Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik wil scherpe foto's !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik wil scherpe foto's !!!

    Inderdaad, ik wil scherpe foto's met een goede diepte en scherpe details.
    Ik wil dus een nieuw fototoestel (prijsklasse 700/800 euro) kopen maar weet niet goed welk.
    Canon 400D of 40D?
    Nikon D40?
    Olympus E510?
    Dat laatste toestel spreekt me erg aan in ieder geval.
    Of "moet" ik duurder gaan?


    Help!

  • #2
    Re: ik wil scherpe foto's !!!

    lees eens de topics die hier al staan rond het kopen van een nieuwe cameramet afweging prijs en kwaliteit
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: ik wil scherpe foto's !!!

      Oorspronkelijk geplaatst door verswe Bekijk bericht
      Inderdaad, ik wil scherpe foto's met een goede diepte en scherpe details.
      Elke goede bridge voldoet aan deze eisen, voorwat scherptediepte betrefd nog veel beterals een DSLR.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: ik wil scherpe foto's !!!

        zoek hier op het forum een opname die aan je voorwaarden voldoet: kijk met welk toestel en lens deze genomen is en met welke instelling.
        koop dezelfde spullen, dan nog geen scherpe opnamen, andere hobby kiezen.
        tis misschien wat bot gesteld, maar tis ook maar een tip hè.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: ik wil scherpe foto's !!!

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          zoek hier op het forum een opname die aan je voorwaarden voldoet: kijk met welk toestel en lens deze genomen is en met welke instelling.
          koop dezelfde spullen, dan nog geen scherpe opnamen, andere hobby kiezen.
          tis misschien wat bot gesteld, maar tis ook maar een tip hè.
          grt,bouk.
          wat bot?
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • #6
            Re: ik wil scherpe foto's !!!

            Denk dat er hier niemand durft kleur bekennen , wel ik ben terveden over de mijne ,Je kan zelfs voor die prijs een D80 van nikon kopen en dan heb je het beste toestel op de markt

            Comment


            • #7
              Re: ik wil scherpe foto's !!!

              Scherp is eerder een kwaliteit van de lens dan van de body. Je vernoemde de Canon's 400 en 40 al. Als je hiermee verder wil gaan, praten we al gauw over de combinatie met een 17-55/2.8 IS maar dan ben je wel wat poen kwijt. Ik geloof dat ze bij Konijn op dit moment in de buurt van de € 840 staat. Op dit forum staat ook heel wat te lezen over de 55-250/4.0-5.6 IS met foto' en al erbij en ze is zeer redelijk in prijs. Weet het nu niet meer juist maar lag in de buurt van de € 250 geloof ik. Kijk eens of dat aan jouw verwachtingen voldoet.

              Djienbe

              Comment


              • #8
                Re: ik wil scherpe foto's !!!

                Koop een goed statief....
                ---------------- Ik doe niet meer mee

                Comment


                • #9
                  Re: ik wil scherpe foto's !!!

                  ....en smijt je UV protectionfilter in the bin!
                  I Love Leica

                  Comment


                  • #10
                    Re: ik wil scherpe foto's !!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                    Scherp is eerder een kwaliteit van de lens dan van de body. Je vernoemde de Canon's 400 en 40 al. Als je hiermee verder wil gaan, praten we al gauw over de combinatie met een 17-55/2.8 IS maar dan ben je wel wat poen kwijt. Ik geloof dat ze bij Konijn op dit moment in de buurt van de € 840 staat. Op dit forum staat ook heel wat te lezen over de 55-250/4.0-5.6 IS met foto' en al erbij en ze is zeer redelijk in prijs. Weet het nu niet meer juist maar lag in de buurt van de € 250 geloof ik. Kijk eens of dat aan jouw verwachtingen voldoet.

                    Djienbe
                    Voor heel wat mensen zal de nieuwe kitlens (EF-S 18-55 f4,5-5,6 IS) zeker geen slechte keuze zijn. Die is veel goedkoper dan de 17-55 f2,8 IS, en het is ook een heel scherpe lens (kost zo'n 250 euro, in kit waarschijnlijk wel wat minder). De EF-S 55-250 IS doet het ook heel goed, en ook die is zeker niet te hoog geprijsd, met die twee lenzen heb je een heel goede set om mee te beginnen. Als je dan later toch de smaak te pakken krijgt, kan je nog altijd geleidelijk beter (en dus duurder) materiaal aanschaffen.

                    Maar de andere merken maken ook allemaal heel goede instap-DSLR's, daardoor wordt het moeilijker om de juiste keuze te maken.
                    Bij Nikon en Canon heb je de grootste keuze wat betreft de lenzen, maar de andere merken doen ook hun best om nieuwe spullen op de markt te brengen.


                    Voor scherpe foto's is niet alleen de materiaalkeuze belangrijk (je kan met elke camera scherpe foto's maken), als je niet weet waarmee je bezig bent zal het zelfs met de duurste camera en lenzen nooit lukken. Het is dus ook zeker aan te raden om de basisbegrippen van fotografie te leren, en vooral ook te leren hoe je die in de praktijk moet omzetten om het beste uit een situatie te halen.

                    Met een compactje kan je ook scherpe foto's maken, maar dan is er meestal weer teveel scherptediepte.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: ik wil scherpe foto's !!!

                      Kijk eens naar de sony A200, toestel rond de 550 euro, koop daarbij de schitterende 28-75mm F2,8 tamron lens voor rond de 3 a 400 euro.
                      Wil je iets meer bereik ga dan voor de CZ/sony 16-80mm lens. (5 a 600 euro)

                      Wil je ook live view dan betaal je een beetje extra voor de sony A300.(+60 a70 euro)
                      Wil je nog iets meer (14mp) bekijk dan eens de Sony A350.

                      Wil je 1000 euro uitgeven voor een toestel zou ik de Sony A700 in overweging nemen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: ik wil scherpe foto's !!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door verswe Bekijk bericht
                        Inderdaad, ik wil scherpe foto's met een goede diepte en scherpe details.
                        Met de juiste lens erop maakt elk toestel haarscherpe foto's.
                        Als criterium om een toestel te kiezen, zal je dus iets anders moeten zoeken (bv. gebruiksgemak, functionaliteit, prijs,...).
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: ik wil scherpe foto's !!!

                          Mijn oude D70 heb ik nauwkeurig afgeregeld met mijn Tamron 28-75 F2.8. (AF inbusje in de camera bijstellen - geen gedoe voor iemand met trillende handen )
                          Al mijn studiowerk is daarmee getrokken. Waarmee ik maar wil zeggen : de combinatie telt. Niet enkel de body of enkel de lens.
                          En lenzen en body's moeten op elkaar ingeregeld zijn. Een D300 en D3 kan dat nu vanuit de menu met verschillende lenzen. Andere uit de nikon stal kunnen dat niet.
                          natwork.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: ik wil scherpe foto's !!!

                            Met een goede camera, goede lens, cursus/opleiding fotografie en een cursus photoshop moet je zeker scherpe foto's kunnen maken!

                            De moeite waar om hierin te investeren.
                            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: ik wil scherpe foto's !!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                              Je kan zelfs voor die prijs een D80 van nikon kopen en dan heb je het beste toestel op de markt

                              Comment

                              Working...
                              X