Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 NEF problemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300 NEF problemen

    Gisteren koppelde ik mijn D300 aan mijn laptop om de geschoten beeldjes te bekijken (NEF + Jpeg Fine). Nu crashen Windows Vista Verkenner en Photoshop File Browser om de haverklap wanneer ik de betreffende folder wil openen, maw heb de foto's nog steeds niet kunnen bekijken...
    Iemand enige verklaring?
    Vooraleer ik de beelden importeerde trashte ik er enkele van de geheugenkaart via de laptop. Kan dit de oorzaak van de problemen zijn?
    zoeker met hart en ziel

  • #2
    Re: D300 NEF problemen

    Oorspronkelijk geplaatst door PMRS Bekijk bericht
    Gisteren koppelde ik mijn D300 aan mijn laptop om de geschoten beeldjes te bekijken (NEF + Jpeg Fine). Nu crashen Windows Vista Verkenner en Photoshop File Browser om de haverklap wanneer ik de betreffende folder wil openen, maw heb de foto's nog steeds niet kunnen bekijken...
    Iemand enige verklaring?
    Vooraleer ik de beelden importeerde trashte ik er enkele van de geheugenkaart via de laptop. Kan dit de oorzaak van de problemen zijn?
    Dat zal wel niets te maken hebben met de camera, maar met je computer configuratie, wat bedoel je met trashte, heb je soms veranderingen aangebracht, en terug gestuurd naar je geheugenkaart ?
    Zorg er ook voor dat je camera staat ingesteld onder sleuteltje USB Mass.storage, anders zit de kans er in dat je computer deze niet ziet als NEF bestanden.

    Comment


    • #3
      Re: D300 NEF problemen

      Zelf heb ik veel problemen gehad met het overhalen van de NEF files...tot ik Nikon transfer heb gedownload.
      Wat gebruik je om je foto's te downloaden?
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

      Comment


      • #4
        Re: D300 NEF problemen

        Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
        Zelf heb ik veel problemen gehad met het overhalen van de NEF files...tot ik Nikon transfer heb gedownload.
        Wat gebruik je om je foto's te downloaden?
        Via cardreader toch zeker geen problemen. En overal te gebruiken.

        What's up doc
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

        Comment


        • #5
          Re: D300 NEF problemen

          Je moet ook een plug-in installeren om je beelden in CS3 te kunnen openen. Misschien los je je problemen daarmee op.
          Plug-in = Camera Raw 4.3.1 als ik me niet vergis.
          palenta !!

          Comment


          • #6
            Re: D300 NEF problemen

            Alvast bedankt voor de reacties!
            Na checken van gegeven tips, enkele tests, rondgevraag en gegoogel heb ik één en ander kunnen uitsluiten en kom ik tot de volgende vaststellingen:

            D300
            1. inladen (via kaartlezer of D300) van JPEG's via Nikon Transfer en bekijken via Windows Vista explorer is geen probleem
            2. inladen (via kaartlezer of D300) van JPEG's en NEF's via Nikon Transfer geeft geen probleem, maar bekijken via Windows Vista explorer geeft "COM surrogate" foutmelding. Ook fotoshop CS crasht bij het openen van de JPEG's.
            D80
            geen enkel probleem

            Volgens http://www.howtogeek.com/howto/windo...rror-in-vista/ zou dit te maken hebben met incompatibiliteit van Codecs van Nero- of DivX-software met Windows Vista, maar ik heb niks nieuws geïnstalleerd...

            Iemand enig idee wat deze problemen zou kunnen veroorzaken?
            zoeker met hart en ziel

            Comment

            Working...
            X