Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Over Fuji S9600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Over Fuji S9600

    Hallo allemaal,

    Dit bericht wil ik vooral richten tot de gebruikers van de S9600 of mensen die dit toestel ooit hebben gebruikt.

    Wat zijn jullie goede en negatieve bevindingen van dit toestel.De lens,batt.,gebruiksvriendelijk,enz....
    Mijn bedoeling is een beter toestel te hebben dan hetgeen ik nu heb(klein compacktje)en een leuk zoom te hebben.


    Alvas bedankt
    strandloper

  • #2
    Re: Over Fuji S9600

    Voor wat het waard is: het fuji 9500 topic.
    (De 9500 is zowat identiek aan de 9600, maar ietsje ouder.)

    Comment


    • #3
      Re: Over Fuji S9600

      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Voor wat het waard is: het fuji 9500 topic.
      (De 9500 is zowat identiek aan de 9600, maar ietsje ouder.)
      Heb ik zonet gedaan merci
      Graag had ik wel wat meer geweten ivm,zoomlens,het gebruik in het algemeen,zijn de foto's ook goed zonder eve bewerking?,enz...

      Comment


      • #4
        Re: Over Fuji S9600

        Er is wel een opvolger op komst...
        zie http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=197848

        Comment


        • #5
          Re: Over Fuji S9600

          Omdat de vraag specifiek over de 9600 gaat heb ik de 9500en de 9600 naast mekaar gezet (hier) waarbij je zeker wel zal ontdekken dat verschillen tussen beide eigenlijk niet bestaan.
          Je zal zelf wel ontdekken hoe je naar de test (in depth review) gaat, zeker? En naar de gebruikeropinies?

          Comment


          • #6
            Re: Over Fuji S9600

            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            Omdat de vraag specifiek over de 9600 gaat heb ik de 9500en de 9600 naast mekaar gezet (hier) waarbij je zeker wel zal ontdekken dat verschillen tussen beide eigenlijk niet bestaan.
            Je zal zelf wel ontdekken hoe je naar de test (in depth review) gaat, zeker? En naar de gebruikeropinies?
            Merci,

            Maar wat ik wilde weten is jullie ervaring met de S9600,wat jullie ervan vinden,wat goed of minder goed is aan het toestel

            Comment


            • #7
              Re: Over Fuji S9600

              De vraag is: wie is 'jullie'?
              Heb je hier al één reactie gezien van een s9x00 bezitter?

              Comment


              • #8
                Re: Over Fuji S9600

                Oorspronkelijk geplaatst door strandloper Bekijk bericht
                Maar wat ik wilde weten is jullie ervaring met de S9600,wat jullie ervan vinden,wat goed of minder goed is aan het toestel
                Ik heb een 9600 voor gebruik naast mijn dSLR. De beeldkwaliteit is niet te vergelijken helaas, vooral bij slecht licht toch veel ruis en alles lijkt al snel een beetje versmeerd. Uit het topic over "de nadelen van je toestel":
                • EVF sucks
                • Witbalans niet onder snelknop in het menu
                • RAW ver verstopt in de menus
                • Maakt continue vrij veel lawaai voor het scherpstellen (tsja, EVF he...). Ook tijdens filmen trouwens
                • Geen IS
                • Info button en focus selector zitten op hele vreemde plek
                • Onaangename, korrelige bokeh
                • Moet eerst op "uit" gezet worden om hem weer aan te krijgen uit sluimerstand
                • De bijgeleverde software is rommel
                • Vreet batterijen
                • Geen SD of SDHC kaartjes
                Wel goed:
                • Mooi zoombereik
                • Prestaties bij goed licht zijn goed (Fuji's Foveon sensor!)
                • Handzaam
                • Eet zowel CF als xD
                • Heeft een echte flitsschoen & X-sync terminal
                Last edited by Joost; 26 februari 2008, 09:58. Reden: Gecorrigeerd: geen SD kaartjes maar xD

                Comment


                • #9
                  Re: Over Fuji S9600

                  Mijn vriendin heeft hem gehad (ik heb hem dus ook vaak gebruikt).

                  Pro's:
                  - inderdaad mooi zoombereik
                  - flits hotshoe
                  - bij voldoende licht goede beeldkwaliteit
                  - handig kantelbaar scherm

                  contra's:
                  - veel noise vergeleken met dslr
                  - trage AF (vooral in schemer)
                  - batterijen zijn snel op
                  - erg slechte (te weinig pixels) viewfinder
                  - erg zwakke command dial (die brak af)

                  Uiteindelijk (na enkele reparatie's aan die stomme command dial) heeft mijn vriendin hem gewoon verkocht. Ze heeft nu een ixus in de plaats gekocht en is er 100 keer gelukkiger mee. Tenzij je echt het grote zoombereik nodig hebt zou ik voor iets compacter gaan, de cam leverd niet de resultaten die een cam van dit formaat zou moeten leveren.
                  Als je niet inzit over grootte en gewicht kan je beter doorsparen voor een reflex.

