Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon D80

    Ik heb een vraagje voor de nikonfanaten , ik heb dus een D80 kreeg een mooi boek erover , en daar las ik dat als je G objectieven gebruikt de afstand word aangegeven als je op metricsmeting werk maar daar heb ik nog niets van gemerkt , hoe zit dat in elkaar?

  • #2
    Re: nikon D80

    Je merkt er niks van het gebeurd automatisch en bij flitsen zou het beter werken, maar ik heb één niet D-lens(dat is de D distance en dat zit ook in G lenzen) en merk ook dan geen verschil. De afstand wordt niet aangegeven, maar doorgegeven aan de matrixmeting en wordt mee in de berekeningen betrokken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: nikon D80

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Je merkt er niks van het gebeurd automatisch en bij flitsen zou het beter werken, maar ik heb één niet D-lens(dat is de D distance en dat zit ook in G lenzen) en merk ook dan geen verschil. De afstand wordt niet aangegeven, maar doorgegeven aan de matrixmeting en wordt mee in de berekeningen betrokken.
      dus je foto's worden er niet beter van, of wel

      Comment


      • #4
        Re: nikon D80

        Bij gebruik van een type G- of D-objectief wordt de verkregen afstandsinformatie betrokken bij de berekening van de flitsintensiteit.
        De foto's worden dus wel verondersteld van er beter van te worden.

        Comment


        • #5
          Re: nikon D80

          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          Bij gebruik van een type G- of D-objectief wordt de verkregen afstandsinformatie betrokken bij de berekening van de flitsintensiteit.
          De foto's worden dus wel verondersteld van er beter van te worden.
          Alleen als je flitsfoto's maakt? ik maakt bijna nooit flits foto's

          Comment


          • #6
            Re: nikon D80

            Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
            Alleen als je flitsfoto's maakt? ik maakt bijna nooit flits foto's
            Laat dan gewoon je AF z'n werk maar doen en breek er je kop niet over...

            Comment

            Working...
            X