Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera-vraag 56982

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera-vraag 56982

    Ja, het zoveelste topic over welke camera moet ik kopen...
    Ik heb al heel veel gelezen en de knop ook al veelvuldig gebruikt.

    Maar nergens heb ik echt sluitende info of conclusies gevonden over mijn vraag. Die is toch net iets specifiekers meestal.

    hier komt ze;

    "Ik wil een tweede camera bijkopen. Of deze mijn eerste of tweede in de ranglijst zal worden zal eerder afhangen van persoonlijke voorkeuren. Maar wat wil ik nu; een tweedehandse spiegelreflex van Canon, die spotmetering heeft (voor vogelfotografie) en een snelle AF en een aanvaardbaar ruis-gehalte.
    De goodkoopste oplossing."

    De camera moet multi-inzetbaar zijn, want ik fotografeer alles, van familiefeesten tot modelfotografie en natuurfotografie.

    Maar het is in deze laatste dat mijn echte interesse ligt, en waar de camera ook het het hardst zal te verduren krijgen, daar moet de AF immers top erop zijn, de ruis aanvaardbaar zijn, en een goede lichtmeting.

    Ik ben uiteraard zelf al weken/maanden info aan het vergaren, en komt tot de conclusie dat er geen pasklaar antwoord is, zeker niet omdat ik er niet te veel geld kan aan uitgeven.

    Ik heb nu een 350D, waar ik ook al tevreden over ben, met grip weliswaar. Soms denk ik dan, ik koop mij gewoon nog een 350D tweedehands bij, die kan ik al hebben voor 400 euro (incl. grip dan), maar dan zie ik een 1D mk1 voor 500 euro passeren, en dan twijfel ik weer bij een 30D.

    Kunnen jullie mij helpen.


    Extra info;
    de tekortkomingen die ik ervaren heb van de 350D zijn;
    - vanaf iso 400 reeds bij egale achtergronden te veel ruis
    - toch nét niet accurate (te traag?) AF soms
    - GEEN SPOTMETERING (enkel in het middden is al meer dan genoeg)

    Wat ik bvb aan een 400D onhandig vindt;
    - je gegevens staan in het gigantisch groot op je scherm, waar ik een gewoon, weinig energieopslorpend LCD scherm heb.
    Fotogallery
    My Pictureblog

  • #2
    Re: Welke camera-vraag 56982

    Bij de 400D kan je het LCD-scherm uitschakelen via een enkel druk op een knop om energie te besparen.

    Deelmeting is mogelijk op de 400D en 350D. Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "deelmeting is al meer dan genoeg". Deze functie zit op de camera's. Echte spotmetering op de 450D.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera-vraag 56982

      ja, maar ik heb met de 400D gewerkt van een collega, en vond het scherm gewoon niet handig, is persoonlijk hoor, ik heb graag zo'n klein LCD-shermpje.

      Deelmeting met nadruk op het midden bekijkt nog 9%, terwijl spotmeting het doet met 3.5 to 3.8% rond het punt. Dat is in praktijk bij mij althans een groot verschil. Deel- en spotmeting is dus niet hetzelfde.
      Fotogallery
      My Pictureblog

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera-vraag 56982

        Ik heb zelf de 350d ook gehad en ik moet zeggen, de autofocus was niet bepaald zijn sterkste punt (misschien lag het aan mijn toestel). Sneller dan die van men pentax was hij wel, maar die van de pentax is wel altijd correct.
        Maar misschien lag het toen nog aan mij, aangezien ik toen nog maar net begonnen was.

        Alleszins, nu ben ik ook op zoek naar een toestel met een snelle (en betrouwbare) autofocus, vanwege meer en meer sportfotografie. Daarom dat pentax waarschijnlijk afvalt. De 1d mark III is leuk maar boven het budget. Ik veronderstel dat dan de 40d de meest voor de hand liggende keuze zou zijn? Is er misschien ook een bepaalde site waar de focussnelheid van lenzen getest wordt?
        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera-vraag 56982

          dan zou ik als ik u was voor een tweedehandse EOS 30D...

          -spotmeting
          - vlotte AF
          -meer pro-body
          - 1,6x crop (tov 1,3x bij die 1D mkI)

          my 2 cents
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment

          Working...
          X