Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 of....?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300 of....?

    Ik fotografeer momenteel met een D100. Vnl. autosport (buiten) en heel veel indoorkarting (Yep.. binnen). Omdat mijn body toch ook al weer wat ouder is, (20.000 clics) twijfel ik om over te stappen. De wens is altijd een D2X/D2H of een -s uitvoering geweest en wat betreft budget zou dit 2e hands ook wel lukken.
    Maar de positieve geluiden over de D300 maken mij aan het twijfelen. Wat te doen.
    Iemand hier raad, dingen die ik zelf over het hoofd zie? Dus voor hetzelfde geld heb ik een nieuwe D300 of een 2e hands D2HX!

    Alvast bedankt voor het meedenken.

    'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

  • #2
    Re: D300 of....?

    Nikonias,
    hierover werd destijds reeds een "boompje" opgezet.
    Klik eens op deze link
    Jan Akkermans
    (BD1097BE)
    Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: D300 of....?

      als het veel binnenwerk is dan is de d2x niet echt een optie. dan loop je al vlug tegen de iso grens aan. Op 100 iso is de d2x nog steeds superieur. Zelfs meer detail dan de d3
      Bij de hogere iso's is het toch de d300 OF de super mooie d2hs.
      Als je geen grotere prints dan a3 hoeft te maken heb je aan 4 mpx meer dan voldoende.

      ter info. ik heb de d2x en tot mijn spijt mijn d2h een tijdje geleden verkocht
      Website : www.alextimmermans.com
      Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
      Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

      Comment


      • #4
        Re: D300 of....?

        Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
        als het veel binnenwerk is dan is de d2x niet echt een optie. dan loop je al vlug tegen de iso grens aan. Op 100 iso is de d2x nog steeds superieur. Zelfs meer detail dan de d3
        Bij de hogere iso's is het toch de d300 OF de super mooie d2hs.
        Als je geen grotere prints dan a3 hoeft te maken heb je aan 4 mpx meer dan voldoende.

        ter info. ik heb de d2x en tot mijn spijt mijn d2h een tijdje geleden verkocht
        Ik heb beiden en gebruikte eerst altijd ISO200 op de D300 en dan was de D2X inderdaad steeds de betere, maar sinds ik gewoon L-1.0 (ISO100) op de D300 gebruik samen met active D-lighting, ben ik niet meer zo overtuig van deze stelling. Meer nog, ik vind dat eens je de D300 files in de vingers hebt, dat ze nog ruisarmer en flexiberer zijn dan die de D2X door een betere highlight recovery

        MVG,

        Comment

        Working...
        X