterygrip hiervoor tot dusver niet gemist maar ik begrijp dat jij daar anders over denkt. Ieder zijn mening, dat kan natuurlijk (en gelukkig maar ....)

          Wat ik naar voren wilde brengen is dat meer (gewicht, omvang) niet per se beter is voor iedereen.

          Comment


          • #6
            Re: De knopjes op de 40D

            mijn ervaring met de 40d + grip is positief, het meergewicht weegt op tegen het gebruiksgemak

            alleen ... heb ik soms wel eens een belichtingsprobleem met de interne flash (ik loop immers niet altijd met een externe flits rond te zeulen) : met mn ene hand houdt ik de grip vast en met de andere de lens (scherpstellen of zoomen) en dan heb ik wel eens schaduw van mijn hand die het flitslicht stoort, maw. ik moet dus echt wel opletten hoe ik mn toestel vasthoudt bij het gebruik van de interne flits
            NOG mensen die dit probleempje hebben ?

            groet

            bas
            Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

            Comment


            • #7
              Re: De knopjes op de 40D

              Met een grip is het probleem van panthera met die knopjes onderaan dan opgelost???

              Comment


              • #8
                Re: De knopjes op de 40D

                ik heb het probleem eigenlijk nooit gehad ... ik heb het toestel altijd in de hand (die oerlelijke 'halsband' vind ik onpraktisch en gebruik m dus niet en ...
                mn buik zou waarschijnlijk misschien niet ver genoeg uitsteken )

                net toch nog even het toestel in detail met de grip erop bekeken en het lijkt me toch dat de kans op ongewild indrukken heel veel kleiner is

                gegroet
                Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

                Comment


                • #9
                  Re: De knopjes op de 40D

                  Thx, ik denk dat ik em toch maar koop dan.
                  Eos 5DII - Eos 40D
                  EF 16-35 f/2.8L USM II - EF 24-105 f/4L IS USM - EF 70-200 f/4L IS USM - EF 100 f/2.8L IS USM MACRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: De knopjes op de 40D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Basile Bekijk bericht
                    mijn ervaring met de 40d + grip is positief, het meergewicht weegt op tegen het gebruiksgemak

                    alleen ... heb ik soms wel eens een belichtingsprobleem met de interne flash (ik loop immers niet altijd met een externe flits rond te zeulen) : met mn ene hand houdt ik de grip vast en met de andere de lens (scherpstellen of zoomen) en dan heb ik wel eens schaduw van mijn hand die het flitslicht stoort, maw. ik moet dus echt wel opletten hoe ik mn toestel vasthoudt bij het gebruik van de interne flits
                    NOG mensen die dit probleempje hebben ?

                    groet

                    bas
                    Als je je linkerhand andersom houdt, dus de duim naar links laten wijzen heb je twee voordelen:
                    - met je handpalm ondersteun je de camera
                    - geen hand voor flitser

                    Probeer maar eens.
                    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                    Comment

                    Working...
                    X