                  Maar als je hem gewoon overdag wenst te gebruiken, in goede lichtomstandigheden dan kan je hier een goede camera aan hebben (als dus je command dial goed blijft).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Over Fuji S9600

                    Joost, volgens mij "eet" een Fuji geen SD-kaartjes, wel XD.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Over Fuji S9600

                      Mijn resultaten kan je vinden in mijn link naar Flickr. 95 % van mijn foto's zijn genomen zonder enige vorm van postprocessing ! Zo heb ik het 't liefst.

                      De S9600 is een camera die je net zoals een DSLR moet leren gebruiken, vanwege de vele DSLR-alike opties. Bij mijn keuze twijfelde ik tussen een dslr (Nikon D40) en de fuji. De doorslaggevende reden is dat je bij een dslr al een klein gamma lenzen moet aanschaffen om een vergelijkbaar bereik te hebben. Je moet er dan ook een budget voor hebben (wat ontbrak), en je moet ze ook nog eens meesleuren.... Ook wilde ik niet het hele gedoe van sensorcleaning bij een dslr en zo...
                      De functies zijn wat gelijklopend met een DSLR, dus een goede leerschool...

                      Sommige functies zitten inderdaad op een minder vlot toegankelijke plaats, een echte DSLR is hiervoor meestal beter uitgerust, Maar er moet nu eenmaal een verschil zijn , zeker als prijs van de camera 1/2 is van een dslr body...

                      Als je op auto wil schieten kan je beter een compact nemen i.p.v. een bridge camera.

                      Ik ben alleszins tevreden over de mogelijkheden en resultaten. Ideaal is de manuele zoomlens, met redelijk goed bereik. Als je macro wil doen (tot op 1 cm) kan je zelfs manueel scherpstellen. Over de EVF ook geen klagen (het is maar een preview he !!!) Het uitklapbare scherm heeft ook al zijn nut bewezen. Er is een highspeed mode voor snellere AF (wel niet bruikbaar in macro mode). Bracketing heeft ook zijn nut, ook voor mijn experimenten met HDR foto's.

                      Ik heb er ook nog extra een macrolens DCR 250 van Raynox opzitten, en diverse filter ter beschikking (circular polariser : goede resultaten), UV filter staat er bij mij standaard op als lensprotectie.

                      Tip : om te weten of de camera en mogelijkheden je ligt kan je wel ergens de manual downloaden (op de uk fuji website). Deze heb ik ook eerst 3 maal doorgelezen alvorens over te beslissen tot de aankoop.

                      Het is mijn eerste deftige digicam (en voordien geen ervaring met een gewone SLR gehad, maar ik zie het eerder als een instap naar een echte DSLR in de verre toekomst. Intussen heb ik op 1 jaar toch al meer dan 5000 shots, wat al meer is dan mijn vorige digicam op 5 jaar)...

                      Er zijn positieve commentaren en negatieve commentaren over te lezen, en je kan veelal afleiden dat de negatievelingen de moeite nog niet genomen hebben om de manual te lezen...

                      Ik gebruik ook een antieke externe flash, die je manueel moet instellen (de camera ondersteund geen TTL meting), Maar met wat tests kan je al snel enkele basis-setups voor flashinstellingen bepalen, die je dan kan toepassen op verschillende situaties...

                      Betreft autonomie : Met PowerBank batterijen : +/- 450 shots (10 % flashgebruik), Met Batterijtjes van de Aldi : +/- 350 shots (10%flash), deze laatste ontladen wel sneller, dus geen 2 weken laten liggen na opladen... De prijs van 1 setje powerbanks is gelijk aan 4 setjes Aldi dus...

                      Dus als je hem koopt : zorg dat je de manual door en door kent, dit geeft je de mooiste resultaten.

                      Kijk ook eens op www.dpreview.com, op het fuji forum, en bij de reviews op de s9500, dit is een complete test...

                      Groetjes,
                      Wim
                      Last edited by de_rocca; 26 februari 2008, 09:07.
                      Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
                      Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Over Fuji S9600

                        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Joost, volgens mij "eet" een Fuji geen SD-kaartjes, wel XD.
                        Dank, I stand corrected... xD it is! Ik gebruik uitsluitend CF in het toestel omdat mijn dSLR's die ook gebruiken... Ik heb geen SD of xD kaartjes.

