Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ruis op mijn nikon d200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ruis op mijn nikon d200

    Hallo

    Als ik een foto neem met mijn d200 op iso 400 heb ik veel ruis op mijn foto? Kan dit komen door het stof op mijn sensor of door iets anders? En wat zijn de beste instellingen in de camera?

    bv ruisonderdrukking, plaats je die op hoog, normaal, laag of uit?

    Momenteel zit er stof op mijn sensor maar de ruis vind ik ook erg storend.

    The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!


    deze foto is genomen op iso 400
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

  • #2
    Re: ruis op mijn nikon d200

    Vuil los je op door schoon te maken.

    De ruis op deze foto ind ik meevallen. Ik heb de ruisonderdrukking in de camera altijd uitstaan en gebruik bij hoge isoos DxO 5 om de RAW te verwerken om de ruis de nek om te draaien. Ik ga dan tot 2500 iso.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: ruis op mijn nikon d200

      Hoe heb je dit getrokken want ik zie 2 tegenstrijdige dingen:
      - zeer beperkte scherptediepte wat wijst op een groot diafragma
      - stofdeeltjes die juist op een groot diafragma niet zichtbaar zijn en enkel boven de f11 en hoger tevoorschijn komen.

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: ruis op mijn nikon d200

        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
        Hoe heb je dit getrokken want ik zie 2 tegenstrijdige dingen:
        - zeer beperkte scherptediepte wat wijst op een groot diafragma
        - stofdeeltjes die juist op een groot diafragma niet zichtbaar zijn en enkel boven de f11 en hoger tevoorschijn komen.

        Hubert
        Met een macrolens kan je wel met een klein diafragma toch beperkte DOF verkrijgen...??

        Comment


        • #5
          Re: ruis op mijn nikon d200

          Aan de foto te zien kan ik Hubert alleen maar bijtreden,
          Deze foto werd gemaakt met een veel te groot diafragma, en ik vind de ruis hier zeer meevallen, eigenlijk zie ik geen echte ruis, maar wel veel onscherpte, jammer dat de Exif niet meer in de foto aanwezig is Ducaudi dat is gemakkelijker voor de mensen hier, om te raad te geven, hoe je het de volgende keer mischien beter kan doen
          In je gegevens zie ik dat je ergens in West-Vlaanderen woont, indien je je sensor wil reinigen, wil ik dat wel even aan je voortonen, ik woon in Hooglede.

          Vriendelijke groeten,
          Geert.
          Last edited by Guest42; 22 februari 2008, 09:19.

          Comment


          • #6
            Re: ruis op mijn nikon d200

            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            Met een macrolens kan je wel met een klein diafragma toch beperkte DOF verkrijgen...??
            Zo beperkt met een klein diafragma
            Heeft TS hier niet mer tussenringen bezig geweest?

            Hubert
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment

            Working...
            X