Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap naar 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap naar 40D

    Dag allemaal,

    Na veel gelees en opgezoek ben ik zo goed als zeker tot het besluit gekomen om men 350D te verkopen en een 40D te kopen. Nu heb ik nog een paar vraagjes die ik niet direct vond in alle topics.

    1) Is de Sigma 18-55mm DC f:2.8 EX die ik nu op men 350D heb, ook geschikt voor de 40D??

    2) Is de batterygrip die ik heb voor men 350D ook geschikt voor de 40D?

    En als laatste, kan er iemand men twijfel laten verdwijnen waarom ik mss niet beter een 300D van Nikon koop? (ik ben een canon fan maar las hier en daar toch dat de 300D op sommige vlakken de 40D overtreft)

    Alvast bedankt voor de reacties,

    Stefan De Haes
    Canons Eos 350D
    - Sigma 18-55mm f2.8 DC EX
    - Canon 55-200mm

  • #2
    Re: Overstap naar 40D

    Op vraag 1 kan ik geen antwoord geven... op vraag 2, de batterij grip... deze zal niet passen.

    dit is namelijk de batterijgrip voor de Canon 30D/40D

    Canon BG-E2 N Battery Grip EOS 30D/ 40D

    Energieproblemen behoren met de Canon BG-E2 N tot het verleden. Deze batterygrip biedt plaats aan twee BP-511A accu's, waarmee de gebruiksduur van uw DSLR wordt verlengd tot het schieten van wel 2200 foto's. Voor extra stroomzekerheid is de Canon BG-E2 N ook compatibel met 6 AA-batterijen. Fotograferen in verticale positie is voortaan een stuk eenvoudiger dankzij een extra ontspansknop. Daarnaast kunt u in verticale positie de Main Dial, AF Point Selection, AF/FE Lock, and AV +/- bedienen.

    en dit zou de huidige moeten zijn die jij hebt:

    Canon BG-E3 Battery Grip EOS 350D/400D

    De BG-E3 batterygrip zorgt ervoor dat u nooit meer zonder energie komt te zitten. U kunt hier twee NB-2LH battery packs in kwijt voor extra lange levensduur. Voor extra energiezekerheid kunt u ook zes AA-batterijen gebruiken.

    Keuze tussen Nikon en Canon ligt heel persoonlijk denk ik...
    en afhankelijk van hoeveel glaswerk je hebt voor de canon want dit moet je allemaal vervangen als je op nikon overschakeld.
    Last edited by Eyereflection; 22 februari 2008, 11:17.

    Comment


    • #3
      Re: Overstap naar 40D

      Oorspronkelijk geplaatst door StefanDH Bekijk bericht
      En als laatste, kan er iemand men twijfel laten verdwijnen waarom ik mss niet beter een 300D van Nikon koop? (ik ben een canon fan maar las hier en daar toch dat de 300D op sommige vlakken de 40D overtreft)
      En binnenkort komt Canon weer uit met een toestel dat de 300D overtreft, en dan weer Nikon met een toestel dat dat van Canon overtreft, en ga zo maar door. Ga je dan telkens overstappen?

      Comment


      • #4
        Re: Overstap naar 40D

        die lens gaat ook zonder problemen werken op je 40D hoor...

        CH Photography gebruikt deze combo dacht ik.

        Die lens werkt echter NIET op full-frames zoals 5D en 1Ds-reeks... (denk ook niet op de 1D-reeks)...

        wat de grip betreft is alles gezegd door mijn voorganger. 40D gebruikt ook hele andere batterijen.

        wat betreft het overstappen naar de D300, als je tevreden bent over je systeem (Canon dus) waarom overstappen? TDP slaat de nagel daar knal op de kop
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Overstap naar 40D

          Is idd wel waar. Zo kan ik bezig blijven.
          Maar dan weet ik wel alvast meer betreffende de lens en de grip.

          Bedankt voor de antwoorden en dan nu hopen dat ik men 350D + grip + 2 kitlenzen en 2 batterijen nog voor goed geld kan verkopen; Iemand een idee voor hoeveel ik dit mss nog kwijtgeraak?
          Canons Eos 350D
          - Sigma 18-55mm f2.8 DC EX
          - Canon 55-200mm

          Comment


          • #6
            Re: Overstap naar 40D

            Oorspronkelijk geplaatst door StefanDH Bekijk bericht
            Bedankt voor de antwoorden en dan nu hopen dat ik men 350D + grip + 2 kitlenzen en 2 batterijen nog voor goed geld kan verkopen; Iemand een idee voor hoeveel ik dit mss nog kwijtgeraak?
            goh, als alles in goede staat is denk ik voor zo'n 400-450 €? of ben ik mis?
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Overstap naar 40D

              Oorspronkelijk geplaatst door StefanDH Bekijk bericht
              Is idd wel waar. Zo kan ik bezig blijven.
              Maar dan weet ik wel alvast meer betreffende de lens en de grip.

              Bedankt voor de antwoorden en dan nu hopen dat ik men 350D + grip + 2 kitlenzen en 2 batterijen nog voor goed geld kan verkopen; Iemand een idee voor hoeveel ik dit mss nog kwijtgeraak?
              Zoals steeds "De prijs is wat de gek er voor geeft!"

              Voorzie je maar op een teleurstelling ik dacht aan een 400 Euro.

              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Overstap naar 40D

                Hopelijk toch nog genoeg, alles is in perfecte staat, op het toestel zelf zijn er een paar gebruikssporen van het schouderbandje dat wat wegschuurt maar niks groot of opzichtig. Ik zal wel her en der proberen. Alvast bedankt voor de reacties. :-)
                Canons Eos 350D
                - Sigma 18-55mm f2.8 DC EX
                - Canon 55-200mm

                Comment


                • #9
                  Re: Overstap naar 40D

                  Ik zat van de week naast iemand die had een 40d op statief staan ,
                  nu kreeg ik de indruk dat de spiegel meer geluid afgeeft dan de andere canon camera's?? of het lag aan het statief , deze rustte met 1 poot op een houten balk.
                  Dat kan jij zometeen als je beide camera's hebt even controleren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overstap naar 40D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                    Ik zat van de week naast iemand die had een 40d op statief staan ,
                    nu kreeg ik de indruk dat de spiegel meer geluid afgeeft dan de andere canon camera's?? of het lag aan het statief , deze rustte met 1 poot op een houten balk.
                    Dat kan jij zometeen als je beide camera's hebt even controleren.
                    Ik heb sinds vorige week de 40D in mijn bezit, naast de 350D die ik nog houd als 2e toestel (zoom lens op een toestel en meer breedhoek op ander toestel voor snel te kunnen wisselen indien nodig) en de spiegel van de 40D is stiller dan de 350D.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overstap naar 40D

                      Oorspronkelijk geplaatst door StefanDH Bekijk bericht
                      Hopelijk toch nog genoeg, alles is in perfecte staat, op het toestel zelf zijn er een paar gebruikssporen van het schouderbandje dat wat wegschuurt maar niks groot of opzichtig. Ik zal wel her en der proberen. Alvast bedankt voor de reacties. :-)
                      Vorige week heb ik mijn 350D verkocht op Ebay, en er toch nog 350 Euro voor gekregen. Dat was dus zonder lens of grip.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment

                      Working...
                      X