Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera voor beginneling???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera voor beginneling???

    Hallo,

    ik ben heel geïnteresseerd in fotografie. Ik denk dat ik ook wel wat feeling heb om goeie foto's te nemen, maar ik beschik niet over het goede toestel.
    Ik heb gewoon een sony cybershot. Dus geen toestel om echt goeie foto's te nemen.
    Ik ben op zoek naar een goed toestel, maar weet totaal niet welkeen te kopen aangezien ik er niet zoveel van ken.
    Wie kan mij een toestel aanraden voor beginners?
    Ik fotografeer heel graag gezichten.
    En mijn budget bedraagt tussen de 500 en de 1000 euro (maximum).

    Alvast bedankt voor de info,
    Groeten,
    Virginie

  • #2
    Re: welke camera voor beginneling???

    Gebruik de zoekfunctie hier eens.
    Er zijn de laatste tijd een hoop zelfde soort topics gestart over hetzelfde onderwerp.

    Enne echt goeie foto's liggen niet aan het toestel he.

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: welke camera voor beginneling???

      Goede fotos maken is niet alleen het toestel maar ook de persoon.
      Ik weet niet dat je veel ervaring hebt met fotografie, maar als het om te starten is, waarom dan eerst geen bridge toestel. Is fotos maken de hobby, of een hobby. Als het een hobby is, start met een bridge.
      Panasonic heeft een zeer goed toestel, de FZ18. Heeft wel enkele beperkingen tov een DSLR, maar om te beginnen is dit een zeer goed toestel. De prijso valt ook best mee. Als je goed rondkijkt vind je hem al voor rond de 400€.
      Ook kan ik je aanraden eens langs te gaan langs Media Market, kijk daar eens naar de toestellen en welk het best in de hand ligt. Het zal bij je keuze helpen.
      Toch, gezien het budget dat je wil besteden heb je voor die prijs ook al een goede DSLR, maar je zal dan beperkt zijn in lenzen en het is een groter gesleur dan een bridge.
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: welke camera voor beginneling???

        afwegen voordelen dslr tov bridge,
        verschillende modellen eens in de hand nemen en voelen hoe goed ze in je hand liggen en aanvoelen enzo
        keuze maken van welk model/type/merk naargelang het geld je eraan wil besteden
        maar eerste vraag van al: hoe dikwijls ga je het toestel gebruiken, zoals al gezegd, is het 'een' hobby of je meest favoriete hobby
        Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
        BLOG

        Comment


        • #5
          Re: welke camera voor beginneling???

          Je moet geen 1000 euro geven om mooie foto's te maken, maar dat wist je wel.
          Maar als je budget nu toch tot aan 1000 gaat, misschien nog een poosje wachten op de canon 450d ?
          Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

          Comment


          • #6
            Re: welke camera voor beginneling???

            Bij Nikon is een mooie combinatie de D80 (670 euro) + Tamron 17-50 f2.8 (350 euro). Dan heb je een zeer goede camera met een goede lichtsterke zoomlens (goed om in lage lichtomstandigheden te trekken en om een kleine DOF te krijgen). Ligt wel iets boven uiterste van je budget, zeker als je rekening houdt met de verplichte extra batterij, geheugenkaart,...
            D40(x) en D60 zou ik persoonlijk niet aanraden wegens het ontbreken van een autofocusmotor. Dan lijkt de Canon 400D me interessanter.

            Comment


            • #7
              Re: welke camera voor beginneling???

              Oorspronkelijk geplaatst door Virginie Bekijk bericht
              Hallo,

              ik ben heel geïnteresseerd in fotografie. Ik denk dat ik ook wel wat feeling heb om goeie foto's te nemen, maar ik beschik niet over het goede toestel.
              Ik heb gewoon een sony cybershot. Dus geen toestel om echt goeie foto's te nemen.
              Ik ben op zoek naar een goed toestel, maar weet totaal niet welkeen te kopen aangezien ik er niet zoveel van ken.
              Wie kan mij een toestel aanraden voor beginners?
              Ik fotografeer heel graag gezichten.
              En mijn budget bedraagt tussen de 500 en de 1000 euro (maximum).

              Alvast bedankt voor de info,
              Groeten,
              Virginie
              Wil je goeie foto's die zo uit het toestel komen, dan ga je misschien best voor een toestel waarin softwarematig al een aantal zaken voor jou in het toestel zelf gebeuren.
              Wil je daarentegen zelf zoveel mogelijk alles handen nemen en zie je niet op tegen wat postprocessing (nabehandeling met sofware) dan ga je misschien best voor een DSLR (digitale spiegelreflexcamera). Maar verschiet niet dat dergelijk toestel wel een bepaalde leercurve verreist.
              Je kan met de semiprofessionele DSLR camera's evengoed in volledige als in semi-automatische standen werken, maar ook volledig manueel alles zelf gaan bepalen. En dit gaat dan van de instellingen op de camera tot het gebruik van bepaalde objectieven, of zelfs van een externe flitser, dit al naar gelang van het eindresultaat dat je beoogt of van het licht dat er op dat moment aanwezig is. Want denk eraan dat licht het eerste is waarmee je in de fotografie moet rekening houden.
              Enfin, hiertmee wil ik maar benadrukken dat je voor jezelf moet uitmaken hoever je hierin wil gaan en hoe groot uw budget is dat je er nu en de komende jaren wil aan besteden als het dan toch meer dan een gewone interesse is en je de feeling hebt om de goeie foto te nemen.
              Ik zou zeker op dit forum nog even de zoekfunctie hanteren en dan aan de hand van een aantal belangrijke gegevens naar een oplossing zoeken.

              Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: welke camera voor beginneling???

                Wil je sporadisch foto's maken van mensen en vakantie en wil je een bescheiden budget hiervoor uittrekken dan kies je best voor een compactcamera of voor een bridge (al dan niet geavanceerd).

                Wil je echt gepassioneerd met fotografie gaan beginnen dan kun je een DSLR gaan overwegen, maar bezint eer ge begint want het budget voor deze tak van hobby loopt al snel in de 1000 euro per jaar
                Je begint misschien bescheiden maar na een paar jaar ben ja al snel een paar duizend euro (3 tot 5) kwijt.

                Als je overstapt van compact naar DLSR kan je je de Sony A300 aanraden.
                (klik op deze link en je weet direct waarom)
                Last edited by zunoel; 21 februari 2008, 18:37.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: welke camera voor beginneling???

                  Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                  Bij Nikon is een mooie combinatie de D80 (670 euro) + Tamron 17-50 f2.8 (350 euro). Dan heb je een zeer goede camera met een goede lichtsterke zoomlens (goed om in lage lichtomstandigheden te trekken en om een kleine DOF te krijgen). Ligt wel iets boven uiterste van je budget, zeker als je rekening houdt met de verplichte extra batterij, geheugenkaart,...
                  D40(x) en D60 zou ik persoonlijk niet aanraden wegens het ontbreken van een autofocusmotor. Dan lijkt de Canon 400D me interessanter.
                  die D80 is te vinden voor 599€ momenteel en vanaf 15 maart gaat er een actie in op de nikon toestellen....

                  Mvg,

                  Vincent
                  Vincent blogt

                  Comment

                  Working...
                  X