                        Anyway, de door mij genoemde nadelen vallen mij ongetwijfeld meer op dan iemand die nog nooit een fatsoenlijke dSLR geeft gebruikt. Ik denk dat je er in de praktijk nog steeds een goed toestel aan hebt (nog steeds, want het is een toestel dat al weer anderhalf jaar in de markt staat en naar huidige maatstaven is dat niet meer "modern" te noemen ).

                        Comment


                        • #13
                          Re: Over Fuji S9600

                          Ik heb er ook een, bijna een jaar. Heb er gemengde gevoelens over.

                          Voordelen en vooral de redenen waarom ik hem gekocht had: niet wisselen met lenzen, zowat alle opties van een dslr, veel megapixels, ..

                          Nadelen: ik heb eigenlijk te weinig tijd om me in fotografie te verdiepen.. af en toe test ik wel iets uit maar als ik een maand later ofzo dan terug fotos wil nemen dan ben ik al lang vergeten welke instellingen goed waren in die omstandigheden en begin ik terug te testen.. dus uiteindelijk fotografeer ik gewoon op A of P..
                          In donkere omstandigheden (bv op een beurs) geeft dit niet altijd goede resultaten. Snapshots nemen met mijn compactje ging dan beter :-(
                          Maar met een dslr zou ik waarschijnlijk dezelfde opmerking hebben ?

                          In de macro mode heb ik al heel mooie resultaten gehaald.

                          Bij het fotograferen van dingen op grotere afstand zijn mijn resultaten minder. Ik krijg er gewoon geen haarscherpe fotos uit wanneer ik helemaal op iets inzoom.. de 9 megapixels hebben voor mij geen nut als het bijna allemaal wazig is wanneer je de fotos op pixelnivo bekijkt.
                          Zal ook gedeeltelijk aan mij liggen, te lange sluitertijd in verhouding tot de zoom, ik had een statief moeten gebruiken, en soms lukt manueel scherpstellen niet zo goed op het schermpje.. maar zelfs wanneer ik alles goed doe, krijg ik niet de resultaten die ik verwacht
                          Ik vermoed dat scherpstellen op iets dat op een lange afstand is, op een dslr iets beter gaat omdat je door de lens kijkt.. en de kwaliteit van de lens dan ook een pak beter is.

                          Heb ook al wat met nachtfotografie geprobeerd en dat viel soms ook tegen..
                          Qua instellingen en lange sluitertijden enzo geen probleem, de camera kan het aan.
                          Probleem hier was ook het scherpstellen.. in het bijna pikkedonker manueel scherpstellen op iets dat niet vlak voor je neus staat, lukt me maar met moeite.. meestal neem ik een aantal fotos, net iets anders scherpgesteld en kijk ik thuis welke gelukt zijn
                          Ik ben jaloers als ik zie wat een mooie fotos van de maan sommigen hier in de showcase posten..

                          Geen problemen met batterijen, integendeel.

                          Witbalans zit wat verstopt, maar de automatische witbalans doet het heel goed vind ik..

                          Als ik zie wat dslr's met kitlens kosten wanneer in ze in promo bij Carrefour/mediamarkt/.. staan, stel ik me ook de vraag of ik me niet beter zoiets had gekocht. Anderzijds heb ik geen idee of de kwaliteit van zo'n kitlens zoveel beter is dan die van de S9600.. en dat voor de resultaten die ik wil halen ik een toestel nodig heb dat zowiezo ver boven mijn budget ligt..
                          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                          Comment


                          • #14
                            Re: Over Fuji S9600

                            Ik heb net mijn S9600 verkocht om een Nikon D80 te kopen.
                            Ik ben eigenlijk altijd tevreden geweest, had voordien de S9500 maar de command-dial brak. Wat ik hierboven allemaal lees aan negatieve punten heb ik weinig ervaren. Je mag natuurlijk een bridge van 400€ niet vergelijken met een DSLR van 1500€!
                            Indertijd kocht ik hem vooral voor de interessante prijs en de vaste zoomlens.
                            Vele foto's ervan kan je bekijken in mijn fotogalerie. Onderaan de foto staat steeds vermeld welke kodak gebruikt werd en enkele exif-info.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Over Fuji S9600

                              Aan iedereen bedankt om jullie uitleg te doen,echt merci,
                              meer is altijd welkom

                              Comment

                              Working...
                              X